Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:57:49 GMT

دادستان جدید ارومیه معارفه شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۳۹۰۳

دادستان جدید ارومیه معارفه شد

ایسنا/آذربایجان غربی آیین تکریم و معارفه دادستان سابق و جدید ارومیه برگزار شد.

 علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی امروز ۶ اسفند در آیین تکریم و معارفه دادستان جدید و سابق استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: امروز قوه قضائیه در آزمون بزرگی از خدمت و پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد و سند تحول قضایی و دستورالعملها و اسناد بالادستی این مسیر را روشن کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروسی افزود: سند تحول قضایی از افتخارات بزرگ دستگاه قضایی و نظام جمهوری اسلامی ایران است و دارای محورهای عملیاتی متعدد که با علم و عمل همراه است و تمامی کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضایی استان اهتمام جدی و کاملی در جهت پیاده سازی این سند مترقی دارند.
وی ادامه داد: بخشی از اجرای سند مربوط به بقیه دستگاهها خصوصاً دولت و سایر سازمانها و نهادها است که ارتباط بسیار مناسب و صمیمانه ای در این زمینه برقرار شده  و امیدواریم این سند در استان به نحو مطلوب اجرا شود تا مردم از برکات این سند تحولی بهره مند شوند.
رئیس شورای قضایی استان در ادامه با ارائه آماری اظهار کرد: آذربایجان غربی در اجرایی نمودن سند تحول قضایی خصوصاً توجه به حقوق عمومی، بیت المال و اراضی ملی با جدیت و قدرت و توان بالا عمل کرده، به طوری که 1103 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده و 1109 هکتار از اراضی زراعی اعاده به وضع سابق شده اند.
وی افزود: در زمینه حمایت از تولید و واحدهای تولیدی نیز استان آذربایجان غربی پیشگام بوده و هیچ واحد تولیدی در استان نبوده که به دلیل محکومیت قضایی تعطیل شود، در این زمینه در 10 ماهه سال جاری بیش از 40 واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفته و مشکلات 34 واحد تولیدی در شورای پیگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته که تعداد 22 واحد تولیدی تعطیل شده یا دچار مشکل با حمایت دستگاه قضایی استان به چرخه تولید بازگشته اند.
گروسی در ادامه توجه به حقوق عامه اشاره و گفت: توجه به حقوق عامه و مبارزه با محتکران و گرانفروشان خصوصاً در این برهه زمانی که با هجمه ویروس نحس کرونا مواجه هستیم و عده ای به دنبال سود جویی از این وضعیت بودند با کمک دادستانهای حوزه های قضایی خصوصاً دادستان مرکز استان به جد مورد پیگیری بوده و در این مورد پرونده های متعددی تشکیل و مورد رسیدگی است و کالاهای احتکاری نیز به منظور توزیع در اختیار بخشهای مختلف دولت قرار گرفته است.
رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگر از صحبتهای خود به مسئله مهم امنیت اشاره و گفت: توجه به امنیت یک بحث مهمی است که همواره مورد توجه دستگاه قضایی استان بوده و همه دادستانها بالاخص دادستان مرکز استان به صورت مرتب در جلسات شورای تامین شرکت و تبادل نظر می کنند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که مورد توجه دستگاه قضایی استان است مسئله کاهش جمعیت کیفری می باشد که با اقدامات صورت گرفته میزان جمعیت کیفری استان 9% کاهش داشته است که این با توجه به مرز 1000 کیلومتری با سه کشور همسایه قابل توجه می باشد.
دکتر گروسی افزود: آذربایجان غربی دارای رتبه 2 کشوری استفاده از پابند الکترونیک است و در صدور مجازاتهای جایگزین حبس نیز عملکرد خوبی داشته به طوری که میزان استفاده از مجازات جایگزین حبس نسبت به سال قبل 18% افزایش داشته است.
وی ادامه داد: دادسراهای استان جزء اولین دادسراهایی بودند که شعب آنها فاقد موجودی نا متعارف است. همچنین دادگستری استان توانسته با تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان قضایی و اداری خود 96% از پرونده های معوق را مختومه کند.
گروسی در پایان سخنان خود به اقدامات ارزشمند، انقلابی و پیگیر دادستان سابق مرکز استان اشاره و از خدمات وی تقدیر و تشکر و برای دادستان جدید نیز آرزوی توفیق در مسئولیت جدید کرد.
در ادامه این مراسم حبیبی دادستان سابق مرکز استان آذربایجان غربی به ارائه گزارشی از اقدامات دادستانی در زمان تصدی خود در این سمت ارائه نمود و پس از آن مجیدی دادستان جدید نیز به بیان مطالبی پرداخت.
شایان ذکر است حبیبی دادستان سابق استان با حکم ریاست معظم قوه قضائیه به سمت دادیار دادسرای دیوان عالی کشور منصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادستان عمومي و انقلاب دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی دادستان سابق دادستان جدید واحد تولیدی مرکز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در برنامه صف اول شبکه سراسری خبر به تشریح اقدامات دولت در بخشهای مختلف و روند اجرای طرح های نجات دریاچه ارومیه خواهد پرداخت.

این برنامه ساعت  ۱۹:۳۰ امشب دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ پخش خواهد شد.

  

دیگر خبرها

  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم