Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح روز شنبه (دوم اسفندماه) گروهی از نیرو‌های عراقی عملیاتی را در منطقه مهم و راهبردی «الطارمیه» در جنوب استان صلاح الدین (نزدیکی مرز‌های مشترک با شمال استان بغداد) علیه عناصر مخفی داعش انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان هنگ «الطارمیه» که جزیی از ساختار تیپ ۱۲ سازمان بسیج مردمی عراق به شمار می‌آیند و به فرزندان الطارمیه مشهور هستند این عملیات ویژه را پس از دریافت اطلاعات دقیق و آگاهی از حضور فرماندهان داعش در محدوده و مکان مشخص شده آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع میدانی، رزمندگان هنگ الطارمیه در خط نخست عملیات حضور داشتند و با عناصر داعش در این منطقه آلوده درگیر شدند و توانستند شماری از سرکرده‌های این گروهک تروریستی را در کمین گرفتار کنند.

گروهی از رزمندگان تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی (سرایا السلام) برای کمک و پشتیبانی از نیرو‌های هنگ الطارمیه (تیپ ۱۲ بسیج مردمی) به منطقه اعزام شدند و در عملیات علیه عناصر تروریستی داعش حضور داشتند.

بیشتربخوانید

هلاکت ده‌ها داعشی در حمله نیروهای ائتلاف

در جریان عملیات نیرو‌های بسیج مردمی در این محور یکی از تروریست‌های سرشناس به نام «شکر ساهی المشهدانی» ملقب به «ابوهانی» که فرمانده و مفتی داعش در بخش «الطارمیه» در شمال بغداد و فلوجه بود به هلاکت رسید.

نیرو‌های هنگ الطارمیه در این عملیات و کمین غافلگیرانه که با درگیری‌های سنگین ادامه یافت موفق شدند ۴ تن از فرماندهان ارشد میدانی گروهک تروریستی داعش که همراه «ابوهانی» در منطقه حضور داشتند را از پای درآورند.

۳ تن از رزمندگان هنگ الطارمیه به نام‌های «ایسر ولید العبیدی، علی ضاری العبیدی و لوی علی العبیدی» در جریان درگیری‌ها در این منطقه به شهادت رسیدند؛ معاون هنگ الطارمیه (ابراهیم حسین المشهدانی) و ۲ تن دیگر (کاظم خمیس العنزی و حسام اسماعیل العبیدی) زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروی هوایی ارتش عراق هم در این عملیات مشارکت داشت و با هدف قرار دادن مواضع عناصر داعش از یگان‌های پیاده پشتیبانی کرد و خسارت‌های سنگینی را به تروریست‌های داعش وارد آورد.

به گفته منابع میدانی، یکی از نکات قابل توجه در این عملیات استفاده از ظرفیت نیرو‌های هنگ الطارمیه بود که رزمندگان بومی مناطق شمالی پایتخت به شمار می‌آیند و این هوشیاری فرماندهان حشد الشعبی سوء استفاده رسانه‌های رژیم مرتجع منطقه را برای ایجاد تفرقه قومی و مذهبی پس از اتمام عملیات ناکام گذاشت.

رسانه‌ها و جریان‌های حامی گروهک تروریستی داعش پس از انجام هر عملیات علیه تروریست ها، نیرو‌های حشدالعشبی را به جنگ مذهبی متهم می‌کنند، اما با حضور نیرو‌های هنگ الطارمیه در این عملیات نتوانستند مانور رسانه‌ای دهند و غافلگیر شدند.

منطقه «الطارمیه» با مساحت ۱۳۷ کیلومتر مربع از دو بخش «المشاهده و العبایجی» تشکیل شده و دروازه شمالی استان بغداد و جنوبی استان صلاح الدین محسوب می‌شود که از حومه شمال شرق پایگاه هوایی «التاجی» تا جنوب شهرستان «الدجیل» امتداد دارد و ده‌ها منطقه را در بر می‌گیرد.

برخی گروه‌های تندرو سیاسی و شبه نظامی داخل عراق با حمایت محور غربی - عبری - عربی از فعالیت‌های گروهک تروریستی داعش در منطقه الطارمیه در جنوب استان صلاح الدین پشتیبانی می‌کنند و قدرت گیری تروریست‌ها در این منطقه به معنای در معرض خطر قرار گرفتن امنیت بخش مهمی از مناطق مرکزی عراق است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داعش گروه تروریستی گروهک تروریستی داعش تروریست ها بسیج مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد سال ۱۳۶۱ش از رخداد‌های مهمِ جنگ ایران و عراق است. این شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش حزب بعث عراق به‌دست نیرو‌ها و رزمندگان ایرانی آزاد شد. 
خرمشهر، اولین شهری بود که مورد تهاجم عراقی‌ها قرار گرفت. این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، سرانجام در ۴ آبان سال ۱۳۵۹ش، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد.
در فاصله ماه‌های مهر تا دی ۱۳۵۹ش، پس از سقوط خرمشهر، نزدیک به سه ماه عملیات‌هایی برای آزادسازی شهر از طرف ارتش، سپاه پاسداران و نیرو‌های مردمی انجام شد، اما نتیجه مؤفقیت‌آمیزی حاصل نشد.
 پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیرو‌های ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیرو‌های آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ش خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.
به همین مناسبت تنی چند از فرماندهان عملیات بیت المقدس برای دانشجویان افسری این عملیات را تشریح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • ویدئو| روایتی تلخ از عملیات‌های تروریستی گروهک انصارالفرقان
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس