Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت تحریم‌های اقتصادی یکجانبه یکی از موانع اصلی مقابله مؤثر با آثار منفی تغییرات آب و هوا هستند و باید لغو شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجید تخت‌روانچی روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به منظور بررسی آثار امنیتی تغییرات آب و هوایی برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقابله با ابعاد منفی تغییرات آب و هوایی باید یک مسئولیت جمعی محسوب شود و همه دولت‌ها باید تعهدات خود تحت کنوانسیون تغییرات آب و هوایی و موافقتنامه پاریس را به طور کامل اجرا کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نماینده ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: این اقدام باید با رعایت دقیق اصل مسئولیت مشترک اما متفاوت دولت‌ها انجام شود. کشورهای توسعه یافته با توجه به نقش اصلی‌شان در تغییرات آب و هوایی و نیز برخورداری‌شان از فناوری‌ها و منابع مالی کافی، مسئولیت بیشتری در مقابله با این چالش‌ها دارند.

تخت‌روانچی اظهار کرد: از این رو، کشورهای توسعه یافته نه تنها باید در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پیشتاز باشند و حمایت کافی مالی نیز از کشورهای در حال توسعه به عمل آورند، بلکه باید انتقال فناوری‌های سازگار با آب و هوا را نیز برای این کشورها تسهیل سازند.

وی ادامه داد: کشورهای در حال توسعه نیز باید متناسب با توانایی‌ها و شرایط توسعه ملی‌شان، به تعهدات خود عمل کنند و جامعه بین‌المللی نیز باید تمام موانع اجرای موثر تعهدات آنها را برطرف کند که تحریم‌های یکجانبه یکی از آنهاست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: تحریم‌ها توانایی های تعدادی از کشورهای در حال توسعه همچون ایران را برای مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوایی به شدت تضعیف می‌کنند.

تخت‌روانچی تصریح کرد: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران نه تنها مانع از دسترسی به منابع مالی و فناوری‌های لازم شده است بلکه بر استفاده مؤثر از توانایی‌های ملی برای انجام تعهدات آن نیز تأثیر نامطلوبی داشته است و از این رو، این تحریم های غیرقانونی و غیر انسانی باید لغو شوند.

وی تاکید کرد از این نظر حمایت می‌کنیم که هیچ ارتباط مستقیمی بین تغییرات آب و هوایی و امنیت وجود ندارد و به همین خاطر این موضوعات باید در محافل ذیربط یعنی مجمع عمومی، شورای اقتصادی و اجتماعی و کنوانسیون تغییرات آب و هوا بررسی شوند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار کرد: حقیقت انکارناپذیر این است که بسیاری از علل اساسی خطرات امنیتی تغییرات آب و هوا که شورای امنیت قصد بررسی آنها را در مناطق درگیری از جمله در آفریقا دارد، بومی نیستند بلکه عمدتاً ریشه در مداخلات غیرمشروع و اقدامات غیرمسئولانه کشورهای توسعه یافته دارند.

به گزارش ایرنا، تخت‌ روانچی گفت: بنابراین راه حل، بررسی آنها توسط شورای امنیت نیست، بلکه درخواست از همه کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته برای اجرای کامل و مؤثر تعهداتشان است.

بورل: خواهان بازگشت ایران به برجام و رفع تحریم‌های آمریکا هستیمصادرات فرآورده های نفتی ایران ‌به‌رغم تحریم‌ها به بالاترین رقم رسیده استتأکید هند بر واردات نفت ایران با وجود تحریم‌ها/ دهلی‌نو: به‌نفع کشور خودمان عمل می‌کنیمکاخ سفید: قبل از «گفتگوهای دیپلماتیک» با متحدان اروپایی تحریم‌های ایران را لغو نمی‌کنیمانتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشورهای توسعه یافته ایران در سازمان ملل تغییرات آب و هوایی تغییرات آب و هوا سازمان ملل متحد تخت روانچی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ پس از حمله ماه گذشته به یک اتوبوس مسافربری در مسیر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان به نقطه صفر مرزی با جمهوری اسلامی ایران در شهر «تفتان»، گزارش ها حاکی است محدودیت و قوانین سختی برای سفر زائران و گردشگران پاکستانی به ایران اعمال شده است.
براساس این گزارش درحال حاضر هیچ زائر یا گردشگر پاکستانی نمی تواند با شرکت‌های اتوبوس‌رانی خصوصی از مسیر «کویته» عازم ایران شود و دولت محلی با شرکت‌هایی که اقدام به حمل زائران و گردشگران کنند؛ برخورد قانونی می کند.
به گفته منابع خبری دولت محلی ایالت بلوچستان بار دیگر اعزام زائران و گردشگران پاکستانی به ایران تحت حفاظت شدید نیروهای ارتش این کشور را آغاز کرده است، اما به دلیل عدم ارائه برنامه دقیق در این زمینه مسافرانی که قصد سفر به ایران دارند وادار به اقامت یک الی دو هفته در شهر کویته می‌شوند.
زائران و گردشگران پاکستانی باید پس از رسیدن به شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان برای دریافت بلیط اتوبوس هایی که تحت تدابیر شدید ارتش عازم مرز ایران می‌شوند؛ ثبت نام انجام دهند.
بنا بر اعلام رسانه های محلی بلوچستان پاکستان اعمال این محدودیت‌ها در چند روز گذشته تحصن و اعتراض شرکت‌های اتوبوس‌رانی خصوصی این ایالت را نیز درپی داشته است.
گفتنی است بسیاری از رهبران مذهبی پاکستان باتوجه به نزدیکی ایام محرم و اربعین حسینی که در آن ده‌ها هزار نفر از زائران پاکستانی عازم ایران و عتبات عالیات می‌شوند رسیدگی فوری مقامات دولت محلی و رفع محدودیت‌های سفر به ایران را خواستار شده‌اند.
ماه گذشته بر اثر حمله گروهی از افراد ناشناس به یک اتوبوس مسافربری در منطقه «نوشکی» در ایالت بلوچستان این کشور ۹ شهروند پاکستانی که عازم ایران بودند کشته شدند.
پس از این حمله تدابیر امنیتی ویژه در مسیر های منتهی به مناطق مرزی ایران و پاکستان اتخاذ شده است.
این درحالی است که سفر زائران و گردشگران پاکستانی به ایران از مسیر گذرگاه مرزی «ریمدان» در جنوب پاکستان هیچگونه محدودیتی ندارد؛ اما در یک ماه گذشته وقوع سیل در شهر «گوادر» و مناطق اطراف این گذرگاه مرزی به اختلال موقتی درعبور و مرور در گذرگاه مرزی «ریمدان» منجر شده است.

دیگر خبرها

  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • تحولات جهانی به سود ایران است