Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:12:51 GMT

خیرین مدرسه ساز مازندران تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۴۷۸۱

خیرین مدرسه ساز مازندران تجلیل شدند

به گزارش ایرنا ، مراسم تجلیل از ۲ هزار و ۳۰۴ خیر مدرسه ساز مازندران در محل استانداری با حضور میدانی احمد حسین زادگان استاندار و مسئولان آموزش و پرورش مازندران برگزار و طی آن از ۱۰ خیر مدرسه ساز به نمایندگی از بقیه با اهدای لوح قدردانی شد.

 طبق اعلام مجمع نمایندگان خیرین مدرسه ساز مازندران ، اعضای این مجمع طی ۲۲ سال گذشته یعنی از سال ۱۳۷۷ تا کنون ۱۰۴ طرح مدرسه سازی در استان اجرا کردند که ۲۷ طرح آن با صد درصد تامین مالی خیرین همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش ، خیرین مدرسه ساز مازندران در این مدت ۵۰۰ کلاس درس ساختند و به لحاظ تامین مالی هم مبلغ ۴۶۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس ، تجهیزات ، زمین و فضای ورزشی کمک و مشارکت در این امر داشتند.

طبق این گزارش ، در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز نیز خیرین استان ۴۰ میلیارد تومان تعهد ساخت فضای آموزشی را داشتند که تا کنون ۷۰ درصد آن محقق شده است.

همچنین خیرین مدرسه ساز مازندران امروز متعهد شدند تا با تامین منابع مالی ساخت ۵۳ کلاس درس را در قالب ۱۱طرح مدرسه سازی و یک سالن ورزشی دانش آموزی کلنگ زنی کنند.

از یتیمی تا ساخت ۱۶ مدرسه 

ابوطالب باقری یکی از خیرین مدرسه ساز از روستای « گلبستان » شهرستان نکا که امروز با حضور استاندار مازندران مورد تجلیل قرار گرفت ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که در سن پنج سالگی پدرش را از دست داده بود و یتیم بزرگ شد ، گفت : در زندگیم با خدای خودم عهد کرده بودم که هر آنچه را که به من می دهد ، ۱۰ برابرش را برای بندگانش خرج خواهم کرد.

وی با اظهار این که انجام کار خیر لذتی دارد که تنها کسانی تا آن را انجام می دهند می توانند آن را  درک کنند ، افزود : در طول ۸۰ سال زندگی که از خداوند گرفتم ، هنوز دست خود را پیش کسی دراز نکردم و با راه اندازی یک مغازه در دوران کودکی همچنان خیر و برکت در  زندگی من و خانواده ام رواج دارد و طبق وعده ای که با خالق هستی بستم تا ۱۰ برابر برکتش هزینه برای دیگران بویژه در امر مدرسه سازی انجام می دهم.

این خیر مدرسه ساز به مشارکت در ساخت ، تامین زمین و تجهیزات آموزشی ۱۶ طرح در شهرستان نکا اشاره کرد و اظهار داشت : امروز استعدادهای درخشانی در مناطق مختلف کشور بویژه مناطق محروم هستند که نیاز به حمایت و کمک دارند. به نظرم مدرسه سازی و ایجاد فضای آموزشی مهم ترین کار برای توسعه پایدار کشور است.

مدرسه سازی به عشق پدر و مادر

محسن لاسمی یکی دیگر از خیرین مدرسه ساز از شهرستان بابل نیز با بیان این که ۲ مدرسه در روستای امین آباد کروکلا زادگاه پدرو مادر محرومش ساخته است ، گفت: دستگیری از مردم و کمک به محرومان وصیت پدرم بود و خدا را شکر می کنم توانستم لذت این کار خیر را بچشم.

وی با اظهار این که آگاهی و دانش موجب توسعه پایدار هر جامعه می شود ، افزود : تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش نیاز به امکانات و تجهیزات دارد و هرچقدر فضای آموزشی و امکانات آن بیشتر باشد ، تعلیم و تربیت در کشور شکوفاتر می شود.

لاسمی گفت : امروز دانش آموزان این مرز و بوم نیاز به حمایت جدی خیرین در امر فضاهای آموزشی پیشرفته دارند و خیرین می توانند با مشارکت خود در این بخش زمینه توسعه همه جانبه کشور را بیش از پیش فراهم کنند.

رونمایی از ۲ کتاب از زندگی نامه خیرین مدرسه ساز مازندران 

همزمان با برگزاری جشنواره حیرین مدرسه ساز و تجلیل از آنان با حضور استاندار مازندران از ۲ کتاب زندگی و کارنامه خیر مدرسه ساز به نام های ابوطالب باقری و حاج مصطفی آشوری رونمایی شد.

مدیرکل نوسازی آموزش و پرورش مازندران در این مراسم اعلام کرد که بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش مقرر شد تا هر ساله با همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز ۲ تا سه عنوان کتاب زندگی و کارنامه خیرین مدرسه ساز  چاپ و در جشنواره سالانه رونمایی شود.

قربانعلی شیرزاد با بیان این که  پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با ایجاد سازمان نوسازی مدارس در سال ٥٨ تا به امروز هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی فضای آموزشی و پرورشی استان سرمایه گذاری شد ، گفت : در این مدت سه هزار و ۱۰۰ پروژه آموزش و پرورشی ساخته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ مجموعه کاملا دولتی و ۶۰۰ پروژه نیز به صورت مشارکتی انجام شد.

وی دستاورد دولت تدبیر و امید در حوزه مدرسه سازی مازندران را استثنایی دانست و افزود : حدود ١٢ درصد از مدارس ساخته شده پس از انقلاب مربوط به این دولت است.

شیرزاد اظهار داشت : از سال ٩٢ تا به امروز ٣٣١ پروژه نوسازی در مازندران به بهره برداری رسید که نتیجه آن اضافه شدن یکهزار و ٩٨٦ کلاس درس جدید و استاندارد به فضای آموزشی استان بوده است.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس مازندران برای این تعداد پروژه نوسازی ٣٧ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شد که حدود ٧٠ درصد آن از محل اعتبارات دولتی بود. 

شیرزاد همچنین به پروژه های نوسازی سال جاری اشاره کرد و گفت : امسال ٣٦ پروژه شامل ٢٠٩ کلاس درس جدید در سطح استان افتتاح و تحویل آموزش و پرورش شد.

وی افزود : با این میزان پروژه ٣٥ هزار و ٢١٨ متر مربع به فضای آموزشی استان اضافه شد که یکهزار و ١٠٠ میلیارد ریال هزینه به همراه داشت 

مازندران ۵۶۰ هزار دانش آموز دارد که در چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه تحصیل می کنند. از این تعداد مدرسه استان حدود ۳۰ درصد آن فرسوده یا تخریبی هستند که باید نوسازی شوند. 

برچسب‌ها ساری سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور احمد حسین زادگان  مازندران تکریم و تجلیل خیرین مدرسه ساز بابل نکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور احمد حسین زادگان ساری سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور احمد حسین زادگان مازندران تکریم و تجلیل خیرین مدرسه ساز بابل نکا اخبار کنکور خیرین مدرسه ساز مازندران آموزش و پرورش خیر مدرسه ساز فضای آموزشی مدرسه سازی کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد بعدازظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در صنعت آردسازی تصریح کرد: نگاه ویژه نظام به بخش اقتصاد، نشانگر این است که اقتصاد جز مباحث پردغدغه و پرچالش ماست و سعی بر این خواهد بود با استفاده از تمام ابزارهای موجود به سمتی حرکت کنیم که خودباوری و خوداتکایی را به عرصه ظهور برسانیم.

وی همچنین اظهار داشت: در هر زمینه‌ای که دولت با اراده قوی و متعهدانه حضور داشته باشد، بخش خصوصی نیز همراهی و حضوری موفق خواهد داشت.
وفایی نژاد افزود: دولت صرف نظر از همه کاستی‌ها و فشار تحریم‌ها همه تلاش و همیت خود را در جهت پویایی اقتصاد کشور انجام می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه بخشی از کار ما حمایت و پشتیبانی از تولید محصولات کشاورزان است، اظهار داشت: در سال گذشته با همراهی کارخانجات آرد استان بیش از ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان مناطق دشت و بالادست استان با شرایط خاص حمایتی خریداری شد، به نحوی که با تدابیر صورت گرفته حمایت مناسب کشاورزان را در بر داشته و با مدیریت صحیح و همراهی کارخانجات آرد استان، کیفیت آرد نیز تضمین شود.

وی افزود: در استان مازندران ۲۱ کارخانه آرد داریم که با بهسازی و نوسازی و توسعه انبارها، سیلو و تجهیزات آزمایشگاهی، تحول و به روزرسانی مناسبی را داشته و برای ارتقای کیفیت تولید آرد سرمایه گذاری می‌کند.

وفایی نژاد تصریح کرد: شیوه نامه درجه بندی کارخانجات در شرف نهایی شدن در کارگروه استان و رفع نواقص و چالش‌ها است و بزودی عملیاتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه درجه بندی، کارخانجات آرد با ارتقای تجهیزات و بروزرسانی امکانات، امتیاز و رتبه آنها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم از انحصار واردات از طریق بنادر جنوبی کاسته شود و فعالیت‌های تجاری به سمت بنادر شمالی سوق داده شود، اظهار داشت: طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کالاهای اساسی گندم و روغن را از طریق بنادر استان مازندران وارد کشور کردیم اما در سال ۱۴۰۲ به دلیل کاهش ضرورت تأمین و دیگر موارد، تأمین کالاهای اساسی از طریق بنادر شمالی کشور متوقف شد.

وی با بیان این مطلب افزود: تمام تلاش دولت در حمایت از تولید کالاهای اساسی و خودکفایی در آن انجام خواهد شد اما به منظور تأمین ذخیره استراتژیک و حفظ امنیت غذایی در کشور، رایزنی‌های لازم انجام شد تا در سال جدید فاز اول گندم خریداری شده از کشورهای حاشیه دریای خزر بزودی از طریق بنادر مازندران وارد کشور شود

کد خبر 6092230

دیگر خبرها

  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد