Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارگاه خیاطی برای اشتغالزایی زنان بی سرپرست با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان در روستای کوشک بافق راه اندازی شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق در گفت و گو با خبرنگار شبستان در یزد گفت: یک زوج بافقی برای رونق تولید، اشتغالزایی زنان بی سرپرست و ماندگاری در روستا یک واحد کارگاه خیاطی در مرکز دهستان کوشک این شهرستان با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان راه اندازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  علی اصغر نوری شادکام افزود: این زوج هر روز مسافت ۴۵ کیلومتری بافق- کوشک را طی می‌کنند تا  چرخ تولید در این کارگاه به گردش درآید و تولید لباس متوقف نشود و چرخ زندگی عده‌ای هم در روستا بچرخد.   کار آفرین بافقی هم که خود نیز خیاط است گفت: با همکاری همسرش در گوشه‌ای از خانه ۸۰ متری خود واقع در روستای کوشک بافق، چراغ زندگی را برای نیازمندان و علاقمندان به حرفه خیاطی روشن کرده است.   جواد دهقانزاده افزود: حدود پنج چرخ خیاطی با هزینه شخصی خریداری شد و این کارگاه را با هزینه حدود ۱۵۰ میلیون تومان راه اندازی کرده است.   وی ادامه داد: این کارگاه برای اشتغال زایی زنان بی سرپرست در روستای کوشک بافق ایجاد شده است که علاوه بر کار کشاورزی و دامپروری در این منطقه، درآمدی هم از محل کار در کارگاه خیاطی برای آنان حاصل می‌شود.   دهقانزاده با بیان اینکه برای رونق تولید در روستاها و اشتغالزایی برای عده‌ای که توانایی اداره امور زندگی را ندارند این اقدامانجام شد، تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری که صورت گرفت برای پنج بانوی بی سرپرست کار ایجاد شد و آنان پس از انجام آموزش‌های لازم، کار دوخت لباس را در این کارگاه شروع کردند.   وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های کارگری در منطقه روستایی می‌توان با حمایت مسوولان مربوطه و مدیران شرکت‌های معدنی و صنعتی شهرستان، این کارگاه را توسعه داد تا افراد بیشتری به کار مشغول شوند و مهاجرت معکوس شود.   این کار آفرین بافقی بیان کرد: در حال حاضر روزانه ۱۰ دست لباس و ماهانه حدود سیصد دست لباس در این کارگاه تولید می‌شود که با حمایت مسوولان و ایجاد فضای مناسب این ظرفیت تا سه هزار دست لباس ماهانه قابل افزایش است.   دهقانزاده افزود: با حمایت مسوولان برای افزایش تولید، میزان اشتغال نیز تا بیش از ۲۰ نفر امکان پذیر است.   صندوق خُرد زنان روستایی هم در کوشک بافق فعال و زمینه کشت گیاهان دارویی را شامل سیاه دانه، بادرنجو، گلزوفا و بالنگو  را در نیم هکتار زمین زراعی این روستا فراهم کرده است.    هم اینک هفت زن و مرد کشاورز در این حوزه فعالیت می‌کنند و امسال ۸۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی (خشک) از زمین‌های زیرکشت برداشت کرده اند، جهادکشاورزی بافق در نظردارد وسعت زیرکشت را تا سه هکتار افزایش دهد و با این اقدام، فعالان این عرصه تا ۳۵ نفر می رسند.   روستای کوشک( مرکز دهستان) با ۲۰۰ خانوار در فاصله  ۴۵ کیلومتری شمال شرق بافق قرار گرفته است و مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان بافق کارگاه خیاطی شبستان یزد ۱۵۰ میلیون تومان کارگاه خیاطی روستای کوشک راه اندازی بی سرپرست کوشک بافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد

عملیات رفع اشکال و راه‌اندازی دوباره تلمبه ای‌پی‌اس (ESP) چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بدون استقرار دکل با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، حسن شهروئی، مدیرعامل این شرکت گفت: تلمبه ای‌اس‌پی چاه شماره ۳۶۷ اهواز به‌دلیل گرفتگی تجهیزات درون‌چاهی ناشی از رسوب مواد جامد هیدروکربوری، از مدار تولید خارج و در ادامه به‌منظور رفع گرفتگی تلمبه، عملیات تمیزسازی ستون چاه و متعلقات درون‌چاهی تجهیز یادشده با تزریق حلال و گازوئیل، طراحی و برنامه‌ریزی شد که با انجام موفقیت‌آمیز آن، تلمبه درون چاهی عملیاتی شد.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارشناسان مدیریت فنی مناطق نفت‌خیز جنوب و همکاران ذی‌ربط در شرکت نفت و گاز کارون بیان کرد: با انجام این عملیات افزون بر حذف هزینه تعمیر چاه به‌وسیله دکل، استمرار تولید نفت با بهره‌دهی هزار و ۲۰۰ بشکه در روز امکان‌پذیر شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با تأمین ۲۵ درصد نفت خام کل کشور بزرگ‌ترین شرکت بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را از میدان‌های تحت سرپرستی به‌عهده دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی