Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:14:30 GMT

باید نقشه راه دانشگاه شهید رجایی تعریف شود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۹۱۱۷

باید نقشه راه دانشگاه شهید رجایی تعریف شود

وزیر علوم با تاکید بر ضرورت تعریف نقشه راه دانشگاه شهید رجایی گفت: باید نقشه‌ راهی تعریف شود تا در بستر آن متوجه شویم آیا فردی که از دانشگاه خارج می‌شود می‌تواند آیندگان کشور را تربیت کند یا خیر.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در جلسه چهاردهم شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور ضمن بیان این مطلب به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مراکز تخصصی تربیت معلم اشاره کرد و گفت: بعد از فرمایشات معظم له روی این موضوع در وزارت علوم کار شده که البته نیازمند تکمیل و رفع نقص است و درحال تکمیل نظارت‌ها هستیم تا در صورت نیاز وارد شورای عالی انقلاب فرهنگی و بررسی تخصصی شود و به واسطه آن تربیت معلم بر اساس تراز نظام اسلامی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما باید این باشد که مجموعه تربیت معلم را برای تربیت شایسته و نسل آینده آماده کنیم، گفت: جهان در سال‌های آینده با تغییر مواجه خواهد شد و به همین دلیل برای نسل جدیدی که تربیت می‌شوند باید اساتید دارای ظرفیت خوبی باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره نقشه راه دانشگاه شهید رجایی بیان کرد: باید نقشه‌ راهی تعریف شود تا در بستر آن متوجه شویم آیا فردی که از دانشگاه خارج می‌شود می‌تواند آیندگان کشور را تربیت کند یا خیر. بنابراین ارزیابی‌ها بر اساس شاخص‌ها است و ما در این شاخص‌ها نقاط قوت و ضعف را بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به رتبه‌بندی معلمان گفت: این موضوع در کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری دولت نهایی شده و مجلس به آن وارد خواهد شد، اگر این شاخص‌ها بررسی و نهایی شود، منظومه‌ای شکل می‌گیرد که حاصل آن معلم متخصص در رشته خود، توانمند در بحث تربیتی و تأثیرگذار برای آینده است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه دکتر علم‌الهدی دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور گفت: مسئله ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و معلم است و در سند تحول هم به موضوع تربیت معلم توجه بسیاری شده، زیرا معلم محور تربیت است.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه‌های تربیت معلم اختلالی پیدا کردند باید به مسیر خود بازگردند و این لازمه تصمیم‌گیری‌های مهمی است. همچنین می‌توان کمیته‌ای به منظور آسیب شناسی جدی‌تر موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم تشکیل شود.

دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور ابراز امیدواری کرد: موضوع آئین‌نامه ارتقاء معلمان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم تصمیم‌گیری نهایی شود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اگر به صورت خاص پایش و حمایت نداشته باشد، از  اهداف خود دور می‌شود.

وی با بیان اینکه اساتیدی که معلم تربیت می‌کنند از مختصاتی متفاوت برخوردار هستند که با اساتید دانشگاه‌های دیگر متفاوت است، خاطرنشان کرد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان از نظر مقام معظم رهبری حاکمیتی هستند.

همچنین دکتر حسین کچویان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه اظهار کرد: در آموزش و پرورش به سیستم آموزشی پویا احتیاج داریم و اگر این سیستم به درستی پیش می‌رفت، دانشگاه‌های تربیت معلم نیز پویا بودند؛ لذا این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صادق‌زاده، عضو شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور اظهار کرد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت خود دور شده است. در حال حاضر این دانشگاه با ۲۰۰ هیئت علمی به سمت خروج از مأموریت تربیت معلمی است که این موضوع تهدیدی بزرگ است.

وی تاکید کرد: اگر قرار است دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان کنار هم باشند، نباید تبدیل به دو جزیره جدا از یکدیگر شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه شهید رجایی وزير علوم شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی شورای عالی انقلاب فرهنگی تربیت معلم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است

سخنگوی سازمان آتش نشانی از وقوع حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی را شرح داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حادثه عصر امروز گفت: ساعت ۱۸:۵۴ دقیقه عصر امروز، یک مورد آتش سوزی گسترده به آدرس خیابان شهید رجایی بعد از بیمارستان هفت تیر، در مجتمعی که چند انبار دارد، به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و در حال حاضر ۵ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروی تجهیرات تنفسی، تانکر آب، نردبان هیدرولیکی و سایر تجهیزات لازم در محل حاضر هستند. 

وی افزود: در این محل مشاهده شد چند انبار بزرگ در کنار یکدیگر قرار دارند و دو انبار هر کدام به وسعت ۵۰۰ متر، دچار حریق شده اند. همچنین فضای باز مقابل آن حدودا هزار متر، که مقدار زیادی کارتن و لوازم یدکی دوچرخه در آن نگهداری میشد؛ کاملا شعله ور بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: آتش نشانان با کنترل آتش، از سرایت آن به سایر انبارها جلوگیری کردند و تنها محوطه جلوی یک انبار و خود آن دو انبار شعله ور شده بودند. 

ملکی گفت:در یکی از انبارهایی که شعله ور بود، انفجار های بسیاری رخ داد زیرا گفته می شد زیرا در این محل اسپری و افشانه نگهداری می شده است و سقف نیز تقریبا ریخته است.

وی افزود:همچنین چند کانتینر در محوطه وجود داشت که یکی از آنها سوخته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: شعله زنی در محوطه باز انجام شده و آتش تحت کنترل است اما لکه بری این عملیات کمی زمان می برد؛ زیرا انبار ها پر از وسایل بوده اند و  عملیات همچنان ادامه دارد.  

ملکی گفت: خوشبختانه مورد مصدومیت و فوتی تاکنون نداشته ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد