Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:46:41 GMT

احداث گلخانه در شهرستان ری ۶۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۲۶۵۰

احداث گلخانه در شهرستان ری ۶۰ درصد افزایش یافت

جبرییل برادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۱ هکتار طی سال ۹۸ گلخانه در شهرستان ری احداث شده که امسال این عدد به ۳۵ هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه اجرای سیاست های اصولی و ترغیب بخش خصوصی به کشت گلخانه ای موجب این افزایش شده است، خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی از محل بند ب ماده ۵۲ و ثبت نام کشاورزان در سامانه "سیتا" تا ۸۰ درصد هزینه ساخت گلخانه را تسهیلات پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برداری اضافه کرد: احداث هر متر مربع گلخانه هم اکنون بین چهار میلیون ریال تا ۱۲۰ میلیون ریال هزینه دارد که در شهرستان ری گلخانه های بستر خاکی برای کشت سبزی و صیفی مورد استقبال کشاورزان است.

این مسئول با اشاره به اینکه احداث هر هکتار گلخانه برای هشت نفر شغل مستقیم ایجاد می کند، افزود: توسعه گشت های گلخانه علاوه بر افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب و انرژی موجب اشتغال جوانان در حوزه های تخصصی کشاورزی نیز می شود.

برادری یادآور شد: بازدهی بالا، وجود زیرساخت های مناسب از جمله جاده، آب، برق و گاز، اقلیم مناسب، داشتن دانش بومی و نزدیکی بازار مصرف تهران از مهمترین دلایل مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث گلخانه است.

این مسئول با بیان اینکه همکاری و همراهی مناسب ادارات مختلف از جمله فرمانداری شهرستان ری در حل مشکلات سرمایه گذاران بخش گلخانه نقش بسزایی در توسعه کشت گلخانه ای شهرستان ری داشته است، افزود: توسعه کشت گلخانه ای با توجه به بحران کم آبی و افزایش تولید و بهره وری بالا، راهبرد اصلی و نیاز ضروری امروز بخش کشاورزی جنوب تهران است.

برادری با بیان اینکه شهرستان ری در فصول سرد سال اکثر مواقع دارای هوای آفتابی است و دمای مناسب برای کشت محصولات کشاورزی را نیز دارد، تصریح کرد: کشت گلخانه ای در این منطقه از لحاظ مصرف پایین سوخت و هزینه های جاری نگهداری گلخانه بسیار مقرون به صرفه است.

وی ادامه داد: وجود نور خورشید و دمای مناسب باعث رویش سریع و مناسب سبزیجات، صیفی جات در گلخانه ها می شود از این رو کشاورزان شهرستان ری میل و انگیزه بالایی به کشت گلخانه ای دارند.

شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم در تولید تخم مرغ استان تهران است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، خاوران، قلعه نو و حسن آباد است

برچسب‌ها شهرستان ری کشت گلخانه ای سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری کشت گلخانه ای سازمان جهاد کشاورزی استان تهران شهرستان ری کشت گلخانه ای سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اخبار کنکور کشت گلخانه ای شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت

به گزارش خبرنگار مهر، توزیع تخم نوغان بین نوغانداران عصر شنبه با حضور فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شفت در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در این آئین با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان که از امروز آغاز شده تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: نوغانداران جهت دریافت هر چه سریع‌تر تخم نوغان به جهاد کشاورزی شفت مراجعه کنند.

شفت دومین تولید کننده پیله ابریشم در گیلان

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت در ادامه گفت: با پرورش هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم تولید می‌شود و از هر ۵ کیلو گرم پیله تر پس از فرآوری یک کیلو گرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

یوسف نژاد گفت: شهرستان شفت با تولید ۱۴۵ تن پیله در سال، دومین تولید کننده این محصول در استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این شهرستان بیش از ۳۰۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد، بیان کرد: از این مقدار ۱۴۵ تن پیله تولید شده است.

گفتنی است، شهرستان شفت از دو بخش مرکزی و احمد سرگوراب تشکیل شده و دارای ۵۵۰ هکتار توتستان می‌باشد که ۲۲۰۰ نفر بهره بردار از این توتستان استفاده می‌کنند.

کد خبر 6090461

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت