Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ثابت در شهرک صنعتی این شهر انجام شده که نسبت به پارسال ۹۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا ملکی افزود: در این مدت ۳۰ فقره جواز تاسیس صادر شده که نسبت به پارسال ۲۳۰ درصد افزایش داشته و همچنین زمینه اشتغال ۸۲۶ نفر  فراهم شده که این تعداد هم ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۲ واحد در شهرک صنعتی کاشمر فعال هستند ادامه داد: به رغم وجودمحصولات متنوع در این شهرستان در حوزه برند سازی تلاشی صورت نگرفته حتی برخی صنایع منطقه از جمله صنعت فرش که روزگاری شهرت داشته رو به افول است و دیگر جاذبه‌ای برای رفتن به سوی این صنعت وجود ندارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: با توجه به افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها، کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش و مواد اولیه از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی منطقه است.

وی با بیان اینکه رویکرد امسال ما حفظ اشتغال موجود و راه اندازی واحدهای راکد، نیمه تعطیل و تعطیل بود افزود: در سال جهش تولید با توجه به راه‌اندازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تلاشهایی صورت گرفته اما کرونا به بسیاری از واحدها خسارت وارد کرده ‌است.

ملکی کمبود آب را در شهرک صنعتی کاشمر مشکل ساز دانست و ادامه داد: در حال حاضر واحدی در شهرک صنعتی فعال است که اگر آب مورد نیازش تامین شود به جای یک نوبت می‌تواند در سه نوبت کار کند و نیروی کار خود را افزایش دهد.

وی با تاکید بر لزوم عارضه‌یابی واحدهای صنعتی گفت: حدود ربع قرن از فعالیت شهرک ‌صنعتی کاشمر می‌گذرد و به رغم استقرار ده‌ها واحد صنعتی هنوز مشکل نبود تصفیه‌خانه مرکزی این شهرک یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی شهرستان به‌شمار می‌رود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر افزود: مشکل در زیرساخت‌ها است و برای تامین زیرساخت‌ها به بودجه‌های کلان نیاز داریم.

وی ادامه داد: برخی واحدهای شهرک صنعتی برای تامین برق دچار مشکل هستند و برای تامین مواد اولیه نیز ارز مورد نیاز تخصیص داده نمی شود.

ملکی با بیان اینکه محصولات تولیدی کشاورزی و باغی این شهرستان اغلب به صورت خام از شهرستان خارج می شود و نیاز به سرمایه گذار در این حوزه هست گفت: ایجاد شهرک صنفی نیز مطرح شده تا  برخی مشاغل ساماندهی شوند.

شهرستان کاشمر  ۹ هزار واحد صنفی، ۷۲ واحد صنعتی و ۳۰ واحد معدنی دارد.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در  ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهرک صنعتی شهرک صنعتی صنعتی کاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهرک های ثبت نشده در نوشهر بالا است

به گزارش خبرنگار مهر، آدینه حسین عمویی پیش از ظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که ۶۰۰ مورد تعاونی ثبت شده در شهرستان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۸۶ مورد شرکت فعال هستند و مابقی غیر فعال هستند.

وی گفت: طی دو سال شش میلیارد تومان برای فعالیت تعاونی‌ها اعتبار جذب و تخصیص داده شده است.

وی با اظهار اینکه ۲۷۰ نفر با سامانه جستجوی شغل در کارگاه‌های منطقه جذب شدند، گفت: همچنین اشتغال دو هزار و ۵۸۹ نفر در سامانه رصد ثبت شده و ۱۳۹ درصد تعهدات محقق شده است.

وی درباره قراردادهای سفید امضا گفت: میزان قراردادهای سفید امضای در کارگاه‌های شهرستان کم است و واحد بازرسی در کارگاه‌ها فرآیندها را بررسی می‌کنند.

مدیر تعاون نوشهر کمبود پرسنل را از جمله مشکلات ذکر کرد و گفت: در اداره ۱۳ چارت اداری داریم که هفت چارت تکمیل شده و مابقی خالی است و برای جبران کسری از سرباز معلم استفاده می‌کنیم که نوعی مسکن است.

وی به چالش اساسی در حوزه روابط کار است ه کرد و گفت: میزان شهرک‌های ثبت شده در شهرستان بالا است و کارگران زیادی در این واحدها مشغول به کار هستند.

عمویی شمار شهرک‌های ثبت شده را سه واحد ذکر کرد و گفت: به دلیل ثبت نشدن شهرک‌ها در حوزه روابط کار با مشکل روبرو هستیم.

وی از ثبت ۲۵۶ فقره مشاغل خانگی در منطقه خبر داد و گفت: شش میلیارد و ۱۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۳ فقره پرداخت شده است.

کد خبر 6094039

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • شمار شهرک های ثبت نشده در نوشهر بالا است
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار