Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@11:07:14 GMT

حسینی: تعدد قیمت ارز فسادزا است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۹۲۷۱

حسینی: تعدد قیمت ارز فسادزا است

خبرگزاری مهر: سید شمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰،گفت: حقوق ورودی در کشور متشکل از سود بازرگانی و حقوق گمرکی است. در حال حاضر، حقوق گمرکی حدود ۴ درصد و سود بازرگانی در اختیار دولت است.

وی بیان کرد: در واقع، عدد ریالی این موضوع از حاصل ضرب نرخ تعرفه در قیمت ریالی به دست می‌آید و بر این اساس، اگر نرخ ارز افزایش یابد قیمت ریالی هم بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون فعلی دولت می‌تواند نرخ تعرفه را تا ۴ درصد کاهش دهد و بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، دولت می‌تواند برای کالاهای اساسی سود بازرگانی صفر و حقوق گمرکی ۲ درصد در نظر بگیرد.

حسینی افزود: سوال بنده از دولت این است که آیا دولت می‌خواهد برای کالاهای اساسی و دارو حقوق گمرکی کمتر از ۲ درصد وضع کند؟ دولت به دنبال این است که از مجلس اجازه بگیرد که برای هر کالایی که می‌خواهد، نرخ ارز را متفاوت پیش‌بینی کند و در این شرایط من و شما مسئول پاسخ به فساد گمرک هستیم.

وی اظهار داشت: نرخ ارز باید برای همه یکسان باشد چرا که با تعدد نرخ ارز، عملا ما اختیار امضاهای طلایی را به وزرا و کارشناسان می‌دهیم و فسادزاست.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: نرخ ارز حقوق گمرکی حقوق گمرکی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تیمور حسینی اظهار داشت: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرایم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرایم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

کد خبر 6092109

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا