Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

شورش‌های روز اول می در ژاپن

دوران پس از جنگ جهانی دوم و اشغال کشورهای محور توسط نیروهای متفقین جنگ سرد آغاز شد، که در آن دو دیدگاه سیاسی و اقتصادی کاپیتالیسم و کمونیسم برای بدست آوردن بیشترین میزان حامی و طرفدار با هم درگیر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن نیز از این درگیری‌ها در امان نبود. جشن روز می، جشن بهاری است که در نیم کره شمالی زمین و در روز اول ماه می برگزار می‌شود در قرن نوزدهم این روز به عنوان روز جهانی کارگر انتخاب شد و این روز همیشه روز حساسی برای جنبش‌های کارگری و بهانه شورش‌های بسیاری در سرتاسر دنیا از جمله ژاپن شده است. در این ویدیو شورش روز می ژاپن که توسط کمونیست‌ها آغاز شد چند سال پس از پایان جنگ جهانی دوم را ببینید.


حرف‌های فیدل کاسترو درباره ریش!

کوبا پس از به قدرت رسیدن رفقای فیدل کاسترو شرایط متفاوت یافت. در همین رابطه، یک مصاحبه تاریخی با فیدل کاسترو پس از پیروزی انقلاب راجع به تکلیف کازینوها بعد از انقلاب و تراشیدن ریشش پس از پیروزی و برگزاری انتخابات آزاد را تماشا می‌کنید.


حمله به پرل هاربر به روایت تصاویر واقعی

ژاپن در هفتم دسامبر 1941 در پی یک پیمان مخفیانه با آلمان راجع به حمله به نیروهای متفقین در اروپا و خاور دور، به آمریکا حمله کرد. آمریکا در آن زمان بی‌طرف بود اما نزدیکی بیشتری با مواضع متفقین داشت و ژاپن با این حمله قصد داشت توان نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را پیش از آنکه بتواند از آن استفاده کند، نابود کند. این حمله ضربه شدیدی به توان نظامی آمریکا زد و در آن 5 نبردناو و 200 هواپیمای آن کشور نابود شد همچنین 2400 نفر کشته شدند. این حمله نهایتا باعث ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم و مدت‌ها بعد تلافی هسته‌ای این کشور علیه ژاپن شد. تصاویر تاریخی از این حمله را در «تابناک» تماشا می‌کنید.

 

تصاویر قدیمی از آل‌ کاپون

آل کاپون معروف‌ترين گانگستر و خلافکار آمريکا و بزرگترين نماد قانون شکني در دهه 20 آمريکاست او که يک آمريکايي ايتاليايي تبار بود که در نيويورک به دنيا آمد و در محله بروکلين خلافکاري خود را آغاز و سپس به شيکاگو منتقل کرد. کاپون يک خلافکار باهوش و زيرک بود که مدرکي از خود به جا نمي‌گذاشت و پلیس بعد از تصويب قوانين جديد توسط دولت توانست او را به دليل فرار از پرداخت ماليات به 11 سال زندان محکوم کند او در اواخر عمر دچار بيماري رواني شده بود و نهايتا در سال 1947 در اثر ايست قلبي جان خود را از دست داد.

 

تصاویر تاریخی از زنان قشقایی

بریتانیایی ها در 1931 در اطراف شیراز تصاویری از زنان ایل نشین قشقایی ثبت و ضبط کردند؛ تصاویری که در فیلمی تحت عنوان «زنان ایران» منتشر کردند. این ویدیو را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می بینید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سی سخت زلزله پروتکل الحاقی انیس نقاش تروئیکای اروپایی زکی یمانی بسته ویدیویی تاریخ زنان قشقایی سی سخت زلزله پروتکل الحاقی انیس نقاش تروئیکای اروپایی زکی یمانی فیدل کاسترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خبره نظامی آمریکایی از تبادل آتش ایران و اسرائیل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 اسکات ریتر خبره نظامی آمریکا به درگیری نظامی ایران و اسرائیل که با حمله اسرائیل به کنسول گری ایران در دمشق آغاز شد و حمله موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی پایان یافت، پرداخته و می‌گوید این حمله می‌توانست ابعاد بسیار وسیع تری به خود بگیرد. تحلیل این نظامی آمریکایی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • روایت خبره نظامی آمریکایی از تبادل آتش ایران و اسرائیل
  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • روایت یک دانشجو از حمله پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا + فیلم
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!