Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:42:05 GMT

شکارچی ۱۶ بال گنجشک‌ در گمیشان دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۸۴۸۳

شکارچی ۱۶ بال گنجشک‌ در گمیشان دستگیر شد

رییس اداره محیط زیست گمشیان روز چهارشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: از این شکارچی متخلف یک قبضه سلاح شکاری بادی کشف و توقیف شد.

آقامحمد مرادی اظهار داشت: شکار همه پرندگان و پستانداران بر اساس قانون و مقررات نیازمند اخذ پروانه شکار است و در غیر این صورت کشتن هر پرنده‌ای از جمله گنجشک مستوجب مجازات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست شکار هر بال گنجشک ۵۰۰ هزار ریال جریمه دارد که این فرد متخلف برای ۱۶ قطعه باید ۸ میلیون ریال جریمه پرداخت کند.

۳۰ اسفند روز جهانی گنجشک است.

گنجشک ها به علت فراوانی، داشتن طبع گرم و باور این که خاصیت دارویی دارند، لقمه ای خوشمزه برای انسان و سایر موجودات محسوب می شوند که یکی از عوامل تهدید آنها است.

تعداد گنجشک ها به علت زادآوری بالا در سال به میلیون ها بال می رسد اما در پایان سال به واسطه عوامل مختلف از قبیل شکار شدن توسط پرندگان بزرگتری همچون قوش و قرقی و یا حتی انسان ها، تعداد کمی از آنها باقی می ماند .

برچسب‌ها استان گلستان سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز گمیشان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز استان گلستان سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز گمیشان گلستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران