Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیران شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی زنجان، البرز، اراک و قزوین در نامه‌ای به رئیس منطقه ۶ آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از وی خواستند تا با لغو آزمون‌های جامع علوم پزشکی، از تقویت موج جدید کرونا جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دبیران شورای صنفی دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی زنجان، البرز، اراک و قزوین در نامه‌ای به قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان و رئیس منطقه ۶ آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به شیوع موتاسیون جدید انگلیسی کرونا و خطر ابتلای دانشجویان به این بیماری، خواستار لغو آزمون‌های جامع علوم پزشکی در اسفندماه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشجویان دلایل خود را برای لغو این آزمون‌ها به شرح زیر اعلام کردند.

۱- اساسا دوراندیشی بشر بشر بر پایه محاسبه موازنه سود و زیان هر کار صورت می‌پذیرد و در این مورد در یک کفه ترازو جان دانشجویان و خانواده هایشان و به طور کلی سلامت ایران عزیز قرار دارد و در کفه دیگر آزمونی که تجربه‌های گذشته برگزار شدن یا نشدن آن، تأثیر بسزایی در روند پرورش دانشجو ندارد.
۲- با توجه به اینکه آزمون در همه شهر‌های کشور برگزار نمی‌شود، تردد بین شهری در مسیر رفت و برگشت، احتمال انتقال این بیماری در زمان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، پایانه‌های مسافربری و ... را که در آن‌ها تراکم به شدت بالاست، بیشتر می‌کند. این موضوع باعث افزایش شیوع بین افرادی می‌شود که در مسیر و در محل اتراق و آزمون با هم مواجهه نزدیک دارند؛ بنابراین به خطر افتادن سلامت دانشجویان و از طرفی تقویت موج جدید همه گیری ویروس را به دنبال خواهد داشت.
۳- عدم وجود خوابگاه‌های مناسب که در آن‌ها تراکم به حد غیرمجاز می‌رسد و یا مراجعه به منزل اقوام و ... زمینه دیگری برای افزایش شیوع این بیماری و ضربه نظام سلامت، دانشجویان و البته همه مردم خواهد بود.
۴- تجمع دانشجویان جهت شرکت در آزمون، حین، قبل و بعد از آن، مخصوصا در شهر‌های پرجمعیت مانند اهواز، خرم آباد، تهران، مشهد، شیراز، تبریز، کرج و ... عاملی مهم در تشکیل کانون‌های کرونا خواهد بود. همین مساله بعد از بازگشت دانشجویان شهر‌های اطراف، به محل زندگی شان و اوج گیری موج بعدی منجر خواهد شد.
۵- برخی آزمون‌ها مانند کنکور سراسری و آزمون دستیاری به دلیل نبود روش جایگزین مناسب برای پذیرش دانشجو و همچنین ایجاد وقفه در تحصیل آنان، آزمون‌های ضروری به شمار می‌روند و لغو یا تعویق آن‌ها ممکن است به آسانی مقدور نباشد. این در حالی است که آزمونی مانند علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، پیش کارورزی پزشکی و جامع داروسازی از این چنین ضرورتی برخوردار نیستند و با توجه به تجارت کسب شده در چند ترم قبل، لغو آن باعث ایجاد وقفه در تحصیل دانشجویان نمی‌شود و همچنین خللی در روند آموزشی و تربیتی دانشجو ایجاد نمی‌کند لذا با توجه به امکان استفاده از روش‌های جایگزین مانند در نظر گرفتن معدل دانشجو در شرایط کنونی و با شدت گرفتن سیر صعودی بیماری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان و همچنین افزایش قدرت سرایت و کشندگی ویروس جهش یافته لغو یا تعویق آزمون‌های غیرضروری مانند علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، پیش کارورزی پزشکی و جامع داروسازی به جهت حفاظت از جان دانشجویان و خصوصا خانواده آنان ضرورت می‌یابد.
۶- مساله دیگر حضور کارآموزان پزشکی در آزمون پیش کارورزی اسفند ۹۹ است. همه گیری کرونا کارآموزی حضوری دانشجویان در بیمارستان‌ها را به شدت تحت تأثیر قرار داده و باعث شد دوره کارآموزی دانشجویان پزشکی ورودی ۹۴ پیش از آزمون پیش کارورزی به اتمام نرسد و با توجه به اینکه طبق ماده ۱۶ آیین نامه آموزش پزشکی امتحان پیش کارورزی باید در پایان دوره کارآموزی برگزار شود و نه در میانه آن، متاسفانه امسال این مهم محقق نمی‌شود، لذا داوطلبان از دوره مطالعاتی یکسان و کافی محروم شده اند و این مساله خلاف عدالت آموزشی است. در نهاید این اغلب پذیرفته شده و به عنوان کارورز در بیمارستان‌ها حضور خواهند داشت، اما می‌توان با معیارهایی، چون اعمال سوابق تحصیلی از تجمع این عزیزان در این شرایط سخت جلوگیری کرد.
۷- با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان از شهر‌های مجاور همچون اهواز، بندرعباس، شیراز و ... که اخیرا موارد مثبت کرونای انگلیسی در آن دیده شده و با توجه به سخنان اخیر وزیر بهداشت، برای جلوگیری از رفت و آمد بین شهر‌های پرخطر و رعایت صددرصدی پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از مرگ و میر، لذا از جنابعالی، روسا و معاونان آموزشی منطقه ۶ کشوری خواهشمندیم با دقت نظر و توجه به این شرایط، نسبت به رایزنی با وزارت بهداشت درخصوص لغو یا تعویق این آزمون‌ها اقدام کنید.
این نامه به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی البرز، قم، قزوین و اراک و همچنین معاونان آموزشی این دانشگاه‌ها رونوشت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی البرز شورای صنفی دانشجویان آزمون جامع علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی پیش کارورزی دانشگاه ها آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۱۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور