Web Analytics Made Easy - Statcounter

مونسان علت انتخاب کرمان برای بازدید هیئت گردشگری ونزوئلا را جایگاه کرمان در تاریخ و تمدن کشور و داشته های تاریخی فراوان و همچنین کویر زیبا دانست و گفت: وزیر گردشگری ونزوئلا در اول ورود به ایران، سراغ مزار شهید سلیمانی را گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی اصغر مونسان، چهارشنبه(۶ اسفند) در حاشیه افتتاح موزه طلا و جواهرات قیصریه ابراهیم خان واقع در بازار تاریخی کرمان که با حضور پادرون وزیر گردشگری کشور ونزوئلا و هیئت همراه انجام شد؛ بازدید از کرمان را پیرو افزایش سطح گردشگری بین ایران و ونزوئلا دانست که در برنامه های وزارتخانه قرار گرفته تا سطح همکاری های گردشگری بین دو کشور ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان افزود: پیرو توافق انجام شده قرار شد تورهای آشناسازی بین دو دولت انجام شود که در نخستین گام، سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران را داریم و خوشحال هستیم از اینکه  در این سفر محدود قرار بود دو شهر را به عنوان نمونه ایران در معرض نمایش این هیئت دولتی و غیردولتی ونزوئلا قرار دهیم که یکی از آن شهرها کرمان است.

 

 

وی علت انتخاب کرمان را جایگاه کرمان در تاریخ و تمدن کشور و داشته های تاریخی فراوان و همچنین کویر زیبا دانست و با بیان اینکه این هیئت با یک شب اقامت در کویر در واقع با امکانات کویر هم آشنا می شوند و تورهای گردشگری هم حضور دارند؛ افزود: در ادامه به شهر اصفهان می‌رویم و سپس به تهران برمی‌گردیم و در حاشیه این مأموریت چند افتتاحیه هم داریم.

 

 

مونسان در خصوص خانه شهر کرمان گفت: در آثاری که ثبت ملی شدند امکان تغییر وجود ندارد و به هیچ عنوان اجازه تغییر و تخریب داده نمی شود و اگر این اتفاق بیفتد مجازات سنگین قانونی دارد لذا نگران تغییر و تخریب نباشید.

 

 

وی توجه وزارتخانه به گردشگری کرمان و حضور هیئت گردشگری خارجی را نشان از ظرفیت این استان دانست و با بیان اینکه به ویژه گردشگران خارجی بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری کویر را می پسندند؛ افزود: به علت شیوع کرونا ارتباط با گردشگران خارجی قطع شده اما ان شاءالله با آمدن واکسن کرونا و کاهش این بیماری، سطح روابط خارجی راه بیفتد و دوباره شاهد حضور گردشگران خارجی در کشور باشیم.

 

 

مونسان با تصریح به اینکه مزار شهید سلیمانی پربرکت و یک نقطه زیارتگاه برای ارادتمندان به ایشان است که در سطح منطقه کم هم نیستند و حتی فراتر از منطقه هستند؛ گفت: وزیر گردشگری ونزوئلا در اول ورود به ایران، سراغ مزار شهید سلیمانی را گرفت و سئوال کرد مزار ایشان کجاست و آیا در برنامه قرار دارد و من اعلام کردم در برنامه هست؛ لذا می خواهم بگویم ارادتمندان به ایشان کم نیستند و حتماً موجب جذب گردشگران زیارتی داخلی و خارجی می شود.

 

 

وی درباره سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ توضیح داد: بحث های مفصلی با حضور وزارت گردشگری و وزارت کشور و بهداشت و سایر دستگاه های مرتبط داشتیم و طرحی را آماده و به رئیس جمهوری ارائه کردیم و در نهایت به تصویب رسید که بر اساس آن سه نوع سفر داریم که سفرهای نوع ۱ و ۲ مدیریت شده است و تورهای گردشگری یا اقامت ها در محل های مجاز گردشگری است که وزارت بهداشت کمترین دغدغه را در رابطه به آنها دارد زیرا پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و زیر نظر هستند.

 

 

مونسان ادامه داد: آنچه موجب نگرانی است سفرهای انبوه بدون برنامه است که هر کسی ماشین خود را بردارد و برود و نشود این مسیر را کنترل کرد و اجتماعاتی ایجاد کند که ممکن است خیلی بد باشد که برای آن ابلاغ هایی به همه استانداران کشور شده و مثلاً هر گونه کمپینگ و چادر زدن و هرگونه اجتماع مطلقاً ممنوع است بنابراین سفرهای نوع ۱ و ۲ که برای گردشگری اقتصاد و درآمد ایجاد می‌کند بعد از یک سال رکود و آسیبی که ایجاد شده در ایام نوروز خواهیم داشت و برای نوع سوم سفر تمام تدابیر را به کار می گیریم که خدایی نکرده موجب تجمع و سفر بدون برنامه و پروتکل بهداشتی نشود.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مونسان سفر به کرمان وزیر گردشگری ونزوئلا مزار شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده با اعلام این خبر گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

حمزه‌زاده گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6090403

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری