Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر زهرا نهبندانی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرف هفته‌های اخیر تعداد بیماران سرپایی با علائم مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  افزایش یافته اما این سیر افزایشی تاثیری در نتایج مثبت آزمایشهای طبی کرونا و تغییر آن نداشته است. 
وی به "آزمایش پی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی.آر" از شهروندان مراجعه‌کننده به مراکز خدمات جامع سلامت اشاره و بیان کرد: اکنون فقط نتیجه آزمایش هشت درصد این افراد مثبت یعنی بیماری کووید ۱۹ است که این آمار نسبت به هفته‌های اخیر تغییری نداشته است. 

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: احتمال تغییرات و جهش در ویروس کرونا یکی از علل افزایش چنین وضعیتی در آمارهای مراجعان سرپایی و نتایج آزمایشهای طبی است.

وی گفت: سویه‌های جدید ویروس کرونا در ایران از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال بررسی است. 
دکتر نهبندانی افزود: با وجود شیوع ویروس کرونای سویه انگلیسی در کشور، هشدارهای مسوولان به مردم آنطور که باید جدی گرفته نشده است لذا متولیان سلامت از این بابت به شدت نگران هستند. 

وی ادامه داد: از عموم مردم تقاضا می‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک بهداشتی صورت و حفظ فاصله فیزیکی را بیش از پیش جدی گرفته و با دقت اجرا کنند. 

۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت مستقر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در خدمت عموم مردم برای بررسی افراد مشکوک به ابتلاء ویروس کرونا هستند. ۲۲ مرکز از این تعداد در سطح کلانشهر مشهد فعالیت دارند. 
۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۰۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۹ هزار و ۶۶۳ نفر را در کشورمان گرفته است. تاکنون یک میلیون ۳۵۸ هزار و ۵۴۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری اعلام وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۸ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۱۲ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۱۵۷ نفر را بیمار کرده و جان دو میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۳۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۸۷ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۱۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۸ میلیون ۸۲۶ هزار ۳۰۷ بیمار کووید ۱۹ و ۵۱۲ هزار و ۵۹۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد تست کرونا ویروس کرونا مشهد تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد

ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم " محمدعلی درمیانی"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان شهید کامیاب (امدادی) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

او افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۳ ساله ساکن نیشابور که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین قرنیه‌های زنده یاد درمیانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال