Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:45:58 GMT

با آراد آهن، بازار آهن در دستهای شماست

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۱۸۴۴

با آراد آهن، بازار آهن در دستهای شماست

یکی از انواع پروفیل های صنعتی با قابلیت های فراوان ورق های آجدار هستند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آراد آهن، این مقاطع فولادی کاربردهای متنوعی برای مصارف صنعتی و غیر صنعتی دارند. ورق های آجدار از دسته ورق های فولادی هستند که فرایند تولیدی شبیه به تولید ورق سیاه و ورق رنگی دارند. در این متن از مرجع قیمت گذاری آهن آلات" آراد آهن" قصد داریم به معرفی کوتاهی از ورق آجدار، انواع ورق آجدار و قیمت ورق آجدار بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورق آجدار

 شکل متمایز این ورق ها وبرجستگی متفاوتش بر روی این مقاطع دلیل نامگذاری این ورق ها به این نام است. این ورق های آجدار با برجستگی هایی به شکل لوزی، قطره ای، شطرنجی، بادامی، عدسی تولید می شوند و هر کدام  نسبت به طرح و ضخامت شان کارایی متفاوتی دارند.

در میان طرح های متفاوت ورق های آجدار، ورق هایی با برجستگی بادامی شکل، طرفداران بیشتری نسبت به انواع دیگر طرحهای ورق آجدار دارد. جنس این ورق ها از استیل، آلومینیوم، گالوانیزه، فولاد ساده و آهن است.

 انواع ورق آجدار

ورق های آجدار در ضخامت، ابعاد و فرم با یکدیگر متفاوتند و به  دو صورت رول و شیت در بازار عرضه می شوند. این ورق ها با استاندارهای مختلفی تولید وعرضه می شوند. معمولا ورق آجدار در ضخامت ۱.۵_۱۰ میلی متر و در ابعاد۲*۱ متر ، ۱.۵*۶ و ۶*۲ در بازار موجود هستند.

دو استاندارد دیگر ورق های آجدار st۳۷-۲  و st۴۴-۲ است. ورق آجدار تولید شرکت فولاد مبارکه با استاندارد st۳۷ تولید وعرضه می شود و سایر ضخامت ها با توجه به سفارش مشتری تولید می شود.

شما می توانید برای اطلاع از وزن ورق آجدار به جداول محاسباتی مندرج درسایت آراد آهن مراجعه نمایید این مجموعه جهت سهولت محاسبه وزن انواع مقاطع فولادی جداولی را در سایت خود قرار داده است که علاوه بر این که می توانید وزن ورق های آجدار و سایر مقاطع فولادی را در آن مشاهده نمایید، قابلیت محاسبه وزن مقاطع مختلف نیز فراهم_در سایت آراد آهن_فراهم است.

در یک تقسیم بندی دیگر این ورق ها را می توان بر اساس فرمینگ نیز دسته بندی نمود که می توان به فرمینگ کرکره، ذوزنقه، شادولاین و .. اشاره کرد.

ورق های آجدار به دو نوع پرسی و فابریک و آلومینیومی بدون رنگ و رنگی دسته بندی می شوند که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند.

کاربرد ورق های آجدار

علاوه بر جنس ورق های آجدار در شیوه تولیدشان نیز فرق دارند. این ورق ها اغلب جهت کاهش اصطحکاک در سطوح شیب دار مورد استفاده قرار می گیرند که بیشتر هدف جلوگیری از لیز خوردن افراد و اشیا است.

 ورق های فابریک دارای یک لایه آج اضافی هستند و وزن بیشتری نسبت به نوع پرسی دارند. ورق های پرسی ورقهایی است که با دستگاه رویشان حفره ایجاد می شود. این ور ق ها بیشتر برای امنیت بیشتر مورد استفاده می شود.

آج ها با هر شکلی مانع سر خوردن و افتادن می شود. رایج ترین کاربرد ورق های آجدار در پله ها، راهروها و در وسایل نقلیه، یدک کش ها، در طراحی داخلی و خارجی ساختمان ها است.

از دیگر کاربردهای این ورق ها میتوان به استفاده در کف زمین پروژه هایی که در حال ساخت هستند و ساخت حفاظ ها برای مناطق حساس نظامی، برای دانه بندی و جدا سازی در خطوط تولید مواد غذایی، دیواره های آسانسورها، سقف آسانسور، در ساخت قطعات لوازم خانگی، ایستگاههای اتوبوس، پل ها، پله های اضطراری، دستگاههای صنعتی کارخانجات، کف اتاق وانت بارها و کامیون ها اشاره کرد.

قیمت ورق  آجدار 

 قیمت ورق آجدار نیز مانند سایر مقاطع فولادی با توجه به جنس های مختلفش، متفاوت است. همچنین قیمت این محصولات به نوسانات بازار آهن و ارز وابستگی مستقیم دارد.

جدای این موارد به طور معمول قیمت ورق آجداراستیل نسبت به سایر ورق های آجدار بالاتر است، پس از آن ورق آجدار آلومینیومی و بعد از آن ورق گالوانیزه و آهنی در رده بعدی _از لحاظ قیمتی_قرار دارند.

سالانه بیش از صد تا صدو پنجاه هزار تن ورق درصنایع مختلف در کشور در پرو ژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، این رقم در هزینه پروژه ها و تولیدات گونا گون تاثیر مستقیم دارد.

برای اطلاع از قیمت روز ورق آجدار می توانید به سایت آراد آهن مراجعه نمایید و یا با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید بازرگانی آراد آهن ارزانترین قیمت ورق های آجدار فابریک و پرسی را به صورت لحظه ای در سایت و کانال تلگرام خود درج می نماید و به عنوان مرجع قیمت گذاری و فروش آهن آلات پیشگام در فروش و عرضه ورق آجدار فولاد مبارکه اصفهان و سایر کارخانه های تولید کننده ورق های آجدار است.

۰۳۱-۳۴۰۵۵

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت بازار آهن ورق های آجدار مقاطع فولادی ورق ها ورق آجدار آراد آهن قیمت ورق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

به گزارش «تابناک»، علیرضا محمدزاده، کارشناس خودرو، درباره تأثیر مصوبه مجلس مبنی بر اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو به «انتخاب» گفت: اولین اتفاقی که با این مصوبه می‌افتد، افزایش قیمت خودرو و تحت تأثیر قرار گرفتن از این اقدام است؛ از آن مهم‌تر دلال‌ها فعال‌تر می‌شوند و کلاهبرداری بیشتر خواهد شد. خریدار واقعی که برای استفاده دنبال ماشین است با تنگنا بیشتر مواجه می‌شود و تنها کسی که سود می‌کند دلال است. دولت از سال گذشته اعلام کرده که با مالیات دنبال جبران کسری بودجه است و روی تنها چیزی که مالیات نبسته‌اند هواست.

وی در ادامه در رابطه با چالش‌های قیمت‌گذاری پژو پارس در روز‌های اخیر بیان کرد: واقعیت قضیه این است که پژوپارس هیچ تکنولوژی روزی ندارد، راحتی ندارد و کم مصرف هم نیست. علت اینکه عده‌ای سینه چاک این ماشین هستند، به جز بیست درصد که علاقه‌مند به این ماشین هستند، جمعیت زیادی که برای حاشیه سود زیاد این خودرو و احتمال قطع تولید، دنبال پژو پارس هستند. در تمام خودرو‌های بازار وقتی خبر توقف تولید منتشر شود، مردم به سمت آن ‌می‌روند. البته به نظر من همان بیست درصد که مصرف‌کننده واقعی هستند اهمیت بیشتری دارند. طبیعتا تا زمانی که شرکت تولید‌کننده دولت باشد و نظر دولت در آن تأثیر‌گذار باشد این اتفاقات رخ می‌دهد. پژو پارس هیچ حرفی برای گفتن ندارد و سال هاست از رده خارج است.

محمدزاده درباره وضعیت بازار خودرو در نیمه اول ۱۴۰۳ گفت: اولین اتفاقی که در خودرو می‌افتد و همچنان هم ادامه دار است، دخالت دولت است. تا زمانیکه دولت در بازار خودرو دخالت مستقیم دارد، طبیعتا آینده‌ی خوشی برای خودرو به وجود نخواهد آمد. در این کشور از دستمال کاغذی تا خودرو، همه درگیر دولت است. وقتی کشور نتوانسته یک رابطه‌ی درست با جهان برقرار کند و بحث دلار و... هم تبدیل به یک چالش شده است، چه توقعی دارند که خودرو سامان پیدا کند. دولت اگر با همین فرمان جلو برود و شعار‌های غیرحقیقی بدهد، مطمئن باشید بازار امسال بدتر خواهد شد و قیمت‌های فعلی برای 6 ماه دیگر یک آرزو می‌شود.

دیگر خبرها

  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟