Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@04:32:00 GMT

افتتاح یک کتابفروشی متفاوت در پاریس

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۴۲۶۷

افتتاح یک کتابفروشی متفاوت در پاریس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  مهر، به تازگی یک کتابفروشی در پاریس صرفاً جهت ارائه کتابهایی با حروف و کاراکتر درشت افتتاح شده است. کتاب چاپی با حروف درشت هنوز در بین عموم مردم به خوبی شناخته شده نیست، اما عمدتاً مورد توجه افراد کم بینا است. با توجه به افزایش تقاضا برای این نوع کتاب، دو انتشارات فرانسوی در این زمینه شروع به همکاری کرده و یک کتابفروشی اختصاصی در پاریس را که فقط به این گونه آثار اختصاص دارد، افتتاح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کتابفروشی جدید، جایی برای «کتاب های جیبی» وجود ندارد و صرفاً پاسخگوی نیاز افراد خاص است.

اگنس بینزتوک، کتابفروش و ناشر در این خصوص چنین گفت: افرادی هستند که عاشق خواندن هستند ولی از لذت خواندن محروم بوده یا فکر می‌کنند که از لذت خواندن محروم هستند و از وجود راه حل جدید بی اطلاع هستند. این کتاب‌ها فرمت کتاب‌های معمولی را ندارند، در آنها از کاغذهایی استفاده شده که شفاف و سفید نیستند، چرا که سفیدی کاغذ چشم خوانندگان این کتابها را اذیت می‌کند. همچنین از حروف و کاراکترهای هوشمندی استفاده شده که تیره هستند. صفحات به نحوی طراحی شده که خیلی پررنگ نباشد چرا که نوشته پررنگ هم باعث اذیت شدن چشم این افراد می‌شود، همچنین رعایت فاصله بین سطور هم از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی افزود: این کتاب‌ها به تعداد محدود چاپ می‌شوند، زیرا همه ناشران آماده انتشار نسخه «با کاراکتر و فونت درشت» نیستند البته هزینه چاپ این کتاب‌های خاص بیش از یک نسخه معمولی است. البته این موضوع می‌تواند بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار دهد، به خصوص برای توانبخشی به افرادی که مشکل بینایی دارند.

متیو روندو به عنوان یک ویراستار در خصوص این کتاب فروشی گفت: افرادی که سکته مغزی کرده‌اند، این نوع کتاب‌ها را برای آموزش مجدد خود با سهولت بیشتری استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که این کتابفروشی تاسیس شده است. پیشنهاد می‌شود افراد مختلف بیایند، متن کتاب‌ها را ببینند و متوجه شوند که آیا می‌توانند فلان حرف یا کلمه را بخوانند یا خیر؟

برخی از کتاب‌های موجود در این کتابفروشی، دارای نوعی قلم هوشمند به نام لوسیول نیز هستند که برای کمک به افراد دارای مشکل بینایی طراحی شده است.

کد خبر 587081 برچسب‌ها پاریس کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پاریس کتابخانه کتابخوانی کتابداری کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان

به گزارش قدس آنلاین، سیدشمس‌الدین موسوی اظهار کرد: از آنجا که با توجه به مشکلات پیش‌ رو ساخت موزه دفاع‌ مقدس زنجان به تعویق افتاده، امسال تلاش این است که فاز یک موزه دفاع‌ مقدس که نماد ۳۵۳۵ شهید و ۷۰ هزار رزمنده دفاع‌ مقدس است سوم خرداد به بهره‌برداری‌ برسد.

وی با بیان اینکه موزه‌های دفاع‌ مقدس باید با کمک مسؤولان استانی ساخته شود و روند احداث آنها تسریع شود، عنوان کرد: امیدواریم سال آینده فاز دوم این موزه به بهره‌برداری برسد.

موسوی تاکید کرد: همکاری سایر نهادهای فرهنگی موجب شده است در حوزه تدوین و چاپ و نشر کتاب سالانه ۶۰ عنوان کتاب مکتوب ۲۰ عنوان کتاب صوتی تهیه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان زنجان با بیان اینکه هدف اصلی از نشر و چاپ کتب درباره شهدا پای کار آوردن جوانان متعهد، انقلابی و دلسوز و آشنا شدن آنها با سیره و منش آنهاست که با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس موجب پیروزی کشور در جنگ نابرابر شدند، اظهار کرد: شروع ساخت فیلم سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای شهید مخبری زده شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار وظیفه ترویج و نشر سیرت و صورت شهدا را در جامعه اسلامی دارد و از جمله وظایف مهم این مرکز ترویج فرهنگ شهادت بین نسل‌های جدید انقلاب است، افزود: با توجه به ظرفیت‌ استان زنجان و سرداران و فرماندهان آن هنوز تولید آثار هنری فاخر در این زمینه نداریم و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌ مقدس زنجان، یکی از برنامه‌های مهم برای شناخت مردم از شهدا و ترویج راه و منش آنهاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • (تصویر) تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل
  • سعداله یف: یک عبدالرشید متفاوت را در پاریس می بینید!
  • تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • بیرون کردن دانشجویان فرانسوی توسط پلیس پاریس
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟
  • تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس
  • هشدار متفاوت به روسای قوا تا کارمان به فاجعه نکشیده!