Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه بیزنس استاندارد می‎گوید وعده جو بایدن برای بازگشت به برجام، گمانه زنی ها در مورد مذاکرات احتمالی را افزایش داده است. خبرگزاری میزان - پایگاه «بیزنس استاندارد» در یادداشتی به موضوع برجام  پرداخته است.   بر اساس این گزارش، همزمان با ادای سوگند «جو بایدن»، چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا، گمانه زنی‌ها در مورد نخستین اقدام‌های دولت این کشور از جمله بازگشت به برجام به عنوان توافقی که سلفش از آن خارج شده بود، افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  برجام، توافقی که در سال ۲۰۱۵ امضا شد اما در سال ۲۰۱۸ با خروج آمریکا با چالش مواجه شد.   سنگ بنای سیاست خارجی خاورمیانه‌ای ترامپ، نزدیکی با عربستان به عنوان وزنه‌ ای ژئوپلتیک علیه ایران بود؛ این کشور علاوه بر اینکه نخستین مقصد سفر‌های خارجی ترامپ در دوره ریاست جمهوری اش بود، نقش مهمی در مذاکرات برنامه صلح خاورمیانه به واسطه گری «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ داشت.  بیشتر بخوانید:  درخواست چین از آمریکا برای بازگشت به برجام  ادعا‌های برجامی مقام‌های آمریکا و اروپا ضمن اینکه امضای توافق دفاعی ۱۱۰ میلیارد دلاری آمریکا با سعودی‌ها توسط ترامپ در جریان اولین سفر رسمی خود به ریاض در ماه می سال ۲۰۱۷ انجام شد.   ترامپ در این زمینه همچنین، حمایت بی دریغی از بن سلمان در پرونده قتل «جمال خاشقجی»، منتقد رژیم سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول داشت.   همین حمایت در جنگ عربستان علیه یمن که از سال ۲۰۱۵ آغاز شد، نیز وجود داشت اما از نخستین پیام‌های بایدن به عربستان این بود که دیگر نباید روی حمایت بی قید و شرط آمریکا حساب باز کند.   «بیزنس استاندارد» در بخش دیگری با طرح این سوال که چه انتظاری می‌توان از مذاکره احتمالی برجامی داشت؟، نوشت «ایران در هر مذاکره احتمالی قویتر خواهد بود که از دلایل این امر می‌توان به افزایش توانمندی هسته‌ ای و موشکی و افزایش نفوذ منطقه‌ ای ایران اشاره کرد.»

  انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل برجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام تحولات بین الملل برجام بیزنس استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • خسارات سیل دبی/ چالش جدید ابرپروژه لاین عربستان
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم