Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-04@23:30:03 GMT

گوگل متهم به نقض کپی‌رایت در فرانسه شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۹۰۵۱

گوگل متهم به نقض کپی‌رایت در فرانسه شد

ایتنا - گوگل متهم شده دستورات مقام ناظر بر رقابت فرانسه درباره انجام مذاکرات با ناشران جدید درباره قوانین کپی رایت نقض کرده است.
بازرسان آنتی تراست فرانسه جدید ادعا می کنند گوگل دستورات مقام ناظر بر رقابت این کشور را نقض کرده است. درصورت تایید این تخلف ممکن است جریمه ای تا ۱۰ درصد فروش سالانه گوگل تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، گوگل متهم شده دستورات مقام ناظر بر رقابت فرانسه درباره انجام مذاکرات با ناشران جدید درباره قوانین کپی رایت نقض کرده است.

این درحالی است که بازرسان آنتی تراست (ضدانحصار) فرانسه در گزارشی ۹۳ صفحه‌ای به عنوان بیانیه اعتراضات، اشاره کرده‌اند عدم همخوانی گوگل با دستور مقامات ماهیت بسیار جدی دارد.

این خبر در حالی منتشر می‌شد که ناشران اخبار در فرانسه ادعا می‌کنند گوگل در مذاکرات با آنها حسن نیت نداشته و نتوانسته اند به توافقی دست یابند.

البته این رسانه‌ها جزو گروهی از ۱۲۱ ناشر اخباری نبودند که اوایل ماه جاری میلادی قراردادی ۳ ساله به مبلغ ۷۶ میلیون دلاری برای انتشار اخبار با گوگل امضا کردند. این توافقنامه گامی مهم در خصوص رابطه میان گوگل و ناشرانی است که آن را امضا کردند. اما علاوه بر آن این توافقنامه بسیاری از ناشران اخبار را عصبانی کرد.

در صورت تأیید نقض قوانین، مقام قانونگذاری رقابت فرانسه می‌تواند جریمه ای معادل ۱۰ درصد فروش شرکت گوگل وضع کند. این درحالی است که فروش سالانه گوگل در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۸۳ میلیارد دلار اعلام شده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: کپی رایت گوگل فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، گوگل فون یک آپدیت عجیب دریافت می کند که ممکن است برای بسیاری از کاربران تعجب برانگیز باشد. یک نسخه بتا از اپ نشان می دهد این شرکت تصمیم دارد ایموجی های صوتی را بیفزاید که در حقیقت جلوه های صوتی است که کاربران می توانند هنگام تماس تلفنی پخش کنند.

این ایموجی های صوتی در ۶ دسته مختلف دست زدن، خندیدن، گریه کردن، سروصدای جشن گرفتن ، صدای طبل زدن وغیره ارائه می شود. کاربر هنگام تماس تلفنی می تواند یک منو یا پرچم کوچک در پایین نمایشگر مشاهده و از طریق آن به این ایموجی ها دسترسی یابد.

نمی توان ادعا کرد این ویژگی جدید کارآمد است اما به نظر می رسد کاربران آن را پسندیده اند. البته در بلند مدت می توان میزان کارآمدی این ویژگی را مشخص کرد.

یک ارتقای قابل توجه برای این ویژگی افزودن صداهایی آپلود شده توسط خودکاربران، پیام های از پیش ضبط شده و گزینه تبدیل متن به صحبت کرددن است. این امر یک تجربه جالب به نطر می رسد و احتمالا تکامل یابد. با این وجود شرکت از کاربران خواسته تا از ایموجی های صوتی به طور مکرر در تماس با دوستان و آشنایانشان استفاده نکردند.

کد خبر 6094780 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • بانوان یزدی حائز مقام سومی مسابقات پتانک کارگران کشور شدند
  • درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • (عکس) قوی‌ترین مردان نیشکر
  • قوی‌ترین مردان نیشکر
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید