Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: همچنان که دیدیم خون شهدای عالی مقام‌مان در دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خواهیم دید که چگونه خون ارزشمند شهدای مقاومت راه قدس را آزاد خواهد کرد.

به گزارش جنوب نیوز، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه صبح امروز(سه‌شنبه) در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی-بین‌المللی دفاع مقدس، اظهار داشت: همه ما فرزندان اسلام هستیم و اسلام دین مقاومت است ما حداقل ۱۰ بار در روز در بهترین حالات روحی و روانی رو به درگاه الهی می کنیم و از خداوند میخواهیم در مسیر مقاومت بمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به پیامبر ما نبی مکرم اسلام دستور داده شد «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ»، ما تابعین این پیامبریم. خداوند وعده داد به کسانی که در مسیر استقامت باشند، «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ ». بعد از استقامت در هر کاری، امروز که فرزندان انقلاب اینجا نشسته اند،‌ چند مرحله مقاومت را با افتخار پشت سر گذراندیم، چون اسلام دین آزادگی است و آزادگی همینجوری حاصل نمی شود، با مقاومت می شود آزاده و عزیز بود و هرکس مقاومت نکرد در هر مرحله ای ذلیل می شود.

سردار قاآنی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در همه دنیا زبانزد دوست و دشمن است چون آزاده است و آزادگی اش را فرزندانش از مسیر مقاومت به دست آوردند، گفت: یک مرحله مقاومت در حکومت ظالمانه شاه بود که نتیجه آن شد انقلاب و بعد از انقلاب هجمه استکبار جهانی از شرق و غرب، هم ناتو و هم ورشو همه با هم هجمه کردند و جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند و فرزندان مقاوم این ملت در دوره هشت ساله دفاع مقدس جنگ تحمیلی را با مقاومت تبدیل به دفاع مقدس کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس فرزندان نبی مکرم اسلام، نگاه به چهاردیواری خانه خود نکردند، عنوان کرد: آنها کرانه‌های دور را نگاه و حرکت کردند و هم از خودشان مردانه دفاع کردند و آزاده شدند و عزیز زندگی کردنند و هم درس آزادگی را با تبعیت از مکتب سالار شهیدان، به همه فرزندان معنوی رسول الله در سرتاسر عالم آموختند و الحق و الانصاف آنها هم خوب شاگردی کردند.

وی ادامه داد: نتیجه این شد که علم مقاومت از ایران اسلامی قدم به قدم و با شکستن خاکریزهای مختلف دشمن پیش رفت و امروز در کرانه های دور مردان دلیری که فرزندان معنوی رسول الله و شاگردان مکتب فرهنگ انقلاب اسلامی هستند، در اوج مظلومیت مسیر آزادگی و حریت را پیش می برند. همه این مسیرها، با زحمت و با کار و با تلاش همه جانبه درست شده است، کسانی میدان داری کردند در این میدان که توانستند یک تابلو واقعی از مفهوم مقاومت نشان دهند.

سردار قاآنی با بیان اینکه مقاومت کلیدواژه هایی دارد که هرکس در هر میدانی می‌خواهد ایستادگی کند باید از آنها به خوبی استفاده کند، تاکید کرد: در میدان مقاومت یکی از هنرهایی که باید خوب بلد باشیم، تبدیل تهدید به فرصت است. آمریکایی ها اگر یک قوه عاقله ای برشان حاکم بود،‌از جنگ و جدل کردن با نظام الهی جمهوری اسلامی باید بر اساس قوه عاقله شان دست بر می‌داشتند، چون تهدیدات آنها به بهترین فرصت تبدیل شد. آنها جنگ را بر ما تحمیل کردند، اما جنگ برای ما بهترین فرصت شد تا این نظام و انقلاب را دنیا بشناسد، بنده بعنوان برادر کوچک شما در حضور فرماندهانی که از باسابقه‌ترین فرماندهان جنگ هستند می‌گویم، اگر از ما بپرسند بالاترین دستاوردتان در جنگ چه بود بدون تردید خواهیم گفت بعنوان یک نظامی بالاترین دستاورد ما در جنگ انسان سازی بود و مقاومت در سرتاسر عالم انسان می‌سازد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه کلیدواژه دوم زمان شناسی است، تصریح کرد: باید بدانیم از کجا آمدیم،‌کجا هستیم و کجا باید برویم. باید موقعیت شناس باشیم، این مملکت که برکت پیدا می‌کند برای این است که حضرات معصومین دعا کردند به حال مردانی که در میدان مقاومت موقعیت شناس هستند.

وی کلیدواژه دیگر را زبان‌شناسی عنوان کرد و با بیان اینکه ما چهار زبان را به خوبی یاد گرفتیم، افزود: اولین زبان، زبان محرومین و مظلومین است که بدانیم چه می‌گویند و چه می خواهند، دومی زبان صداقت و منطق، سومی زبان قدرت و اقتدار و عزت و در نهایت با این زبان ها اگر نتوانیم با طرفمان صحبت کنیم،‌ زبان زور است. می دانیم با کسی مثل آمریکا که چیزی جز زبان زور نمی فهمد چگونه باید با او صحبت کنیم.

سردار قاآنی با تاکید بر اینکه همه این واژگانی که گفتیم باید یک عرصه نمایش داشته باشد، اظهار داشت: شهید سلیمانی شاگرد وارسته مکتب امام و رهبر عظیم الاشان انقلاب بود که به خوبی این واژگان را در وجود خودش ترجمه کرد و آنجایی که لازم بود با استفاده از زمان شناسی و زبان شناسی با دشمنش حرف زد.

فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: شهید سلیمانی پیش بچه های محروم و مظلوم جایی مثل آمرلی که مدت ها در محاصره بودند، مثل یک پدر برخورد می کرد و در آغوش می گرفت آنها را؛ او می فهمید که این بچه و نوجوان و زن و مردی که سالها در محاصره بودند چه می گویند؛ و در نقطه مقابل با قوی‌ترین زبان با دشمنانی که این اوضاع را در منطقه ایجاد کردند، حرف می زد.

وی گفت: بالاترین قدرت شهید سلیمانی سلاحش نبود، بالاترین سلاحش منطق و قدرت بیانش در بیان واقعیت با طرف مقابل بود. وقتی کسی حرف را با زبان منطق گوش نمی کرد، آنگاه با زبان خودش با او برخورد می کرد. شهید سلیمانی از روز اول آمدنش در میدان مبارزه به دنبال ایجاد امنیت بود، مخصوصا در ده سال گذشته که مستقیما مقابله با تروریست‌های گردن کلفت دنیا را بر عهده داشت.

سردار قاآنی با تاکید بر اینکه مسیر شهید سلیمانی همچنان باقی است، اظهار داشت: همه ما مسئولیم، این مسیر یک مکتب است و این مکتب جایی است که باید پرورش دهد کسانی را که باید در این مسیر حرکت کنند. ما همچنان بر مسیر عزت و آزادگی و حفظ مقاومت در همه زمینه‌ها در مقابل سرسخت‌ترین دشمنان در همه دنیا ایستاده ایم و مسیر مقاومت هر روز قوی تر شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: رژیم صهیونیستی فکر می‌کند که با تلاش‌های مذبوحانه می‌تواند مقاومت را ضعیف کند، اگر می‌توانست این کار را بکند چرا الان مرتفع ترین دیوارهای بتنی را دور خود می کشد؟ آمریکا هم همینطور؛ وضعیت روزی که وارد عراق و افغانستان شدند را با وضعیت امروز مقایسه کنید.

وی در پایان با بیان اینکه امروز مقاومت در سراسر جهان زنده است، خاطرنشان کرد: همچنان که دیدیم خون شهدای عالی مقام‌مان در دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خواهیم دید که چگونه خون ارزشمند شهدای مقاومت راه قدس را آزاد خواهد کرد.

منبع: فارس

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: فرمانده نیروی قدس سپاه سردار قاآنی شهید سلیمانی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند.

به گزارش مشرق، محمد مخبر بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در ارتباط ویدیو کنفرانسی با همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی را باید با مشارکت و حضور مردم حل کنیم، تصریح کرد: نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم حاصل تجربه بیش از ۴۰ سال جمهوری اسلامی ایران است که بدون فعال کردن منابع، خلاقیت و مدیریت مردم مشکلات اقتصادی به صورت مطلوب حل نمی‌شود.
معاون اول رئیس جمهور افزود: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی از فرصت‌های خوب تحقق شعار سال هستند و این مناطق با فلسفه و هدف تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، کنار گذاشتن دیوان سالاری، توسعه صادرات و آوردن مردم از سرزمین اصلی به این مناطق و فعالیت اقتصادی موثر شکل گرفته است.

دکتر مخبر با تاکید بر اینکه باید کاستی‌های چند دهه گذشته در توجه به اهداف و فلسفه تشکیل مناطق آزاد در دولت سیزدهم جبران شود، تصریح کرد:
توجه به مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی اولویت اساسی دولت است که ظرفیت‌های این مناطق و مقررات، امکان پیشرفت و توسعه را ایجاد کرده است و هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد و دولت آمادگی دارد تا مسائل و مشکلات بر سر راه فعالیت این مناطق را برداشته و مرتفع کند.

وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و توسعه صادرات از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت مناطق آزاد است که باید در این خصوص برنامه‌ریزی کنند، افزود: نزدیک به ۱۰ سال رشد اقتصادی کشور منفی بود اما در سال گذشته به نرخ رشد اقتصادی ۶ درصد رسیدیم اما با این میزان نمی‌توان مسائل کشور را حل کرد که طبق هدف گذاری میانگین رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه هفتم توسعه باید کاستی‌های سال‌های گذشته نیز جبران شود که برای رسیدن به این هدف نیازمند جذب سرمایه‌گذاری سنگین داخلی و خارجی هستیم که این مناطق فرصتی بسیار مناسب برای تشویق سرمایه‌گذاری هستند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فرصت بسیار خوب همسایگی ایران با ۱۵ کشور منطقه تاکید کرد: بخش زیادی از نیازهای کشورهای همجوار می‌تواند در داخل ایران تولید شود و باید از این راهبرد جدی دولت سیزدهم در توسعه روابط با همسایگان در مناطق آزاد به خوبی استفاده شود.

دکتر مخبر خاطرنشان کرد: از گام‌های بلند آیت الله رئیسی در دیپلماسی دولت سیزدهم برقراری رابطه با کشورهای منطقه و همسو است که تفاهمنامه‌ها و قراردادهای بسیار خوبی امضا شده و تمامی این فرصت‌ها باید در مناطق آزاد پیاده سازی شوند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه وجود نیروهای جوان و تحصیل کرده، شرکت‌های دانش بنیان، ظرفیت‌های معدنی و اقتصاد دریا محور را از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت و برنامه‌ریزی مناطق آزاد توصیف و تصریح کرد: باید کمبودهای کشور به ویژه در زمینه تولید، در مناطق آزاد جبران شود.

معاون اول رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به مشکلات کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم گفت: گام‌های بسیار بلندی توسط دولت، مردم و فعالین اقتصادی در طول دو سال گذشته برای حل مشکلات کشور برداشته شد.

وی افزود: زمانیکه در یک کشور با کوچک‌ترین مساله روبرو می‌شوند تمام بخش‌ها و دولت آنان بسیج می‌شوند اما جمهوری اسلامی ایران به نقطه‌ای رسیده که زمانیکه رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان نماد سلطه توسط کشور ما مورد اصابت قرار می‌گیرد، رئیس جمهور و دولت و مردم به کارهای عادی خود می‌پردازند و کشور در شرایط آرام مسیر خود را ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی مقام معظم رهبری اینگونه تاکید کردند که نباید اقتصاد کشور با تکانه‌های خارجی دچار آسیبی شود؛ لذا باید در این مسیر حرکت کنیم و در زمینه اقتصاد به نقطه‌ای برسیم که تناسب با نقش جمهوری اسلامی در سطح بین الملل داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: امروز وقتی در منطقه تصمیمی گرفته می‌شود که تبعات خاصی دارد ناچار هستند ملاحظات جمهوری اسلامی را رعایت کنند و تکیه مظلومین جهان به ایران است تا جایی که تمام امکانات نظام سلطه برای شکست مردم غزه جمع آوری شد اما نتوانستند به هیچکدام از اهداف خود برسند.

حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تراز تجاری مناطق آزاد با تلاش‌های دولت سیزدهم مثبت شده است، گفت: یک و نیم درصد از ۶ درصد رشد اقتصادی حاصل تلاش‌های مناطق آزاد بوده و تاکنون ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بسته سرمایه‌گذاری در سال گذشته ارائه شد که به معنای چهار برابر شدن تقاضا برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد است و تاکنون ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده است و این برنامه جهش سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد با جدیت پیگیری می‌شود و در سال پنجم برنامه هفتم سهم مناطق آزاد در رشد اقتصادی به ۴ درصد خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری