Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز محسن حاجی میرزایی در نشست تخصصی استاندار، مدیرکل آموزش‌وپرورش و جمعی از مدیران استان البرز اظهار کرد: با بررسی دقیق شرایط فعلی فضا‌های آموزشی استان البرز، راهکار‌های برون‌رفت از این مشکل هرچه زودتر ارائه شود.

وی بابیان اینکه اگر بخواهیم تصمیمی پایدار در این زمینه اتخاذ کنیم باید اطلاعات آماری دقیقی از وضعیت موجود فضا‌های آموزشی استان البرز داشته باشیم، اظهار کرد: برای رفع کمبود فضا‌های آموزشی استان البرز اعتبارات باید از سه منبع خیرین، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و اعتبارات استانی تأمین و برای این موضوع برنامه‌ریزی شود و علاوه بر احداث فضا‌های آموزشی راه‌های رفع مشکل تراکم دانش‌آموزی در استان البرز باید در دستور کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر تهیه راهکار‌های عملی برای حل مشکل مذکور تا قبل از ۱۵ اسفند تأکید و اظهار کرد: در این خصوص گام اول این است که توزیع مدارس در سطح استان موردبررسی قرار گیرد و در صورت امکان با جابجایی دانش آموزان بخشی از مشکل رفع شود، گام دوم تهیه آمار دقیق از مدارس موردنیاز و تطبیق آن با پروژه‌های در حال احداث می‌تواند به شفاف‌سازی در این زمینه کمک کند و در گام سوم استانداری باید با استفاده از اعتبارات استانی پروژه‌هایی را مشخص و در احداث آن با سازمان نوسازی مدارس همکاری کند.

در ادامه این نشست استاندار البرز گفت: مهاجرت‌های گسترده از نقاط مختلف کشور این استان را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.

وی افزود: برای ساخت مدارس به هر مقدارکه زمین مورد نیاز باشد در اختیار سازمان نوسازی قرار می‌دهیم.

عزیز الله شهبازی بر تشکیل کارگروهی مشترک بین وزارت آموزش‌وپرورش و استانداری البرز تأکید و تصریح کرد: آماده تخصیص اعتبارات استانی برای ساخت فضای آموزشی هستیم.

وی بابیان اینکه هرگونه حوادث طبیعی مانند؛ سیل، زلزله، خشک‌سالی و ... در نقاط مختلف کشور موجب افزایش مهاجران به استان البرز می‌شود، اظهار کرد: به همین علت کمبود فضای آموزشی بزرگ‌ترین مشکل استان البرز است که با رشد جمعیت، سالانه نیازمند ۵۰۰ کلاس درس جدید هستیم.

بیشتربخوانید

فرزندان باید توانایی حل مشکلات را داشته باشند/ سهم ۴٠ درصدی خیرین در ساخت‌ مدارس

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش البرز نوسازی مدارس فضا های آموزشی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف مجیدیان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: آموزگاران در این کارگاه‌های آموزشی، روش‌های تدریس روخوانی و روان خوانی، و تدریس مبانی قرآن را فرا گرفتند.

وی بیان داشت: هدف از برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی، تقویت شایستگی‌های حرفه‌ای و اعتقادی آموزگاران مدارس ابتدایی شاهد در درس قرآن، است.

مجیدیان افزود: در این کارگاه‌ها معلمان باروش‌های نوین تدریس قرآن، در بخش‌های روان خوانی و روخوانی دو مدرس برجسته قرآنی آشنا شدند.

وی تصریح کرد: در این کارگاه‌های آموزشی ۴۶ نفر از شهرستان کهگیلویه شهر دهدشت، ۳۹ نفر از شهر یاسوج و ۲۷ نفر نیز از شهرستان گچساران حضور داشتند.

مجیدیان با بیان اینکه فعالیت‌های تعلیم و تربیت باید به ایثارگری ختم شود، گفت: این کارگاه‌های آموزشی به منظور بررسی شیوه‌های نوین تدریس، چگونگی تکالیف مهارت محور و توانمندسازی آموزگاران دوره‌های ابتدایی برگزار شد و می‌تواند تأثیر به سزایی در روش تدریس آموزگاران و فرایند یاد دهی و یادگیری مطالب درسی دانش آموزان داشته باشد.

وی افزود: در فرایندهای آموزشی، پرورشی و تربیتی دانش آموزان به این بخش باید توجه ویژه و وافر داشت.

کد خبر 6091095

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری