Web Analytics Made Easy - Statcounter

مونیز، استاد فیزیک هسته‌ای و وزیر سابق انرژی آمریکا در دولت باراک اوباما به سی ان ان گفت: برای آنکه دو طرف توافق گام های دوجانبه ای بر دارند، نیاز به جسارت سیاسی دارند تا این مساله  طی سه ماه آینده حل شود.

 

مونیز در باره اقدام دولت قبلی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در خروج از برجام که باعث ایجاد یک چالش بین المللی شد، تاکید کرد دو طرف باید با اراده و جسارت سیاسی، تلاش کنند این مسئله را ظرف سه ماه آینده حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مونیز افزد که فعالیت های سیاسی برای بازگشت به برجام وظیفه گروسی نبوده بلکه وظیفه دولت بایدن، اروپایی ها و  چین و روسیه است.

عضو سابق تیم مذاکره آمریکا در توافق هسته ای 2015 درباره سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، انجام این سفر را در شرایط زمانی کنونی مهم ارزیابی کرد و گفت: گروسی با انجام این سفر در موقعیت منحصر فردی قرار داشت که بتواند  از ادامه دریافت اطلاعات در زمینه فعالیت هسته ای ایران ایران اطمینان یابد؛ بنابراین چنانچه هرگونه توافقی طی سه ماه آینده حاصل شود ، مهم خواهد بود چرا که اگر وقفه ای در نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران ایجاد شود، ممکن است کار مشکل شود زیرا این نظارت ها تنها مکانیزم راست آزمایی فعالیت های هسته ایران است.

وی درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درخصوص غنی سازی اورانیوم 60 درصد، بدون اشاره به وجود زرادخانه های عظیم و مخفی رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین تهدید برای منطقه، مدعی شد که ایران درحال انجام یک بازی باخت است و تصور می کند برداشتن چنین گام هایی می تواند اهرمی برای مذاکرات باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز 4 اسفند در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان با بیان اینکه کشتار غیرنظامیان و مردم بی‌گناه روش آمریکایی‌ها و غربی‌ها است و جمهوری اسلامی این روش را قبول ندارد و بر همین اساس به سلاح هسته‌ای فکر هم نمی‌کند، تاکید کردند: اما ما برای کسب توانایی‌های هسته‌ای متناسب با نیازهای کشور مصمم هستیم و به همین علت، حد غنی‌سازی ایران ۲۰ درصد نخواهد بود و تا هرجا که لازم و نیاز کشور باشد اقدام خواهد کرد مثلاً برای پیشران هسته‌ای یا کارهای دیگر ممکن است غنی‌سازی را به ۶۰ درصد هم برسانیم.

310 310

کد خبر 1489644

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم معتمدی فر ظهر یکشنبه در نشست مناظره و پرسش و پاسخ که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تشکل‌های موازی و برنامه‌ریزی‌های همپوشان مشکلات متعددی مانند حاشیه شهر، بافت فرسوده را به‌وجود آورده و حل آن را مشکل کرده است.

کاندیدای دوره دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات گفت: طرح جامع زیارت به عنوان یک طرح ملی باید مطرح شود؛ چرا که می‌تواند، اجتماع، فرهنگ و اقتصاد را در مشهد و کلات به حرکت درآورد و مشکلات مردم را حل کند.

وی بیان کرد: جاده کلات باید موضوع اصلی و هدف قرار گیرد و با حل مشکل جاده کلات می‌توان زمینه را برای پیاده سازی برنامه‌های دیگری در این منطقه انجام داد.

معتمدی‌فر همچنین درباره راه حل مشکلات شهری بیان کرد: مطالعات تطبیقی در خور شأن موضوع را باید مورد بررسی قرار دهیم و نهادهای مختلف شهری مانند آستان قدس و شهرداری با همکاری هم طرح را پیش ببرند.

کاندیدای دوره دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات درباره مشکل آب شهر مشهد نیز گفت: جنگ آینده جنگ آب است، انتقال آب از دریای عمان انجام شده است اما کافی نیست و باید اصلاح الگوی مصرف را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری غیر اصولی آب مشکلات را در آینده بیشتر می‌کند، افزود: ۹۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است و در بخش خانگی، مصرف زیادی نداریم و با برنامه‌ریزی در مصرف بهینه آب می‌توانیم مشکل را حل کنیم.

معتمدی فر بیان کرد: کوتاهی دستگاه‌های اجرایی باعث اوضاع نابسامان معتادان متجاهر در سطح شهر شده است و با همکاری و قانون گذاری درست این مشکل نیز حل می‌شود.

کاندیدای دوره دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات اظهار کرد: ورزش استان ما در بخش مدیریتی مشکل دارد. ما مدیرانی را می‌گذاریم که یا بدنه ورزش آن‌ها را قبول ندارند یا سابقه آنچنانی ندارند و با حل این مساله ورزش استان دوباره جان می‌گیرد و با توجه به امکانات استان و حضور آستان قدس می‌توان ورزش استان را رشد داد.

وی با بیان اینکه مهاجرت غیر قانونی به هیچ وجه مورد قبول نیست، افزود: باید افرادی را پذیرش کنیم که برای کشور مفید باشند و سرمایه و اشتغال را برای ما بیاورند.

معتمدی فر درباره خودروسازی با اشاره به اینکه طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان را در صورت رأی آوردن در مجلس کلید خواهم زد، افزود: با واردات کوتاه مدت می‌توان بازار خودرو را کنترل کرد. ما ۴۵ سال مردم را از خودرو خوب محروم کردیم هر دو خودروسازی بزرگ ما زیان ده هستند و خودروسازان قدرت نامشروع دارند که باید اصلاح شود.

کاندیدای دوره دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات تاکید کرد: سیاست‌های کلان نظام در حوزه خانواده مربوط به سال ۱۳۹۳ است و ۱۰ سال مسکوت مانده است و در مرحله اول باید آن را پیگیری کنیم.

کد خبر 6097393

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق