Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@06:08:36 GMT

شیوع بالای مصرف تریاک بین کارگران

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۰۰۴۵

نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در بخش کارگری زیاد است، از همین‌رو ما توافقاتی با وزارت رفاه و سازمان فنی و حرفه‌ای درخصوص پیشگیری داشته‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد. ناطقان: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع بالای مصرف مواد مخدر تریاک در بین کارگران از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای برای پیشگیری و درمان اعتیاد در بین این قشر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره جمع‌آوری مراکز دی‌آی سی [مراكز گذری كاهش آسیب] در مناطقی مانند شوش گفت: نظرات مخالف و موافق درخصوص جمع‌آوری این مراکز به صورت بینابینی است و کمیته درمان در این باره جلساتی را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: قرار است در این خصوص در کمیته درمان تصمیم‌گیری شده و به یک تعادل در این خصوص برسند. با توجه به شرایط تقاضا و مصرف در خصوص این مراکز نیز در کمیته درمان تصمیم‌گیری می‌شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز گفت: در سال ۹۶ حدود ۴ هزار و ۶۰۰ ظرفیت برای نگهداری معتادان داشتیم که در حال حاضر در تهران حدود ۱۶ هزار ظرفیت نگهداری ایجاد شده که در حال حاضر ۱۵ هزار معتاد متجاهر در این مراکز نگهداری می‌شوند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که آیا مسیر ترانزیت مواد مخدر تغییر کرده است یا خیر؟ تصریح کرد: این مسیر به طور کامل تغییر پیدا نکرده است. البته ما اقدامات بسیار خوبی در مرزهای زمینی برای جلوگیری از ورود موادمخدر داشته‌ایم. همچنین دستگاه‌های آشکارساز ایکس‌ری در این مرزها قرار داده شده است.

وی ادامه داد: مسیر ترانزیت از طریق دریا کمی افزایش داشته است در این خصوص نیز جلساتی با دستگاه‌های مربوطه برگزار و اقداماتی برای کاهش ترانزیت مواد مخدر از طریق دریایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مومنی همچنین درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش اعتیاد در میان کارگران گفت: در طرح یاریگران با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توافقاتی در خصوص پیشگیری از اعتیاد داریم. یکی از اولویت‌های ما طرح‌های پیشگیری از اعتیاد جامعه کارگری است.

وی ادامه داد: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در بخش کارگری زیاد است، از همین‌رو ما توافقاتی با وزارت رفاه و سازمان فنی و حرفه‌ای درخصوص پیشگیری داشته‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که مصرف چه نوع ماده مخدری در میان کارگران شایع است، گفت: مصرف مواد مخدر سنتی از جمله تریاک در میان کارگران شایع است. منبع: عصر ایران برچسب ها: مصرف تریاک ، کارگران ، مواد مخدر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مصرف تریاک کارگران مواد مخدر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مصرف مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند