Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنای آمریکا روز سه‌شنبه با اکثریت آرا به خانم لیندا توماس گرینفلید،‌ گزینه جو بایدن برای ریاست نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل متحد رای اعتماد داد.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، این رای اعتماد برای رئیس جمهوری جدید ایالات متحده موفقیت خوبی به شمار می‌رود، هر چند که تحلیلگران معتقدند که دیگر گزینه‌های جو بایدن برای پست‌های انتصابی ممکن است با مخالفت‌های جدی‌تری در سنا روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم گرینفلید ۶۸ ساله،‌ یک دیپلمات کارکشته و با تجربه در آمریکاست که پیش‌تر به عنوان دستیار وزارت خارجه در امور آفریقا در دولت باراک اوباما خدمت کرده بود.

وی روز سه‌شنبه با ۷۸ رای موافق در برابر ۲۰ رای مخالف، اعتماد مجلس سنای آمریکا را جلب کرد.

عمده مخالفان خانم گرینفیلد در مجلس سنا که همگی از حزب جمهوری خواه بودند به بخشی از یک سخنرانی او در سال ۲۰۱۹ استناد کرده و مدعی شدند که وی در این سخنرانی از چین جانبداری کرده است.

با این انتصاب انتظارها از نماینده جدید ایالات متحده در سازمان ملل متحد که بر خلاف سلف خود از تجربه بالایی در زمینه دیپلماسی برخور‌دار است و کارشناسان رتبه وی را در حد یک وزیر می‌دانند، بالا خواهد بود.

به گفته یکی از سفرای سازمان ملل متحد که نامی از وی برده نشده، ایالات متحده آمریکا طی سالهای اخیر تقریبا در مباحثات سازمان ملل متحد،‌ در رایزنی‌ها و فعالیت‌های دیپلیماتیک و نیز روند تصمیم‌گیری‌ها به نوعی غایب بوده است.

یک سفیر دیگر سازمان ملل که کشورش عضو شورای امنیت است نسبت به تعامل و پویایی بیشتر ایالات متحده در درون این سازمان ملل ابراز امیدواری کرد.

دیپلماتی دیگر در سازمان ملل متحد با اشاره به ناکارآمدی دولت پیشین آمریکا می‌گوید: «این انتصاب به سختی می‌تواند بدتر از گزینه دولت پیشین باشد؛ دولتی که بیش از حد یکجانبه‌گرا بود، از پیمان‌ها خارج می‌شد و با تهدید کارهای خود را پیش می‌برد.»

وی در این خصوص تصریح کرد که ما بدترین شکل ماجرا را تجربه کردیم و این انتصاب قطعا می‌تواند مثبت‌تر از قبل باشد.

یکی دیگر از همکاران آینده لیندا توماس گرینفلید در سازمان ملل متحد که نامی از او برده نشده نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به تغییر رویکرد دولت جدید آمریکا گفت: «آنچه بیش از همه انتظار می‌رود تغییر نگرش نسبت به متحدان اروپایی است که در دولت ترامپ رویکرد مناسبی در قبال آنها در پیش گرفته نمی‌شد.»

این سخنان اشاره به مخالفت‌های واشنگتن با طرح‌ها و پیشنهاد‌های اروپایی‌ها در سازمان ملل دارد که بعضا با ارائه طرح‌هایی متناقض از سوی ایالات متحده و یا استفاده از حق وتو برای پیشبرد اهداف خود همراه می‌شد.

در سازمان ملل متحد همچنین انتظار می‌رود که ایالات متحده بدهی‌های مالی خود را که حدود یک میلیارد و سیصد میلیون دلار تخمین زده می‌شود، تصویه کند.

سنای آمریکا همچنین روز سه‌شنبه به تام ویلساک، گزینه هفتاد ساله جو بایدن برای تصدی ریاست وزارت کشاورزی رای اعتماد داد. آقای ویلساک در تمام دوران ریاست جمهوری باراک اوباما عهده‌دار این سمت بود.

انتظار می‌رود مجلس سنا برای تایید برخی از دیگر گزینه‌های انتصابی جو بایدن از جمله وزیر بهداشت مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) ایالات متحده آمریکا سازمان ملل متحد (UN) سنای آمریکا لیندا توماس گرینفلید نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU ایالات متحده آمریکا سازمان ملل متحد UN سنای آمریکا نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو سازمان ملل متحد ایالات متحده سنای آمریکا رای اعتماد جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است