Web Analytics Made Easy - Statcounter

این تفاهم نامه بین رییس دانشگاه جامع علمی - کاربردی و حضور ویدیو کنفرانسی سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران روز سه‌شنبه در نشست همکاری‌های بین المللی این دانشگاه با دانشگاه‌های افغانستان در مشهد به امضا رسید.

رییس دانشگاه جامع علمی - کاربردی در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران تجربیات ارزشمندی در حوزه های مختلف آموزش عالی داشته که بخش عمده‌ای از آن مرهون سالهای پس از هشت سال جنگ تحمیلی و نیاز کشور به تربیت نیروی متخصص است به همین علت کشور به سمت توسعه کمی آموزش عالی پیش رفت به طوری که هم اکنون در تمام شهرها امکان دریافت آموزشهای دانشگاهی برای جوانان ایرانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین امید افزود: افغانستان نیز دوره ای طولانی را در جنگ پشت سر گذارنده و می‌تواند از تجربیات ایران در توسعه آموزشهای عالی استفاده کند و در این راستا باید آموزشهای مهارتی را مقدم بر آموزشهای نظری قرار دهد.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ مرکز آموزشی علمی - کاربردی در کشور گفت: این دانشگاه آماده هر نوع همکاری با کشور افغانستان در زمینه برگزاری دوره‌های درسی کوتاه مدت، پودمانی و بلندمدت است.

رییس دانشگاه جامع علمی - کاربردی گفت: خراسان رضوی نماینده این دانشگاه در همکاری علمی و آموزشی با دانشگاه‌های افغانستان است و در صورت لزوم از تجارب واحدهای موفق دیگر این دانشگاه در سایر استانها بهره گرفته خواهد شد. 

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران نیز که به صورت ویدیو کنفرانسی در این نشست حضور داشت گفت: طبق نظر رییس جمهوری افغانستان، آموزش و افزایش مهارت افراد برای احیا و توسعه زیرساختهای کشور ضروری است و در این زمینه به کمک ایران نیاز است.

عبدالغفور لیوال افزود: آموزش و مهارت افزایی در حوزه های صنعت، معدن، آب و کشاورزی نیازهای اساسی و زیرساختی افغانستان برای این کشور نیاز  است که با توجه به توانمندیهای داخلی ایران، این کشور می تواند الگوی مناسبی برای افغانستان باشد.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تفاوت مبنایی دانشگاه علمی- کاربردی با دانشگاه های دیگر د ارتباط مستیم آن با کسب و کار و اقتصاد است و مهارت افزایی را در راس امور خود قرار داده است.

مرتضی تشکری افزود: دانشگاه جامع علمی - کاربردی خراسان رضوی آمادگی کامل برای ارایه تجربیات خود در مهارت آموزی و اشتراک آنها  با دانشگاه‌های افغانستان دارد.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه همکاری بین برخی از مراکز علمی - کاربردی ایران با برخی از دانشگاه‌های افغانستان به امضا رسید.

برچسب‌ها مشهد عبدالغفور لیوال جمهوری اسلامی ایران افغانستان محمدحسین امید ایرنا مهارت اموزی دانشگاه جامع علمی کاربردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد عبدالغفور لیوال جمهوری اسلامی ایران مشهد عبدالغفور لیوال جمهوری اسلامی ایران افغانستان محمدحسین امید ایرنا مهارت اموزی دانشگاه جامع علمی کاربردی اخبار کنکور دانشگاه های افغانستان دانشگاه جامع علمی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد

 تفاهم‌نامه به منظور همکاری در جذب سرمایه گذاران و صاحبان صنایع برای سرمایه گذاری در جهت بهره‌برداری از مزیت‌های صید و صیادی و ایجاد صنایع وابسته آن، ایجاد صنایع چوب، ایجاد کارخانه فرآوری نارگیل، ایجاد مرکز تجاری و بسته‌بندی چای در منطقه آزاد چابهار برای صادرات و صادرات مجدد به کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان، اوراسیا و قفقاز جنوبی، به امضای حمیرا ریگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و آریاراتنه مارتین رئیس هیات سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا رسید.

توافق شد بزودی هیاتی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا برای بازدید، ارزیابی و سرمایه گذاری به منطقه آزاد چابهار سفر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد