Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@04:22:20 GMT

۹ مورد کرونای انگلیسی در خراسان جنوبی شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۳۲۸۲

۹ مورد کرونای انگلیسی در خراسان جنوبی شناسایی شد

دهقانی از شناسایی ۹ مورد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» صبح امروز (۶ اسفند) در گفتگو با رسانه های گروهی در خصوص انتشار ویروس کرونای جهش یافته  انگلیسی در استان اظهار کرد: طی سه روز گذشته تست ۲ نفر از کسانی که مشکوک به کرونای انگلیسی بودند، مثبت گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تمام اعضای خانواده و کسانی که در تماس نزدیک با این افراد در طی دو هفته گذشته بودند مورد رصد قرار گرفتند که از اطرافیان این افراد که مبتلا به ویروس جهش یافته یا انگلیسی بودند، تست انجام شده و هفت نفر دیگر از اطرافیان این ۲ نفر مثبت اعلام شد.

 

وی افزود: در حال حاضر ۹ مورد مبتلا به کرونای جهش یافته یا انگلیسی را در استان شناسایی شده و که تست آنها برای توالی یابی به انستیتو پاستور ارسال خواهد شد.

 

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه این آزمایشات با کیت مخصوصی که کرونای جهش یافته را تشخیص می دهد انجام می شود، تصریح کرد: این آزمایشات نشان می دهد این افراد به ویروس کرونایی مبتلا شدند که ویروس کرونای معمول کشور ما نیست و جهش پیدا کرده که به احتمال زیاد کرونای جهش یافته انگلیسی یا سایر جهش یافته ها است که برای تشخیص نوع جهش که آیا کرونای انگلیسی است یا آفریقایی و...به انستیتو پاستور ارسال می شود تا توالی یابی این جهش مشخص شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه مطمئنا هیچ جای خراسان جنوبی در امان نیست و احتمال شناسایی این ویروس در هر جایی از استان وجود دارد، گفت: قدرت سرایت خیلی بالا و سریع از ویژگی های این ویروس است که خیلی راحت تر به افراد منتقل می شود ضمن اینکه یکی از ویژگی‌های ویروس انگلیسی این است که جوانان و کودکان را درگیر می کند.

 

وی میزان مرگ و میر ویروس انگلیسی را نسبت به ویروس قبلی بیشتر  دانست و افزود: در بحث پیشگیری تاکید بر استفاده افراد از دو ماسک است زیرا احتمال انتقال ویروس و عفونت به میزان قابل توجهی کمتر می شود.

 

دهقانی فیروز آبادی بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشت، شستشوی مکرر دست ها، عدم حضور در تجمعات، دورهمی ها و شب نشینی ها و بازارها، همچنان موثرترین راه مهار و عدم ابتلا به گونه جهش یافته کرونا عنوان شده است.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا انگلیسی شناسایی مبتلایان به کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خراسان جنوبي کرونای جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه مراسم نکوداشت اساتید نمونه کشوری در گفت و گو با خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ یکی از ایمن ترین آزمون های سراسری بود و یا صحت کامل برگزار شد واقعا مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه های زیرزمینی را ه داوطلبان را اغفال می کنند نخوردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند دستگاه های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند.

پورعباس گقت: این دستگاه ها در حد دستگاه های جاسوسی و پیچیده بود ولی تلاش های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل شدند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به که این داوطلبان از کدام شهرستان ها یا استان ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب نیز گفت: این افراد به هیات های بدوی و هیات های تجدید نظر ارجاع می شوند و معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم.

وی در مورد زمان برگزاری مجدد آزمون سراسری نوبت اول برای آن دسته از داوطلبان سیل‌زده روز پنجشنبه گذشته نیز توضیح داد: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای ابن شهرستان دوباره برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی