Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@11:06:00 GMT

گنجینه موسیقی آذربایجانی باید محافظت شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۶۴۰۸

گنجینه موسیقی آذربایجانی باید محافظت شود

ناظمی گفت: موسیقی آذربایجانی که موسیقی ملی و منطقه ای ما محسوب می شود، می‌بایست بعنوان گنجینه‌ای ارزشمند محافظت و پاسداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» عصر امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان و همچنین رونمایی از " نماهنگ ایرانیم" و تقدیر از عوامل تولید این نماهنگ، اظهار داشت: موسیقی از هنرهایی است که پیچیدگی، کشف و شهود آن برای همه قابل لمس نبوده و کسانی که با موسیقی زیسته‌اند می‌توانند در مورد پیچیدگی و ابعاد و زوایای آن سخن بگویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، موسیقی ایرانی را میراثی گرانبها در دستان هر ایرانی برشمرد و گفت: اگر میراث‌دار خوبی برای این سرمایه‌ی عظیم نباشیم و فرصت رشد و بالندگی این هنر را فراهم نکنیم، جایگاه و ارزشهای جاری آن از آسیب‌ها مصون نخواهد ماند.
وی ادامه داد: رسالت هنرمندان عرصه موسیقی تنها به همراهی تام با سلیقه مردم منتهی نمی‌شود،‌ بلکه درواقع باید ذائقه‌ و سلیقه‌ مخاطب در این هنر ارتقا یابد و اگر هنرمندی، سطح هنر خود را به دلیل سلایق افراد مختلف پایین بیاورد، قطعا آثاری که خلق می‌کند، در دنیا و البته در اذهان مردم تاثیرگذار و ماندگار نخواهد بود.
ناظمی با اشاره به تاثیر تکنولوژی در پخش سریع یک موسیقی در سراسر جهان و فضای رقابتی حاصل از آن، گفت: در این فضای رقابتی باید بتوانیم با بهره‌گیری از ابزار هنر در دنیا حرف خودمان را بزنیم.
وی ادامه داد: ما به جز موسیقی ایرانی که برای ما افتخار است، یک موسیقی فاخر دیگری هم در اختیار داریم و آن موسیقی آذربایجانی است که موسیقی ملی و منطقه ای ما محسوب می شود و می‌بایست از این گنجینه‌ی ارزشمند نیز به خوبی پاسداری کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر این که باید با دنیا، به زبان فرهنگ و هنر سخن بگوییم، افزود: هم اکنون دنیا، دنیای سیاست نیست بلکه دنیا بر مدار فرهنگ و هنر در حرکت است و اگر از این قافله عقب بمانیم، نخواهیم توانست اندیشه‌ی خود را به جهانیان تبیین نماییم.
ناظمی، با بیان اینکه باید در این زمینه عرصه را برای آیندگان و جوانان مستعد فراهم کنیم، گفت: دررابطه با گسترش و تعمیق موسیقی فاخر، آموزش باید جزو اصلی‌ترین رویکردها باشد؛ باید با دقت نظر ، فضایی را برای هنرمندان جوان این عرصه فراهم کنیم که از جایگاه شخصیتی و هنری والایی برخوردار باشند.
وی ادامه داد: باید فرصت مناسب و برابری برای تمامی هنرمندان فراهم شود تا در فضای هنری کشور، آثاری که خلق می‌کنند را ارائه نمایند و برای محقق شدن این مسئله  باید تشکل های هنری ایفاگر نقش شایسته ای باشند.
گفتنی است، در این آیین از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان تجلیل شد و همچنین از " نماهنگ ایرانیم " رونمایی و  از عوامل تولید این نماهنگ تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: موسیقی آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، فناوری‌هایی که با گذرواژه‌های ضعیف مانند «admin» یا «۱۲۳۴۵» ارائه می‌شوند، بر اساس قوانین جدید انگلیس باید همه دستگاه‌های هوشمند حداقل استاندارد‌های امنیتی را رعایت کنند و فناوری‌هایی که با گذرواژه‌های ضعیف مانند «admin» یا «۱۲۳۴۵» همراه هستند ممنوع خواهند شد.

وزارت علوم، نوآوری و فناوری اعلام کرد که اقدامات لازم برای محافظت از مصرف کنندگان در برابر هک و حملات سایبری از روز دوشنبه اجرایی می‌شود.

این بدان معناست که سازندگان تلفن‌ها، تلویزیون‌ها و در‌های هوشمند و غیره، اکنون از نظر قانونی ملزم به محافظت از دستگاه‌های متصل به اینترنت در برابر دسترسی مجرمان سایبری هستند و از کاربران خواسته می‌شود  رمز‌های عبور ساده و رایج خود را تغییر دهند.

همچنین شرکت‌ها باید جزئیات تماس خود را منتشر کنند تا مشکلات احتمالی گزارش شود و زمان‌بندی به‌روزرسانی‌های امنیتی شفاف باشد.

امید است که اقدامات جدید به مشتریان در خرید و استفاده از محصولات در زمانی که مصرف‌کنندگان و کسب‌وکار‌ها با سرعت فزاینده‌ای مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته‌اند، کمک کند.

روسیو کونچا، مدیر خط‌مشی و حمایت از شرکت «Who» گفت: دفتر ایمنی و استاندارد‌های محصول (OPSS) باید راهنمایی‌های روشنی را به صنعت ارائه کند و آماده باشد که در صورت زیر پا گذاشتن قانون، اقدامات اجرایی قوی علیه تولیدکنندگان انجام دهد، همچنین از برند‌های دستگاه‌های هوشمند انتظار می‌رود که از همان روز اول مشتریان خود را به درستی راهنمایی کنند و اطمینان حاصل کنند که خریداران می‌توانند به راحتی اطلاعاتی در مورد مدت زمانی که دستگاه هایشان پشتیبانی می‌شود را بیابند و خرید‌های آگاهانه انجام دهند.

جاناتان بری، وزیر علوم و فناوری، گفت: «از آنجایی که زندگی روزمره به طور فزاینده‌ای به دستگاه‌های هوشمند وابسته می‌شود، تهدیدات ایجاد شده توسط اینترنت چند برابر و حتی بزرگتر می‌شوند.

از امروز به بعد، با معرفی نخستین قوانین جهانی حریم خصوصی، داده‌ها و امور مالی شخصی آنها اطمینان حاصل می‌کند، مصرف کنندگان از اینکه دستگاه‌های هوشمند آنها در برابر مجرمان سایبری محافظت می‌شود، آرامش بیشتری خواهند داشت. ما متعهد هستیم که بریتانیا را به امن‌ترین مکان در جهان برای آنلاین بودن تبدیل کنیم و این مقررات جدید جهشی قابل توجه به سمت دنیای دیجیتال امن‌تر است.

این قوانین به عنوان بخشی از رژیم امنیت محصول و زیرساخت‌های مخابراتی (PSTI) اعمال می‌شوند که هدف آن تقویت انعطاف پذیری انگلیس در برابر جرایم سایبری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روش تهیه ترشی سیر به روش سنتی آذربایجانی
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • (ویدیو) فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی
  • نماهنگ «اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است»
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی