Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع ویروس کرونا در کشور و تعویق برخی از آزمون های وزارت بهداشت موجب شد تا داوطلبان آزمون‌های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و جامع دوره دکتری عمومی داروسازی نیز خواستار تعویق آزمون‌های خود شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون‌های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و آزمون جامع دوره دکتری عمومی داروسازی «۱۸۰» واحدی، هر ساله در دو نوبت شهریور و اسفندماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ علاوه بر تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس، امتحانات دانشجویان را نیز تحت تاثیر قرار داد به طوری که امتحانات دانشجویان علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی یکی پس از دیگری لغو شد.

 

بر این اساس آزمون‌های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و جامع داروسازی نیز از اسفند ماه به خرداد ماه موکول شد. اکنون پس از برگزاری اولین دوره این آزمون‌ها در ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه ۹۹، زمان برگزاری دومین دوره برگزاری آن در ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه ۹۹ رسیده است.

آزمون‌های پیش کارورزی، در قطب‌های ۱۰ گانه کشور شامل «منطقه ۱: دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان، مازندران، بابل، گلستان، سمنان و شاهرود؛ منطقه ۲: شامل دانشگاه‌های تبریز، ارومیه، اردبیل همچنین دانشگاه‌های که در منطقه هستند؛ منطقه ۳: دانشگاه‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان؛ منطقه ۴: دانشگاه‌های اهواز، لرستان، دزفول و دانشگاه‌‎های مستقر در منطقه؛ منطقه ۵: شیراز، جیرم، فسا، بندرعباس، بوشهر، یاسوج و دانشگاه‌های مستقر در منطقه؛ منطقه ۶: زنجان، اراک، قزوین، قم، البرز و دانشگاه‌های مستقر در منطقه؛ منطقه ۷: اصفهان، یزد، کاشان و شهرکرد؛ منطقه ۸: کرمان، زاهدان، رفسنجان، بم، زابل، جیرفت و دانشگاه‌های مستقر در منطقه؛ منطقه ۹: مشهد، بیرجند، گناباد، سبزوار، تربت حیدریه و دانشگاه‌های مستقر در منطقه؛ منطقه ۱۰: تهران، شهید بهشتی، ایران، بقیه الله، شاهد، ارتش، بهزیستی و توان‌بخشی برگزار می‌شود.

شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت ۱۱ شهرستان در کشور و همچنین تصمیم وزارت بهداشت در خصوص لغو برخی از آزمون‌های علوم پزشکی در کشور موجب شد تا داوطلبان ۴ آزمون فوق نیز درخواست خود را مبنی بر تعویق این آزمون‌ها اعلام کنند به طوری که طی روز‌های گذشته هشتگ‌های «لغو- آزمون- غیرضروری»، «لغو- آزمون-های- مرگ» و «لغو- آزمون- علوم- پایه- پیش- کارورزی» به هشتگ‌های داغ توئیتر تبدیل شده است.


برخی از داوطلبان با بیان اینکه کرونای انگلیسی شوخی نیست و با برگزاری این آزمون‌ها وزارت بهداشت با جان داوطلبان بازی می‌کند، اعلام کرده‌اند که وزارت بهداشت جوانان را بازیچه سیاست‌های غلط خود نکند.

برخی دیگر از داوطلبان نیز در توئیت‌هایی از میزان استرسی که طی ماه‌های گذشته برای خواندن درس و ترس از ابتلا به ویروس کرونا داشته‌اند، گفتند و اذعان داشتند که پس از مدت‌ها قرنطینه در خانه حال با ورود به این مکان ها قطعا به کرونا مبتلا خواهند شد. 

 

برخی دیگر از کاربران نیز با بیان اینکه لغو این آزمون‌ها هیچ خللی در بحث آموزشی و آینده داوطلبان ایجاد نمی‌کند و چرا باید در پیک چهارم کرونا و شیوع ویروس کرونای انگلیسی برگزار شود، خواستار لغو این آزمون شدند و از نگرانی خود در جهت ابتلای خانواده‌های خود به این ویروس منحوس گفتند. 

 

 

افزایش درخواست داوطلبان مبنی بر تعویق آزمون‌های پیش کارورزی، علوم پایه‌پزشکی، دندانپزشکی و آزمون جامع دوره دکتری عمومی داروسازی «۱۸۰» واحدی، با توجه به عدم وجود خوابگاه‌های مناسب و تراکم جمعیت، افزایش تردد بین شهری و استفاده از وسایل نقلیه و تجمع دانشجویان جهت شرکت در آزمون‌ها موجب شد تا برخی از دانشجویان در شهرهای مختلف همچون مشهد با حضور در مقابل دانشگاه خود به اعتراض بپردازند و با شعارهایی همچون «نه به برگزاری آزمون»، «نه به تحمیل سفر غیرضرور» و «نه به قربانی کردن مدافعان سلامت» درخواست خود مبنی بر لغو این آزمون‌ها را اعلام کردند. در این میان شورا‌های صنفی دانشگاه ها نیز با ارسال نامه‌‍ای به روئسای دانشگاه خاستار لغو آزمون‌های گروه علوم پزشکی در اسفند ماه ۹۹ شدند.



منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز سنجش آموزش پزشکی اعتراض دانشجویان وزارت بهداشت آزمون جامع داروسازی آزمون پیش کارورزی علوم پایه پزشکی علوم پایه دندانپزشکی دانشگاه های مستقر در منطقه آزمون های پیش کارورزی شیوع ویروس کرونا علوم پایه پزشکی وزارت بهداشت آزمون ها علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در این مراسم با اشاره به مشکلات جوانان در امر ازدواج، توجه به حل همه جانبه این مشکلات را پایه اصلی فرهنگ‌سازی در راستای اجرای حجاب و دور نگه داشتن جوانان از ابتذال در جامعه و مبارزه با آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی عنوان و تاکید کرد: متاسفانه هرچه مشکلات جوانان در امر ازدواج بیشتر می‌شود عرصه بر آنها تنگ‌تر شده و معضلاتی تحت عنوان بدحجابی و نابهنجاری‌ها در جامعه نمود بیشتری پیدا می‌کند و این مسئله جامعه را زیر سوال برده و ارزش‌های آن را مختل می‌کند.

وی افزود: پوشش دانشجویان در محیط‌های آموزشی و پژوهشی باید کامل و بر اساس شئونات اسلامی و دانشجویی باشد. با توجه به اینکه پوشش آراسته توام با وقار یکی از مهم‌ترین شئون شخصیت و لازمه احترام به دانش و آن مکان مقدسی است که افراد از نعمت کسب دانش بهره‌مند می‌شوند، انتظار می‌رود مطابق قانون کلیه اساتید، کارکنان، دانشجویان و ارباب رجوع دانشگاه از پوشش ظاهری متناسب با محیط علمی برخوردار باشند.

همچنین در این میزگرد هر کدام از مسئولین تشکل‌ها به بیان دیدگاه خود نیز پرداختند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228234 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است