Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وزرای گردشگری ایران و ونزوئلا در دیداری که به امضای تفاهمنامه انجامید، بر راه اندازی تورهای گردشگری میان دو کشور و ایجاد پرواز مستقیم تهران کاراکاس تاکید کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عصر روز گذشته در دیدار با علی پادرون وزیر گردشگری ونزوئلا تصریح کرد: این سفر فرصت مغتنمی برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، طبیعی و تاریخی ایران است؛ از این رو در مدت سفر چهار روزه شما، برای سفر به دو استان کرمان و اصفهان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این دو استان تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی پادرون وزیر گردشگری ونزوئلا نیز در این دیدار گفت: بار دومی است که به ایران سفر می‌کنم، از نظر من ایران کشوری زیبا است و امید دارم که بتوانیم روابط گردشگری بین دو کشور را تقویت کنیم.

پادرون اضافه کرد: روابط ایران و نزوئلا به ۷۰ سال قبل برمی‌گردد اما اوج این روابط مربوط به حدود دو دهه قبل است و خوشبختانه در این مدت شاهد روابط بسیار نزدیک بین دو کشور ایران و ونزوئلا بودیم. رئیس جمهور کنونی ونزوئلا تلاش دارد تا سطح روابط بین دو کشور افزایش یابد و در این میان، یکی از مهمترین حوزه‌های همکاری بین دو کشور، گردشگری است چرا که در این حوزه، مردم بازیگران اصلی هستند.

او در ادامه گفت: گردشگری عنصری برای گرد هم آمدن ملت‌ها و وسیله‌ای برای تعمیق روابط بین مردم دو کشور است. برای ما مهم است که مردم ایران و ونزوئلا با زیبایی‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی یکدیگر بیش از پیش آشنا شوند.

پرواز مستقیم تهران کاراکاس

وزیر گردشگری ونزوئلا سپس به ظرفیت‌های گردشگری بین دو کشور اشاره کرد و افزود: پرواز مستقیم تهران-کاراکاس یکی از مهمترین مزیت‌ها برای توسعه گردشگری است. در این سفر با توجه به دیدارهایی که با بخش خصوصی خواهم داشت و تفاهم‌نامه‌ای که امضا خواهیم کرد به دنبال تقویت روابط گردشگری بین دو کشور هستیم.

پادرون با تاکید بر تداوم همکاری‌های مقامات گردشگری ایران و ونزوئلا از مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای سفر به این کشور و حضور در نمایشگاه گردشگری ونزوئلا دعوت کرد.

وزرای گردشگری ایران و ونزوئلا شب گذشته همچنین تفاهم‌نامه برنامه همکاری گردشگری ایران و ونزوئلا را امضا کردند. در این باره نیز مونسان گفت: در راستای برنامه‌های راهبردی که دو کشور ایران ونزوئلا دارند تلاش خواهیم کرد تا گردشگری بین ایران و ونزوئلا نیز تقویت شود. خوشبختانه شاهد روابط بسیار خوبی بین این دو کشور هستیم، در صحبت با وزیر سابق گردشگری ونزوئلا قرار شد توسعه گردشگری دو کشور در دستور کار قرار گیرد و این مهم اتفاق افتاده است.‌

مونسان ادامه داد: در کنار جاذبه‌های گردشگری در دو کشور که یک ظرفیت بسیار خوب به حساب می‌آید، شاهد برقراری خط پروازی مستقیم بین ایران و ونزوئلا هستیم و باید بتوانیم گردشگری بین این دو کشور را بیش از پیش تقویت کنیم. خوشبختانه نشست‌های خوبی بین بخش خصوصی دو کشور برگزار شده است و با رفع موانع و نواقص احتمالی باید بتوانیم توسعه گردشگری بین ایران و ونزوئلا را تقویت کنیم.

گردشگران خروجی ایران حاضرند مدت طولانی سفر را تحمل کنند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: حدوداً ۱۰ میلیون گردشگر خروجی داریم که برخی از آن‌ها راه‌های دوری را انتخاب کرده‌اند که این بخش از گردشگران می‌توانند مسیر ونزوئلا را انتخاب کنند و به دلیل جذابیت‌های گردشگری حاضرند مدت طولانی سفر را تحمل کنند.

او اضافه کرد: امید داریم به زودی بتوانیم اولین تورهای گردشگری بین دو کشور را راه‌اندازی کنیم. همیشه اولین‌ها سخت است، اما باید تلاش کنیم تا این تورها که برای اولین بار برگزار خواهد شد، اولین‌های موفقی باشد و شاهد افزایش تورهای گردشگری و ارتقای سطح گردشگری ایران ونزوئلا باشیم. یقین دارم اگر گردشگری بین دو کشور راه بیفتد به طور حتم تجارت نیز بین ایران و ونزوئلا تقویت خواهد شد.

علی پادرون وزیر گردشگری ونزوئلا نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ونزوئلا گفت: این کشور دومین و هشتمین پارک ملی بزرگ دنیا را دارد. از نظر جاذبه‌های طبیعی جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم. آبشار آنجل به عنوان مرتفع‌ترین آبشار دنیا یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری این کشور است. آب‌های کریستالی، ساحل‌های شنی، دشت‌های گسترده، جنگل‌های آمازونی و ظرفیت‌های بسیار بی‌نظیر دیگری در حوزه طبیعت‌گردی در ونزوئلا وجود دارد و در حوزه زمین‌شناسی نیز این کشور دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است.

پادرون ادامه داد: به عنوان مثال اگر بخواهیم زیبایی‌های طبیعی ونزوئلا را به گردشگران معرفی کنیم، همین آبشار آنجل شاید مهمترین است که بسیار زیباست و در حقیقت یک رودخانه‌ای است که از بالا به سمت زمین خروشان است و صدای زیبایی در میان جنگل وجود دارد که برای گردشگران دلنشین است.

وزیر گردشگری ونزوئلا در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: ونزوئلا نیز مانند ایران تحریم‌ها را تجربه کرده است و تأثیراتی را در اقتصاد این کشور داشته است. در این میان ملت ایران برادرانه به ما کمک کرده است. با این حال در میان همه این تحریم‌ها شاهد تقویت همکاری‌های دو کشور در حوزه گردشگری هستیم. این برادری بین ایران و ونزوئلا همچنان برقرار است و مبارزه ضداستکباری بین دو کشور اشتراکات بین ایران و ونزوئلا به شمار می‌آید.

سفر به کرمان و اصفهان

وزیر گردشگری ونزوئلا روز چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ در دومین روز از سفر خود وارد استان کرمان شده و از باغ شاهزاده ماهان و کویر شهداد بازدید می‌کند.

علی پادرون پنجشنبه ۷ اسفند ۹۹ با سفر به اصفهان از برخی اماکن فرهنگی‌تاریخی استان بازدید خواهد کرد. بازدید از مجموعه جهانی کاخ گلستان، موزه ملی و برج میلاد در تهران از دیگر برنامه‌های او در سفر به ایران است.

در سفر چهار روزه وزیر گردشگری ونزوئلا، معاون وزارت امور خارجه این کشور و سفیر ونزوئلا در تهران، و تعدادی از مدیران جمهوری اسلامی ایران از جمله مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی او را همراهی خواهند کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: گردشگری ایران و ونزوئلا گردشگری ایران و ونزوئلا وزیر گردشگری ونزوئلا گردشگری و صنایع دستی بین ایران و ونزوئلا گردشگری بین دو کشور تورهای گردشگری میراث فرهنگی ونزوئلا نیز دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس

استاندار فارس به برنامه‌ریزی های انجام شده برای تکمیل و تعیین تکلیف ۶۴ پروژه کلان استان در چهار سال آتی اشاره کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدهادی ایمانیه در نشست خبری ضمن تبریک روز معلم و کارگر، با اشاره به نمایشگاه اکسپو یکی از مشکلات اصلی کشور را نبود بازاریابی مناسب دانست و اظهار داشت: به منظور ساماندهی این مسئله روز گذشته در نمایشگاه اکسپو تهران از پلتفرم بازاریابی توانمندی‌های تولیدی رونمایی شد که این پلتفرم کمک خواهد کرد که تولیدات استان از جمله صنایع دستی به راحتی در معرض دید متقاضیان داخلی و خارجی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی و ایجاد بازارچه صنایع دستی در تمام شهرستان‌های فارس هستیم، افزود: اگر بتوانیم این مهم را عمیاتی کنیم تولیدکنندگان دلگرم به و عرضه محصولات تولیدی خود می‌شوند و از هزینه‌های آنها نیز از جمله در بحث اجاره مکان کاسته خواهد شد.

استاندار فارس عنوان کرد: بحث ایجاد شهرک صنایع دستی در کنار نمایشگاه بین‌المللی واقع در شهرک گلستان شیراز در دستور کار است که با رفع موانع پیش‌رو در روزهای آتی شاهد آغاز عملیات اجرایی این شهرک خواهیم بود.

ایمانیه با اشاره به صدور 2 میلیون و 200 هزار دلار صنایع دستی استان فارس به خارج از کشور در سال 1402، گفت: این استان موفق شد که سال گذشته در زمینه صنایع دستی رتبه برتر کشور را کسب کند.

وی بیان کرد: ثبت شهر خشت به عنوان شهر حصیربافی، افتتاح و راه‌اندازی 35 کارگاه تولیدی صنایع دستی در سال گذشته از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی در استان است.

استاندار فارس با اشاره به نامگذاری سال 1403 با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، بیان کرد: تمام دستگاه های اجرایی استان ملزم هستند برنامه‌های خود را برای تحقق این شعار اعلام کنند.

ایمانیه افزود: هیچ دستگاه‌ها و مجموعه‌ای نمی تواند ادعا کند که با شعار سال ارتباطی ندارد و هر کدام می‌توانند به سهم خود کمک کنند که این شعار به نحو مطلوب عملیاتی و محقق شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی های انجام شده برای تکمیل و تعیین تکلیف 64 پروژه کلان استان در چهار سال آتی تصریح کرد: در جلسه‌ای با حضور امام جمعه شیراز، اکثر نمایندگان منتخب جدید و مسئولان قضایی استان، همه هم قسم شدند که برای به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها طی چهار سال آتی تلاش کنند.

استاندار فارس ادامه داد: منتظر مشخص شدن سه کرسی باقیمانده نمایندگی مجلس در استان هستیم و پس از آن جلسه‌ای با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌‍فقیه در فارس ، نمایندگان استان در مجلس و سایر متولیان امر در تهران خواهیم داشت که راه‌های عملیاتی شدن این پروژه‌ها بررسی و تصمیم‌گیری شود.

وی بیان کرد: در انتخاب این 64 پروژه نگاه کلان استانی و حتی ملی داشته‌ایم و تلاش شده پروژه‌هایی انتخاب شوند که منافع آن برای تمام استان و حتی کشور باشد.

ایمانیه، گفت: در سفر دوم هیئت دولت به فارس (مهرماه 1402) 201 تفاهم‌نامه به ارزش پنج هزار و 500 میلیارد ریال در استان منعقد شد که برای عملیاتی شدن هر بخش جلسات هفتگی در استان برگزار می‌شود.

استاندار فارس در خصوص دستاوردهای این استان در حوزه گردشگری در سال 1402 عنوان کرد: از جمله این دستاوردها می‌توان به رتبه نخست ستاد اجرایی خدمات سفر کشور، رتبه نخست اسکان، رتبه نخست ثبت آثار تاریخی جهانی و ملی، رتبه نخست ستاد اربعین، رتبه نخست شهرها و روستاهای جهانی ثبت شده در زمینه صنایع دستی، رتبه سوم کشور در تعداد مراکز درمانی و بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش بیماران بین‌المللی و گردشگران سلامت و رتبه دوم کشور در زمینه پذیرش بیماران بین‌المللی اشاره کرد.

ایمانیه گفت: استان فارس دارای 77 کاروان سرا، یک هزار و 465 اثر ثبت ملی، 12 اثر ثبت جهانی، سه هزار و 100 بنای گردشگری و ابنیه تاریخی دارای ثبت ملی، جهانی، تپه و محوطه، 69 هتل فعال، 20 هتل در حال ساخت، 91 هتل آپارتمان فعال، 165 بوم‌گردی دارای مجوز و 134 مهمان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: سال 1402 مجوز احداث بیمارستان وزارت نفت به نام شهدای نفت نیز در شهر سلامت اخذ شد و هم اینک در شهر سلامت مشغول احداث زیرساخت ها هستیم که سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به مدیریت شهر سلامت برای انعقاد تفاهم نامه اقدام کنند و پس از انعقاد تفاهم نامه، زمین تحویل آنها خواهد شد.

استاندار فارس گفت: راه‌اندازی دفتر گردشگری سلامت در کشور عمان، آغاز فعالیت انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت و صدور 700 کارت صلاحیت برای تسهیل‌گران گردشگری سلامت و اعطای 85 فقره مجوز کار در حوزه سلامت برای شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی از دیگر اقدامات در زمینه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت است.

ایمانیه با اشاره به حضور 10 هیئت تجاری خارجی در این استان در سال 1402، افزود: در جریان حضور این هیئت‌ها که نسبت به سال 1401 رشد 30 درصدی داشته 6 تفاهم‌نامه همکاری نیز منعقد شده است.

وی گفت: عمده تمرکز ما بر روی کشورهای حوزه خلیج فارس،آسیای میانه و عراق است و ارتباط با 2 کشور چین و روسیه را نیز دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • اتوبوس گردشگری گرگان راه اندازی می شود
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی