Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگستری خراسان ‌رضوی روز چهارشنبه به نقل از غلامعلی صادقی گزارش داد: این اقدام در راستای اجرای سیاستهای کلی قوه قضاییه و حفظ حقوق عامه در گستره ۳۰۵ هکتار زمینهای کشاورزی صورت گرفت که برای ساخت غیرمجاز بنا به طور غیرقانونی تغییر کاربری داده شده بودند.

وی افزود: تخریب قانونی این ویلاها در ۹۲۴ قطعه زمین در راستای تبصره دوم ماده ۱۰ "قانون حفظ کاربری زمینهای زراعی و باغها" با حضور دادستان محل و مسوولان اداره جهاد کشاورزی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس‌کل دادگستری خراسان ‌رضوی گفت: این اقدام قانونی برای حفظ کاربری زمینهای زراعی و باغها از ورود حدود هزار فقره پرونده قضایی با موضوع تغییر کاربری غیرمجاز به دادگاهها جلوگیری کرد.
صادقی افزود: اجرای این عملیات قانونی با حضور نماینده دادستان و ماموران انتظامی بدون هیچ گونه تبعات اجتماعی انجام و مقرر شد دستگاههای مسوول به طور مستمر به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا با گشت دائمی در این حوزه فعال باشند.

دادگستری خراسان ‌رضوی امروز همچنین به نقل از معاون قضایی این دادگستری از برخورد با هرگونه فعل و یا ترک فعل مدیران که منجر به تضییع حقوق عمومی شود خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود فروتنی در این خصوص گفت: دستورالعمل ترک فعل مدیران به همه ادارات ابلاغ شده است.

وی افزود: همه ادارات و سازمانها و مدیران آنها باید طبق قانون به وظایف خود عمل کنند.

معاون قضایی دادگستری خراسان ‌رضوی گفت: دستگاه قضایی مکلف است با هرگونه فعل و یا ترک فعل مدیران که منجر به تضییع حقوق بیت‌المال و اموال عمومی شود و همچنین رفتارهای خلاف قانون در این حوزه برخورد کند. 

۶۷۰ قاضی که نیمی از آنان روحانی هستند سالانه به یک میلیون فقره پرونده در حوزه‌های مختلف قضایی خراسان رضوی رسیدگی می‌کنند.

یکی از مهمترین مشکلات در حوزه رسیدگی به پرونده‌های قضایی کمبود قاضی در شعب مختلف است.

۱٣٠ شعبه دادگاهی در مشهد استقرار و فعالیت دارند و تاکنون ٨٠ شعبه از این تعداد محکمه قضایی به زیرساختهای لازم برای برگزاری دادگاه مجازی مجهز شده‌اند.

برچسب‌ها دادگستری مشهد قانون مدیریت خدمات کشوری روحانی شهر جدید گلبهار قوه قضاییه گلبهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری مشهد قانون مدیریت خدمات کشوری دادگستری مشهد قانون مدیریت خدمات کشوری روحانی شهر جدید گلبهار قوه قضاییه گلبهار اخبار کنکور دادگستری خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند

توکل آبشناس اظهار داشت: بر اساس قانون دو مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز به مساحت تقریبی ۳۰ مترمربع بنا، ۹۰ متر دیوارکشی به طول و ۲۰ مترمربع محوطه‌سازی در اراضی باغی روستای کوهانی شهرستان نهاوند قلع و قمع شدند.

وی گفت: مالکان این اراضی بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند که در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مطابق با تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳ تخریب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: بر اساس این اقدام قانونی در اراضی کشاورزی، حدود ۸ هزار مترمربع از اراضی مرغوب به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان آزاد شد.

وی افزود: این عملیات با دستور مقام قضایی و با حضور نماینده دادستان و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد