Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان کتاب «فرم و زیرساخت شهری» به قلم کیتی ویلیامز و با ترجمه دکتر سیروان بهرامی و سیدعلی حجت توسط انتشارات جهاددانشگاهی کردستان منتشر شده است.

در این کتاب آمده است: همگونی توده و فضا به عنوان کیفیتی ضروری در حیات کالبدی، اجتماعی و اقتصادی شهرها، در دورۀ مدرن کمتر موردتوجه شهرسازان قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای‌که پراکندگی و زوال بافت کالبدی شهرها رامی‌توان نتیجه عدم توجه به کیفیت در برنامه‌ریزی و طراحی آنها دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی ازدلایل مهم این کم توجهی، وجود رویکردهای مختلف در مطالعه فرم ساختار و نبود رویکردی یکپارچه در معیارها و اصولی است که بتوان براساس آن میزان انسجام فرم و ساختار را ارزیابی کرد.

در تعریف فرم شهر باید گفت: توسعه ای است که فعالیت‌های شهری در آن رخ می‌دهد؛بنابراین اهمیت آن به دلیل عملکردهایی است که برای ساکنان یک شهر به همراه دارد کتاب حاضر به تحلیل فرم و زیرساخت شهری در کشور انگلستان پرداخته و شکل شهرها را تا سال 2065 بیان می‌کند.

 امید است این اثر بتواند مورد استفاده جامعه دانشگاهی و مدیران شهری قرار بگیرد و راهگشای سلسله مطالعات آینده، پیرامون حوزه­های مختلف شهرسازی باشد.

کتاب «فرم و زیرساخت شهری» در 104  صفحه در قطع رقعی در اسفند ماه 99 توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند با سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان با شماره تماس 33287517-087 تماس حاصل کنند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر «ماهی جان» کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته‌اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

کد خبر 6089669

دیگر خبرها

  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • خون شریک ۲ روانه بازار نشر شد