Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@23:29:30 GMT

سیره حکومتی امام علی (ع) بر مبنای عدالت و عدم تبعیض بود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۹۸۴۱

سیره حکومتی امام علی (ع) بر مبنای عدالت و عدم تبعیض بود

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در خبرنگار مهر با تبریک سال روز فرا رسیدن میلاد حضرت علی (ع)، بر ضرورت ترویج سیره رفتاری آن حضرت در جامعه اظهار کرد: رفتار امام علی (ع) با عموم مردم اعم از اشراف، اعیان، عامه مردم، اعراب و دیگر اقوام یکسان و بر مبنای "عدالت و عدم تبعیض" بود و ملاک برتری افراد را "تقوا "قرار می‌داد و معتقد بود که بیت المال باید به تساوی در بین افراد تقسیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام علی (ع) از نظر اخلاق فردی و اجتماعی نمونه بود که می‌تواند الگوی عملی جامعه امروز باشد.

وی گفت: امام علی (ع) در عمر با برکت و حیات طیبه خود با وجود همه مظلومیت‌ها و تحمل سختی‌ها، همواره بر محوریت صبر، حلم و بردباری با تکیه بر مبانی اسلامی و اخلاقی همواره سعی کرد تا جامعه بشری را در مسیر درست و صحیح هدایت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با اشاره به فراز و نشیب دوران زندگانی حضرت علی (ع) به‌عنوان امام اول شیعیان و اسوه پرهیزکاری تصریح کرد: آن حضرت حتی بعد از خانه‌نشینی طولانی مدت هیچ وقت نخواست تا در رسیدن به قدرت و طمع زر و زور و ظاهر دنیوی، آلوده به برخی بداخلاقی‌ها شود در حالی که همیشه سعی کرد چراغ حق و حقیقت را روشن نگه داشته و عدالت و انصاف را در جامعه مورد توجه قرار دهد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده گفت: با وجود همه این ویژگی‌های برجسته و شایستگی‌های ممتاز، دشمنان آن حضرت همیشه سعی می‌کردند تا مانعی بر سر راه او به وجود بیاورند به طوری که در مدت کوتاه امامت امت و رهبری جامعه اسلامی، همواره در میدان کارزار و جنگ با دشمنان و معاندان مکتب الهی قرار داشت.

وی با یادآوری اینکه حضرت علی (ع) در بهترین شرایط هدایت امت اسلامی را به سمت شایستگی‌ها و برجستگی معنوی و رفتارهای عقلانی بر عهده داشت، سعی کرد تا به‌عنوان یک رهبر بی‌نظیر هدایت امت را عهده‌دار شود.

ویژگی‌های حکومت علی (ع) باید سرمشق جوامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باشد

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، با بیان اینکه ویژگی‌های حکومت علی (ع) باید امروز سرمشق جوامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باشد، بیان کرد: آن حضرت در منشور حکومت خود همیشه بر عدالت، تحکیم پایه‌های حق و حق‌بینی و دور شدن از ظلم و تضعیف امت اسلامی و حتی سایر ملل جهان تاکید داشت و برای همیشه الگویی را ارائه کرد که امروز مایه فخر و شرف امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در ادامه سخنان خود اضافه کرد: فضایی که امروز در سایه حاکمیت معنوی علوی در جامعه اسلامی شکل گرفته یک شیوه بی‌نظیری است که می‌تواند حکام امروز دنیا آن را مورد توجه و ارزش‌گذاری قرار دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به مصادیق الگوهای تربیتی حضرت امام علی (ع)، بر ضرورت ترویج سیره رفتاری آن حضرت در جامعه تاکید کرد و گفت: خنداندن یتیمان، رسیدگی به مظلومان و محرومان، پرهیز از اخلاق و منش پادشاهان، وفای به عهد، تربیت انسانی و دینی فرزندان، سر زدن به خانواده‌های شهدا و رفع مشکلات آنان، کمک به یتیمان و همسران شهدا، عدالت در رفتار و عمل، شجاعت، کار و کوشش، مردانگی و جوانمردی، عدم تبعیض در بین انسان‌ها و برخورد مساوی با آنان، عبادت در کودکی، سادگی و بی پیرایگی، سخاوت و گشاد دستی، تعدیل و میانه روی در مصرف و.... از نمونه رفتارهای اخلاق فردی و اجتماعی آن حضرت است که همگان بایستی این رفتارها را الگوی خویش قرار دهیم.

کد خبر 5155203

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امام علی ع ولادت امام علی ع روز پدر ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر شیوع کرونا زلزله آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز سی سخت کرونای انگلیسی شهرستان کرج مشهد شهرکرد گرگان امام علی آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات  پیامی صادر کرد.

 متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویداد‌های عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریم‌ها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

 حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

 ۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین «شهید عزیز عبدالحسین برونسی»  است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

 سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

 اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

 همه ما اراده‌ها و قلب‌های خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • شهید مطهری جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود/ سیره شهید مطهری در برنامه‌های هفته معلم بازگو شود
  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود