Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اتصال ریلی راه‌آهن همدان-سنندج و زنجان-تبریز به کشور خبر داد. - اخبار استانها -

علیرضا زندیان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  سنندج  از اتصال ریلی راه‌آهن همدان-سنندج و زنجان-تبریز به کشور خبر داد و اظهار داشت: مطالعات اجرای این پروژه به اتمام رسیده و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای مرحله نخست اتصال راه‌آهن همدان-سنندج به تهران-تبریز توسط پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: تمام توانمان را به‌کار گرفته تا راه‌آهن کردستان را به این راه‌آهن بین‌المللی متصل کنیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نقشه اتصال ریلی راه‌آهن همدان-سنندج به کشور طراحی شده و پس از تصویب لایحه بودجه 1400، ردیف بودجه برای 200 میلیارد تومان اعتیار این پروژه در نظر گرفته می‌شود.

نوبخت: راه‌آهن همدان ـ سنندج قبل از اتمام دولت به بهره‌برداری می‌رسد‌گزارش ویدئویی تسنیم|‌کردستان در مسیر توسعه / ‌آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن همدان ـ سنندج ‌/ سوت قطار در غرب ‌طنین‌انداز می‌شود‌

زندیان با بیان اینکه اتصال راه‌آهن کردستان به تهران-تبریز موجب توسعه و پیشرفت استان خواهد شد، افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر سوت قطار در استانی که در اولویت اتصال به شبکه سراسری قرار گرفته است، شنیده ‌شود.

گفتنی است؛ احداث راه‌آهن کردستان یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ونقل کشور بوده که ساخت آن از اوایل دهه 70 مطرح و کلنگ عملیات اجرایی‌اش از سال 83 بر زمین زده شده و تاکنون به اتمام نرسیده و وعده بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن همدان ـ سنندج تا قبل از اتمام دولت به مردم داده شده است.

انتهای پیام/481/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه آهن همدان سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز

داود نجفیان گفت: این طرح که با هدف تامین آب استان البرز برای افق ۳۰ ساله از ۲ سال پیش در دست اقدام قرار گرفته ، امسال ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به آن تخصیص داده شده و امسال اولین سالی است که این طرح اعتبار ملی دریافت می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت : اکنون نیز ۲ پروژه مهم انتقال آب از رودخانه کرج در اجرای طرح جامع آبرسانی استان البرز در دست اقدام یا دستور کار قرار دارد.

نجفیان بیان کرد : یکی از این پروژه ها ، انتقال آب رودخانه کرج از آبگیر بلیقان به تصفیه خانه شماره ۲ کرج است که اعتبار پیش بینی شده برای آن ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز اظهار کرد: این شبکه به طول ۹ کیلومتر سالانه ۴۰ میلیون متر مکعب از آب رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره ۲ کرج انتقال می دهد.

وی اظهار کرد: اکنون در حال انتخاب پیمانکار این پروژه هستیم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز و طی سه ماه آینده تکمیل و وارد مدار خواهد شد.

نجفیان گفت : طرح دیگر انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره سه کرج است که تابستان امسال با ظرفیت تامین ۱۲.۵ میلیون متر مکعب آب در سال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : این طرح ها زیر مجموعه طرح جامع آبرسانی البرز هستند که به صورت جهادی اجرا می شوند.

نجفیان بیان کرد: بخش دیگر طرح جامع آبرسانی استان در مناطق غربی و جنوبی البرز در دست اقدام است.

وی افزود: اکنون در این محدوده شبکه انتقال آب سد طالقان به نظرآباد و اشتهارد به طول ۶۲ کیلومتر اجرا شده که با تکمیل تصفیه خانه آب شهرجدید مهستان ، ساکنان غرب و جنوب البرز در آینده نزدیک به آب سد طالقان دسترسی پیدا می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام