Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@16:30:44 GMT

دود اختلاف مجلس و دولت به چشم می رود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۸۱۰۲

دود اختلاف مجلس و دولت به چشم می رود

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دود اختلاف مجلس و دولت به چشم مردم می رود، گفت: اینکه ما به جامعه بین الملل چند صدایی را مخابره کنیم قدرت چانه زنی مان را از دست می دهیم.

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تک صدایی مجلس و دولت گفت: هرچه اختلاف بین مجلس و دولت بیشتر باشد دودش به چشم مردم و نظام می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایستی همه تلاش کنند که در راستای وحدت و یکپارچگی گام بردارند.

 

 

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید هم مجلس و هم دولت اختلافات را کم کنند، اظهار داشت: زمانی این اختلافات کم می شود که هر کسی به وظیفه خودش عمل کند و کسی در کار دیگری دخالت نکند. حرف مجلس این است که چرا وقتی مصوبه ای را داشته است و شورای نگهبان آن را تایید کرد دولت آن را ابلاغ نکرد. این اختلافات از این موضوعات ایجاد می شود.

 

وی ادامه داد: ما نیز نباید در مجلس به خودمان اجازه دهیم مصوبه ای داشته باشیم که دولت توان اجرای آن را نداشته باشد. با توچه به توانمندی هایی که از دولت سراغ داریم باید مصوبات مان به گونه ای باشد که دولت توان اجرای آن را داشته باشد. قطعا برخی اقدامات می تواند اختلافات را بیشتر کند و به آنها دامن بزند.

 

وی با بیان اینکه باید در عرصه بین الملل تک صدایی از سیاست مجموعه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران شنیده شود، گفت: از جمله مسایلی که ما باید در آن یک حرف را به جامعه بین الملل مخابره کنیم موضوع هسته ای است یعنی دولت باید همان حرفی را بزند که مجلس می زند و یا مجلس همان حرفی را بزند که دولت تاکید دارد.

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مصوبه مجلس یعنی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را مقام معظم رهبری نیز تایید کرده اند. دولت نباید نگاه سیاسی به این قانون داشته باشد بلکه باید آن را مصوبه منتخبان ملت بداند و در راستای اجرای آن گام بردارد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر ما چند صدایی را به جهان بین الملل مخابره کنیم قطعا قدرت چانه زنی مان را از دست می دهیم و این موضوع باعث سوء استفاده غربی ها و دشمنان نظام و انقلاب می شود.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس مجلس و دولت بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر روانی مادر پیرش را کشت و آتش زد / «صدایی از من می‌خواست از مادرم انتقام بگیرم»

ساعت ۱۰ شب شنبه ۱۵ اردیبهشت ساکنان ساختمانی در محله وردآورد صدای درگیری و مشاجره مادر و پسر همسایه طبقه سوم را شنیدند.   به گزارش خبرآنلاین،دقایقی بعد ناگهان صدای زن همسایه خاموش شد اما استشمام بوی شدید سوختگی که کل ساختمان را پر کرده بود همسایه‌ها را از خانه‌هایشان بیرون کشید.   به‌دنبال بوی دود و سوختگی، آنها به طبقه سوم رسیدند و دریافتند این بو از خانه مادر و پسر می‌آید. بلافاصله آنها با آتش‌نشانی و پلیس تماس گرفتند. وقتی همسایه‌ها پشت در خانه رسیدند پسر جوان فریاد می‌زد: «بروید! اگر از اینجا دور نشوید خودم را با اسید می‌سوزانم.»   لحظاتی بعد مأموران کلانتری وردآورد و آتش‌نشانی وارد محل شده و از پسر جوان خواستند تا در را باز کند. اما تهدیدهای او ادامه داشت و فریاد می‌زد: اگر کسی نزدیک شود خودم را با اسید می‌سوزانم.   از آنجایی که صدایی از زن صاحبخانه به گوش نمی‌رسید، مأموران احتمال دادند که بلایی سر پیرزن آمده باشد.با این احتمال موضوع به بازپرس کشیک قتل و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد.   با حضور تیم جنایی در محل و پس از دقایقی صحبت با پسر جوان، او تسلیم شد و در را باز کرد. با ورود تیم جنایی به محل آنها با جسد پیرزن جلوی در آپارتمان روبه‌رو شدند که در حال سوختن بود.   خانه بهم ریخته و کنار جسد چاقو، پیچ گوشتی و ظرفی افتاده بود که پسر جوان مدعی بود داخل آن اسید است و می‌خواسته با آن، خودش را بسوزاند. امدادگران آتش‌نشانی، بلافاصله جسد را خاموش کردند.   یکی از همسایه‌ها در تحقیقات میدانی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: این پسر مشکل روحی و روانی دارد و حتی مدتی هم در مرکز درمانی بستری بود. شب حادثه صدای مشاجره او و مادرش را شنیدم که مادرش می‌خواست او قرص‌هایش را بخورد اما وی امتناع می‌کرد.   اعتراف به قتل پسر جوان که وضعیت روحی خوبی نداشت در رابطه با جنایتی که مرتکب شده بود، گفت: مادرم مدام می‌گفت تو دیوانه‌ای و باید قرص‌هایت را بخوری. این کلمات مرا تحریک کرد. حس بدی به من دست داده بود و صداهایی می‌شنیدم که از من می‌خواست از مادرم انتقام بگیرم.   وقتی داخل آشپزخانه بود به سمتش رفتم و چاقو و پیچ گوشتی را از آشپزخانه برداشتم و به او حمله کردم. مادرم فرار کرد و من دنبالش دویدم و او را زدم بعد روی جسد بنزین ریختم و آن را به آتش کشیدم.   با دیدن شعله‌های آتش تازه متوجه شدم که چه‌کار کرده‌ام. پشیمان شدم و تصمیم گرفتم با اسید خودم را بکشم. به سراغ ظرفی رفتم که داخل آن اسید بود. من نمی‌توانستم بدون مادرم زندگی کنم.

در بررسی محتویات بطری، مشخص شد که داخل بطری جوهر نمک بوده اما متهم تصور می‌کرده که داخل آن اسید است. پسر جوان که وضعیت روحی مناسبی نداشت به دستور بازپرس جنایی بازداشت و برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی منتقل شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش ربایش دختر نوجوان در ازای ۱۰۰ میلیارد ریال در جنوب تهران قتل زن و مرد میانسال در شهر ری درپی اختلافات مالی

دیگر خبرها

  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • پسر روانی مادر پیرش را کشت و آتش زد / «صدایی از من می‌خواست از مادرم انتقام بگیرم»
  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • صدایی که چهره خانم معلم را نگران می‌کرد