Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان های استان تهران گفت: در این روزهای مبارک اعیاد رجبیه و میلاد با سعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و در راستای ادای نذر هشتم، تعداد ۸ نفر زندانی زن نیازمند آزاد می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل زندان های استان تهران، سیدحشمت الله حیات الغیب در مراسمی  که با حضور شهرداری منطقه ۵ تهران برگزار شد، گفت: نذر هشتم، از برنامه و ابتکارات ریاست سازمان زندان هاست که هشتم هر ماه، بدهی هشت نفر زندانی نیازمند پرداخت می شود و به هشت خانوار زندانیان که مشکلات معیشتی دارند، بسته های کمک اعطاء می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین گفت: خوشبختانه به دلیل استقبال نیکوکاران در استان تهران، به جای هر ماه، هر دو هفته هشت نفر زندانی نیازمند آزاد شده، نزد خانواده خویش بازمی گردند. 

حیات الغیب تصریح کرد: در دورانی که مردم جهان و کشورمان با ویروس کرونا و معضلات معیشتی و بهداشتی ناشی از آن روبرو هستند، به طور متوسط هر ماه یک هزار بسته  معیشتی هر کدام به ارزش  ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان، بین خانواده نیازمند زندانیان توزیع می گردد.

وی افزود: بدهی این هشت نفر که امروز زمینه آزادیشان فراهم می شود، بیش از ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده که از طریق کمیته های صلح و سازش و مذاکرات مددکاران، شکات بخشی از طلبشان را بخشیده و این مبلغ به ۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کاهش پیدا کرده و شهرداری منطقه ۵ با پویش آزادی مادران زندانی این بدهی را پرداخت کرده است. 

مدیر کل زندان های استان تهران با تقدیر از این اقدام ارزشمند گفت:   اولین اولویت در ادای نذر هشتم، زندانیان نیازمند و سرپرست خانوار است و پویش آزادی مادران زندانی که شهرداری بنیان نهاده، نشان می دهد نهادهای اجتماعی نیز در ادای نقش خود در کمک به زندانیان به میدان همکاری و همدلی آمده و پیشقدم هستند. 

وی تاکید کرد: همزمان با آزادی زندانیان، کارت هدیه ۵۰۰هزار تومانی به هر کدام از آنان اهداء می شود و سپس مرکز مراقبت بعد از خروج وظیفه کمک به رفع مشکل اشتغال و معیشت آنان با استفاده از ظرفیت های مردمی و کمک نیکوکاران بر عهده می گیرد. 

در ادامه این مراسم، شهردار منطقه ۵ نیز با تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز مددکار گفت: اعتقاد ما بر این است مادر کانون خانواده است و اگر بنا به هر دلیلی در این کانون حضور نداشته باشد، نمی توان اسم کانون بر آن نهاد. 

محمود کلهری همچنین اظهار داشت: در پویش آزادی مادران زندانی، خانمی با پنج سکه حاضر شده بود که همسر و دو فرزندش را طی سانحه ای از دست داده و اعضای بدن یکی از فرزندانش را به بیماران دیگر اهداء نموده، موجب نجات جان آنان شده بود و با اهدای این سکه ها، در پرداخت بدهی مادران زندانی سهیم شد تا به مقام مادر احترام بگذارد. 

وی ادامه داد: چنین کمک های از سوی نیکوکاران، چراغ راهی برای ماست تا فراموش نکنیم به عنوان مسلمان، شیعه امیرالمومنین و یک ایرانی چه وظایفی در قبال نیازمندان داریم. 

کلهری با اشاره به حضور حناچی شهردار تهران در این پویش اظهار امیدواری کرد این طرح در تمام مناطق ۲۲ گانه اجرا شده و زندانیان بیشتری با اولویت مادران زندانی آزاد شده، به کانون خانواده بازگردند. 

 همچنین مقرر شد به زودی پیش نویس قرارداد توسعه همکاری بین شهرداری و اداره کل زندان های استان تهران در خصوص معرفی زندانیان رای باز جهت کار در حوزه شهری، برگزاری دوره های آموزشی کاشت گل و گیاه با هدف اشتغال زایی و نیز ایجاد فضاهای آموزشی و تحصیلی برای فرزندان زندانیان نیازمند و مددجویان آزاد شده  تدوین و به تصویب برسد. 

همچنین در پایان، شهردار منطقه ۵  و مدیرکل زندان های استان تهران، ضمن بازدید از قسمت های مختلف ندامتگاه و حضور در میان مددجویان، با اهدای شاخه گل و هدیه به هشت نفر مددجوی زن، برگه های قضایی آزادی آنان را تحویل دادند که این اقدام با تشویق زندانیان دیگر روبرو شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل زندان های استان تهران رئیس زندانهای کشور زندانها زندان های استان تهران مادران زندانی نذر هشتم هشت نفر منطقه ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت

حجت الاسلام علی فرجی برحق روز چهارشنبه در جلسه ستاد دیه استان، از مردم و خیرین استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک، ۳۳۰ میلیارد ریال بدهی داشتند، در این بازده زمانی بیشترین کمک ها در ماه رمضان انجام شد و تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند.

این مسوول ادامه داد: کمک های خیرین ادامه دارد و امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که این پویش برگزار می شود، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

وی با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش های زیادی انجام شد و نقش رسانه های جمعی نمود داشت، گفت: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

حجت الاسلام فرجی برحق با اشاره به اینکه بررسی وضعیت پرونده های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولین امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد خاطرنشان کرد: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولین برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه ریزی برای کمک انجام شود که این امر هم مورد عنایت دست اندرکاران قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید