Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: وزیر بهداشت از زحمات و تلاش‌های به موقع و مطلوب دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ارائه خدمات امدادی، بهداشتی و درمانی به زلزله زدگان سی سخت قدردانی نمود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پیر حسین کولیوند ادامه داد: پس از وقوع زلزله با رصد هایی که صورت میگرفت، امدادرسانی بسیار خوب بود و دکتر یزدان پناه از اولین مسئولانی بودند که در محل حادثه حضور و بر نحوه امدادرسانی نظارت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدردانی از پرسنل اورژانس و مراکز بهداشتی و درمانی استان، عنوان کرد: طی بازدیدی که امروز از شهر سی سخت داشتیم غالب رضایتمندی مردم از خدمات امدادی، بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بود که این بسیار خوشحال کننده است.

دکتر کولیوند با بیان اینکه زلزله مشکلات عدیده‌ای برای مردم و نیز مسئولان ایجاد کرده است، تصریح کرد: کمک حوزه بهداشت و درمان در حفظ جان و آرامش روحی-روانی مردم و پایداری وضعیت قابل تقدیر بوده و صمیمانه قدردان این زحمات هستیم.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی مصدوم نیز این زلزله در پی داشت که با امداد رسانی به موقع به خوبی مدیریت شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در مجموع هر آنچه که باید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انجام می داد، کامل و مطلوب بود و نیز امروز شاهد کنترل های صورت گرفته برای بیماری‌های واگیر ناشی از آب بودیم.

وی یادآور شد: در این شرایط کرونا کمی نگران کننده و نیز تهدید کننده است که همجواری با استان خوزستان این نگرانی را چند برابر می کند. اگر تعداد تست ها افزایش یافته و مدیریت بیشتری صورت بگیرد این بیماری نیز می‌تواند به خوبی کنترل شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور تیم های حمایت روانی و روحی در بین زلزله زدگان گفت: تمرکز بر روی تاب‌آوری و حفظ آرامش روحی مردم بسیار قابل اهمیت بوده و باید تیم های حمایتی در بین این مردم شریف حضور داشته باشند.

دکتر کولیوند اذعان داشت: سازمان اورژانس تا هفته آینده یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای تقویت بخش اورژانس کهگیلویه و بویراحمد کمک خواهد کرد و نیز تلاش خواهیم نمود که در صورت مساعد شدن شرایط سازمان، تعدادی آمبولانس به این استان اختصاص دهیم و نیز آمبولانس های قدیمی که نیاز به بازسازی دارند به اصفهان ارسال و به عنوان پشتیبان در دانشگاه مستقر شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه گفت: پس از زلزله سی سخت بلافاصله طی تماسی با سرپرست اورژانس استان و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در EOC دانشگاه نشستی برگزار و عملیات را شروع نمودیم.

دکتر پرویز یزدان پناه فزود: خوشبختانه عملیات امدادی توسط همکاران ما شروع شد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و نیز تعدادی آمبولانس به شهر سی‌سخت اعزام نمودیم.

وی ادامه داد: پس از گذشت چند روز ۷۲ مصدوم در سی سخت شناسایی شد که در شب اول حادثه ۳۰ نفر به یاسوج اعزام شدند و از این تعداد برخی بستری و 3 بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

وی تاکید نمود: پزشک و نیروهای درمانی و بهداشتی به سی سخت نیز اعزام شدند و با توجه به اینکه احتمال بیشتری برای صدمات داشتیم، آمادگی‌های لازم را نیز ایجاد نمودیم. پزشکان خود سی سخت را متمرکز و نیز سایر رشته های مورد نیاز را به سی سخت اعزام و در مرکز درمانی مستقر نمودیم.

دکتر یزدان پناه گفت: در ابتدا نگران عفونت‌های ناشی از آب بودیم که پس از قطع شدن آب، کنترل های لازم را انجام دادیم و خوشبختانه تاکنون مشکلی ناشی از آلودگی آب ایجاد نشده است ولی بحثی که برای ما خیلی حائز اهمیت بود بحث کرونا بود که تلاش کردیم از ایجاد تجمعات پیشگیری کرده و توصیه های لازم را به مردم ارائه نماییم.

وی خاطر نشان کرد: توزیع ماسک نیز یکی از اقداماتی بود که در اسرع وقت صورت گرفت و پس از آن به همت معاونت توسعه دانشگاه حدود ۶۵ هزار عدد ماسک توزیع شد و هر خانواده یک بسته ۵۰ عددی ماست تحویل گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت: در حوزه بهداشت و درمان اورژانس، بیشترین رضایتمندی مردمی را داشت و در اولین دقایق حادثه در کنار مردم به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بهداشتی و درمانی سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

سید ابوالفضل هاشمی اصل ضمن گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه «جهاد تبیین»، این ایام را فرصتی مناسب در راستای معرفی دستاورد‌های حوزه سلامت دانست.

او با اعلام آمادگی افتتاح ۳۶ پروژه بهداشتی، درمانی، به متراژ ۱۱ هزار و ۱۳۰ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان در هفته سلامت امسال گفت: رفع چالش‌های پروژه‌های عمرانی سلامت‌محور، از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان دانشگاه است که با هدف توسعه زمینه‌های دسترسی عمومی به خدمات این حوزه به صورت ویژه در حال پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش تاثیرگذار توسعه، ارتقا و نوسازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی درمانی به مراجعان گفت: امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در هفته سلامت، بتوانیم گام‌های موثری در پیشبرد اهداف حوزه سلامت فارس برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس