Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان تونس تنها راه برون رفت از بحران سیاسی کشورش را برگزاری نشست مشترک رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  راشد الغنوشی رهبر حزب اسلامگرای النهضه و رئیس پارلمان تونس به منظور پایان دادن به بحران سیاسی کشورش نامه‌ای به رئیس جمهور تونس  ارسال کرد و طی آن خواستار برگزاری نشست مشترک بین رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر تونس برای چابک سازی کابینه‌اش 11 وزیر آن را تغییر داد و آنان توانستند در 7 بهمن از پارلمان این کشور رای اعتماد بگیرند اما رئیس جمهور تونس  با بیان اینکه شبهاتی درباره فساد برخی وزیران جدید وجود دارد، اجازه نداد تا آنان مراسم تحلیف را در حضورش انجام دهند. این مسئله سبب شد تا تونس  در بحران سیاسی فرو برود و فعالیت دولت با مشکلات جدی روبرو شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس  پارلمان تونس با اشاره نامه اخیرش به رئیس جمهور این کشور گفت: در این نامه پیشنهاد شده به منظور برون رفت از بحران سیاسی کنونی کشور،  نشست مشترکی بین رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان برگزار شود، اما قیس سعید  تاکنون به این نامه پاسخی نداده‌است.

راشد الغنوشی در گفت وگو با رادیو « الدیوان » تصریح کرد: تنها راه برون رفت از بحران سیاسی تونس  برگزاری نشست روسای سه گانه است تا آنان از طریق گفت وگو به راه حل توافقی دست پیدا کنند.

وی بحران سیاسی در کشورش را طبیعی دانست و اظهار داشت: تونس طی 10 سال گذشته در روند اجرایی کردن دموکراسی موفق بوده و این درحالی است که طی این مدت تونس از تکرار سناریو لیبی یا دخالت شبه نظامیان  و نیروهای نظامی بیگانگان به دور بوده‌ است.

واکنش رسمی قیس سعید به تغییرات در دولت تونس

رئیس پارلمان تونس تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب (2011) نشست مشترک بین رئیس جمهور ، نخست وزیر و رئیس پارلمان بارها برگزار شده که طی آنها مسائل ملی و پرونده‌های مهم سیاسی مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تون س تون س نخست وزیر و رئیس پارلمان برگزاری نشست پارلمان تونس بحران سیاسی نشست مشترک رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس

هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی های پارالمپیک 2024 پاریس صبح امروز به ریاست سیدمحمد پولادگر سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک پاریس در محل این کمیته برگزار شد.

این نشست به ریاست سید محمدپولادگر سرپرست کاروان و با حضور مریم کاظمی پور نایب رئیس بانوان، علی اصغر حسن زاده سرپرست دبیر اجرایی و مسئول ستاد دائمی بازی ها، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، محمدعلی حسین پور سرپرست دبیری فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان، میثم رجبی ذیحساب، امیر ماندگار فرد بازرس، مجید نیری جانشین رئیس آکادمی ملی پارالمپیک، حامد میرزاحسینی خزانه دار، کمال هوشیار سرپرست فرهنگی، حسن سلگی سرپرست بین الملل، مجتبی محمودی سرپرست پشتیبانی و حسن شکریان سرپرست روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

در این نشست مصوبات جلسه قبل ستاد بازی ها مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از انجام تست های سنجش ورزشکاران اعزامی ارائه شد و نقد و بررسی عملکرد روانشناسان در اردوهای تیم های ملی، اختصاص مکمل ها و نیز ارائه برنامه استفاده به فدراسیون ها از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

همچنین گزارشی از برگزاری دوره های آموزشی ویژه ورزشکاران و کادر فنی اعزامی به بازی های پارالمپیک پاریس ارائه و بر ایجاد شیوه های نوین جهت بهره برداری حداکثری از این فرصت آموزشی تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول