Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@21:23:07 GMT

نسخۀ سوم مجموعه آثار آیت الله جعفر سبحانی تولید شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۰۸۹۶

نسخۀ سوم مجموعه آثار آیت الله جعفر سبحانی تولید شد

مدیر ادارۀ ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از انتشار نسخۀ سوم مجموعه آثار آیت ‌الله جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان خبر داد. - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام حامد مقیسه مدیر ادارۀ ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اعلام این خبر گفت: این مؤسسه در راستای نشر فرهنگ غنی اسلام، تسهیل در دستیابی به منابع و متون اصیل دینی، تسریع در امر کاوش و پژوهش در حوزه علوم اسلامی و انسانی با بهره‏‌گیری از فنّاوری اطلاعات و به‏‌کارگیری امکانات رایانه‌‏ای، جهت ارائه معارف حقّه اهل‌بیت(ع) به جهانیان، نرم‌افزارهای مختلفی را تولید و در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مرکز در راستای تولید نرم‌افزارهای مجموعه آثار، با هدف پاسداشت میراث گرانقدر عالمان و دانشمندان اسلامی و دستاوردهای مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی، در جدیدترین کار خود نسخۀ سوم نرم‌افزار «مجموعه آثار آیت‌الله جعفر سبحانی تولید کرده است.

حجت‌الاسلام مقیسه افزود: در این نرم‌افزار متن 336 عنوان کتاب در 573 جلد از آثار آیت‌الله سبحانی به همراه کتب مرتبط با آثار ایشان و منشورات مؤسسه امام صادق علیه‌السلام، به زبان‌های عربی و فارسی در اختیار کاربر قرار گرفته است.

مدیر ادارۀ ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: از جمله کتاب‌های ارائه شده در این نرم‌افزار، می‌توان به «منیة الطالبین فی تفسیر القرآن المبین، سلسلة المسائل الفقهیة، علی مائدة العقیدة، موسوعة طبقات الفقهاء، منشور جاوید، رسائل و مقالات، سیمای فرزانگان، سلسلة المسائل العقایدیة، مفاهیم القرآن، بحوث فی الملل والنحل، فرهنگ عقاید و مذاهب اسلامی و ...» اشاره کرد.

وی افزود: جستجوی ساده و پیشرفته در کتاب‌ها، انتقال متن به نرم‌افزار word، دسترسی سریع به بخش‌های مفید لغت‌نامه، قرآن، کتابشناسی، ایجاد میز پژوهشی، امکان نشانه‌گذاری در متن و ... از امکانات پژوهشی نسخۀ سوم مجموعه آثار آیت‌الله جعفر سبحانی به شمار می‌روند.

جامعه نیاز به 130 تفسیر قرآن کریم در زمینه‌های گوناگون داردثبت‌نام در مسابقات قرآنی "مدهامتان" آغاز شدضبط آثار شرکت‌کنندگان خارجی مسابقات بین‌المللی قرآن به پایان رسید/ همکاری سفارتخانه‌ها در ارسال آثاربرنامه قرآنی «جام» ویژه ماه رمضان در استان بوشهر تدوین شدظرفیت مؤسسات قرآنی در هیئت‌های مذهبی فعال می‌شودمسابقات بین‌المللی قرآن، رویداد بی‌صدا!/ دغاغله: عملکرد رسانه‌ای مسابقات ضعیف است1626 نفر در طرح ساماندهی داوری مسابقات قرآن ثبت‌نام کردندپورزگری در دوره‌های آنلاینِ "تجوید تخصصی قرآن" تدریس می‌کندثبت‌نام دوره جدید آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آغاز شد‌2500 سمنانی در آزمون سراسری قرآن و عترت نام‌نویسی کرده‌اند‌

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله جعفر سبحانی مرجع تقلید مرجع تقلید الله جعفر سبحانی مجموعه آثار آیت آثار آیت الله علوم اسلامی نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دبیر هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری از ثبت نام بیش از هزار و ۹۰۰ نفر در این مرحله از آزمون خبر داد و گفت: جشنواره امسال به سه صورت تلفنی، مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

فلاح خوش مشرب، افزود: همه کارگران به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند در همه سنین و از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: از هزار و ۶۱۹ نفر که در این مرحله شرکت کرده اند ۸۰۰ نفر بانوان و ۸۱۹ نفر آقایان هستند، همچنین ۱۷۶ نفر در بخش اذان، ۳۴۶ نفر در بخش حفظ جزء ۳۰، ۴۷ نفر در مداحی، ۵۴۶ نفر در بخش قرائت و ۴۴۶ نفر در بخش تفسیر حضور دارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری