Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@14:46:13 GMT

مرز باشماق مریوان بسته می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۷۹۸۰

مرز باشماق مریوان بسته می‌شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد ابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با توجه به بسته شدن چند مرز رسمی کشور به روی مسافران عراقی، حجم ورودی از مرز باشماق مریوان افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است که با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته به استان، این مرز از پنجشنبه (۷ اسفند) به مدت ۲ هفته بسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او افزود:تنها مسافرانی حق ورود دارند که ایرانی باشند و هم اکنون در عراق به سر می برند و این عده هم در مرز به مدت ۲ هفته قرنطینه خواهند شد.

زارعی با بیان اینکه عراقی‌هایی که در خاک ایران هستند می‌توانند به کشور خود برگردند، افزود: برای رانندگان ترانزیت عراقی هم برگه موقت تردد صادر نمی‌شود و آنها اجازه ورود به داخل شهرهای استان را نخواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در شهرهای بانه و مریوان که درصد استفاده از ماسک بسیار کم است، نظارت بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی شدت یافته و از ورود افراد فاقد ماسک به مجتمع‌ها و مراکز تجاری جلوگیری و مصوبه‌ای از ستاد کرونا برای محدودیت و منع ورود مسافر به شهرهای گردشگرپذیر استان از جمله بانه و مریوان گرفته خواهد شد.

زارعی از برخورد بدون تعارف با اداراتی که نسبت به رعایت دستوالعملهای بهداشتی بی توجه هستند خبر داد و افزود: این مساله در هر اداره‌ای مشاهده شود، نه به عنوان تخلف اداری که بصورت جرم تلقی شده و پیگیرد و برخورد قضایی را به دنبال خواهد داشت چون پای سلامت و جان مردم در میان است.

او از پلمب مراکز علمی که آموزشی که بدون توجه به مصوبات ستاد کرونا همچنان به برگزاری کلاس های عملی مبادرت دارند، خبرداد و افزود: فرماندارن نظارات وکنترل کافی بر رفتار بهداشتی ادارات داشته باشند و ارباب رجوع و کارکنان ملزم و موظف به استفاده از ماسک شوند.

زارعی از طرح شهید سلمانی به عنوان اقدامی خوب در کنترل بیماری در استان نام برد و از کارد درمان که یک سال تمام در خط مقدم دفاع از سلامت مردم هستند قدردانی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین از رسانه های استان هم قدردانی کرد و از آنها خواست تا همچنان در تعامل با سیستم بهداشت و درمان هشدارهای لازم درباره همه گیری بالای ویروس جهش یافته را به اطلاع مردم برسانند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزباشماق ویروس کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان از برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان کردستان، اکبر اسدی اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۳۵۶ داوطلب در استان کردستان در رشته‌های مختلف شغلی در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این آزمون هم‌زمان با سراسر کشور امروز جمعه چهاردهم اردیبهشت در استان کردستان برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان با بیان اینکه این آزمون جزو بزرگ‌ترین آزمون‌های استخدامی کشور است، گفت: در استان کردستان ۸۹۵۶ نفر خانم و۳۴۰۰ نفر آقا شرکت کرده‌اند.

اسدی در خصوص حوزه‌های امتحانی این آزمون تصریح کرد: سنندج، سقز، مریوان و بیجار چهار حوزه امتحانی این آزمون‌ها بوده‌اند که به تفکیک در شهرستان مریوان ۱۴۷۹ نفر، بیجار ۶۳۹ نفر، سنندج ۷۶۷۱ نفر و در شهرستان سقز ۲۵۵۷ داوطلب به رقابت پرداختند.

وی یادآور شد: اعلام نتایج آزمون پس طی سایر مراحل بر روی سایت آزمون جهاد دانشگاهی www.hrtc.ir قرار می‌گیرد.

کد خبر 750311

دیگر خبرها

  • گردنه تته در محور پاوه به مریوان مسدود است
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی