Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که حملات انجام شده به مقر‌های دیپلماتیک در بغداد و سایر استان‌ها از سوی طرف‌های خارجی برای برهم زدن اوضاع و امور است.

«کاطع الرکابی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: بیشتر گروه‌های مقاومت در عراق بر بی گناهی خود در خصوص حملاتی که سفارت و مقر‌های دیپلماتیک آمریکا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تاکید و اعلام کردند که این حملات با هدف بی ثبات کردن امنیت در کشور، به ویژه در پایتخت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بیانیه‌های صادر شده درباره حق پاسخگویی از سوی سفارت آمریکا در بغداد بیانگر این است که سفارت کاملا مسئول انجام و نتایج آن خواهد بود.

الرکابی تاکید کرد: دولت آمریکا باید آگاه باشد که سفارت این کشور در عراق باید به روابط دیپلماتیک بپردازد نه اینکه یک پادگان نظامی و یک مقر برای فعالیت‌های خود در منطقه باشد.

او تصریح کرد: سفارت آمریکا در بغداد به انبار سلاح تبدیل شده است و بیشترین تعداد سربازان آمریکایی در منطقه در آن حضور دارند.

نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه فعالیت سفارت آمریکا در بغداد مغایر با کنوانسیون‌های بین المللی درخصوص کار نمایندگی‌های دیپلماتیک است، گفت: متون سازمان ملل متحد مقر هیئت‌های دیپلماتیک را به عنوان محلی برای تبادل روابط بین الملل و نه ستاد عملیات نظامی در نظر می‌گیرند.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که اقدامات سفارت آمریکا شهروندان را به وحشت انداخته و باعث ترس خانواده‌هایی شده که در نزدیکی آن زندگی می‌کنند و این برخلاف همه آداب و رسوم و منشور‌های دیپلماتیک است.

رسانه‌های عراقی روز دوشنبه از حمله راکتی از سوی گروه‌های خارج از قانون به منطقه سبز بغداد و نزدیکی سفارت آمریکا وارد شدن خسارات مالی خبر دادند. مقامات آمریکایی این مسئله را بهانه‌ای برای اتهام زنی علیه گروه‌های مقاومت قرار داده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارلمان عراق محور مقاومت سفارت آمریکا پارلمان عراق سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به انتقاد آمریکا و غرب از تصویب قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی، خواستار طرد سفیر آمریکا در بغداد شدند.

به گزارش مشرق، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به دخالت‌های آمریکا و غرب در مساله تصویب قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی در عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند.

پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را با یک اصلاحیه که در آن مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر می‌دهد، به تصویب رساند.

طبق گزارش العهد، نمایندگان عراقی که تعداد آن‌ها بیش از ۶۱ نفر است در یادداشتی به وزارت خارجه کشورشان خواستار تغییر سفیر آمریکا در بغداد به دلیل دخالت های آشکارش در امور داخلی این کشور شدند.

آن‌ها تاکید کردند: دخالت‌های آمریکا و برخی نهاد ها و سفارت‌های غربی در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم. از دستگاه قضایی عراق می‌خواهیم که قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی که به تازگی تصویب شد را اجرایی کند و تسلیم فشارها نشود.

این نمایندگان عراقی افزودند: تصویب قانون مبارزه با فحشا و همجنسگرایی موضعی شجاعانه از سوی پارلمان است. به محض اینکه این قانون تصویب شد صدای غربی ها در مخالفت با آن بلند شد.برخی سازمان‌های جامعه مدنی در عراق وابسته به آمریکا و غرب هستند و همجنسگرایی را تایید می کنند.

پیش از این «محمد جعفر الصدر» سفیر عراق در لندن در واکنش به اظهارات «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس که از تصویب قانون جرم‌انگاری هم‌جنسگرایی در عراق انتقاد کرده است، در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جناب وزیر شما بهتر است که نگران نسل‌کشی و نقض قوانین انسانی در غزه و خطر واقعی در شیوع چیزی باشید که با ماهیت انسانی و تمام ادیان در تضاد است.

وی نوشت: لطفا نصیحت‌هایتان را برای خودتان نگه دارید؛ ما مردمانی هستیم با هزاران سال تمدن و انسانیت.

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد