Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@14:26:29 GMT

برخورد جدی با انبارهای ضایعاتی غیرمجاز در بندرعباس

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۷۷۴۸

برخورد جدی با انبارهای ضایعاتی غیرمجاز در بندرعباس

دبیر کمیسیون بند ۲۰ شهرداری بندرعباس از پلمپ انبارهای ضایعاتی غیرمجاز با هماهنگی دستگاه قضایی و پلیس خبر داد.

امید کاردانی صبح امروز(ششم اسفندماه) در حاشیه بازدید شهری، از فعالیت متعدد انبارهای ضایعاتی غیرمجاز در شهر به عنوان یک معضل جدی یاد کرد و گفت: در شهر بندرعباس تنها ۱۰ دفتر انبار ضایعاتی با مجوز رسمی از صنف فعالیت دارند و مابقی انبارهای فعال، بدون مجوز در سطح شهر فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فعالیت این انبارهای غیرمجاز آسیب زیادی به شهر، زیرساخت‌ها، وجهه اجتماعی محلات و غیره وارد می‌کند، افزود: در موارد متعددی، منحول‌های فاضلاب، سطل‌های زباله و موارد متعدد دیگر از این انبارها کشف شده است.

دبیر کمیسیون بند ۲۰ شهرداری بندرعباس از مشاهده اموال سرقتی در این انبارها خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌‎های اصلی دستگاه قضا، پلیس و مجموعه شهرداری، این است که انبارهای ضایعاتی غیرمجاز تعیین تکلیف شوند.

کاردانی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با رئیس اتحادیه صنف مربوطه انجام شده و قرار است فقط دفاتر این مراکز در شهر فعالیت داشته باشند و انبارها به نقطه مشخصی در خارج از شهر منتقل شوند.

این مقام مسئول از شناسایی ۱۷۰ انبار غیرقانونی و فاقد مجوز خبر داد و تصریح کرد: عمده این انبارها توسط اتباع بیگانه مدیریت می‌شوند.

وی در انتها با باین اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ انبار ضایعاتی غیرمجاز بر اساس رای کمیسیون بند ۲۰ شهرداری بندرعباس پلمپ شده است، گفت: با توجه به همکاری پلیس اماکن عمومی و دستگاه قضایی، ساماندهی این مراکز یکی از برنامه‌های جدی کمیسیون بند ۲۰ شهرداری بندرعباس است.

کاردانی با تاکید بر اینکه نظارت جدی پس از پلمپ انبارها وجود دارد تا شاهد بازگشایی مجدد آنها نباشیم، عنوان کرد: فک پلمپ غیرقانونی، شش ماه تا یک سال حبس را برای مالک مجموعه به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا، معاون دادستان، رئیس و دو عضو شورای اسلامی شهر، معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس و دبیر کمیسیون بند ۲۰ اعضای این کمیسیون هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ظهر پنج شنبه پس از نظارت میدانی و بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی راهی انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان شد و روند اجرای دستورات پیشین خود که در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف کالاهای متروکه صادر شده بود را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان این بازدید، از وضعیت ساماندهی کالاها و اقلام در انبارهای تملیکی استان هرمزگان ابراز رضایت کرده و ضمن تاکید بر استمرار این روند گفت: آنچه امروز در انبارهای اموال تملیکی قابل مشاهده است حقیقتاً با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی افزود: با تلاش صورت گرفته امروز وضعیت انبارهای اموال تملیکی به حد مطلوبی رسیده است و مشکلات پیشین به حداقل رسیده است.

رئیس قوه قضائیه خطاب به وزیر دادگستری نیز گفت: ضرورت دارد پرونده‌هایی از سازمان اموال تملیکی که در سازمان تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی هستند با سرعت و دقت بیشتری تعیین تکلیف و به سرانجام برسند.

کد خبر 6095057

دیگر خبرها

  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • انتظار موج جدیدی از خدمت به منظور رضایتمندی شهروندان
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است