Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان آستان مطهر علوی در نجف اشرف به مناسبت میلاد امام علی (ع) به گل آرایی صحن و رواق های این آستان و برافراشتن پرچم «علی رایة الهدی» برفراز بارگاه حرم امام علی(ع) اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، با فرارسیدن فرارسیدن سیزدهم ماه رجب سالروز ولادت با سعادت و فرخنده مولی الموحدین، مولود کعبه، امیرالمومنین حضرت علی بن ابی طالب (ع)،  آستان مطهر علوی به همین مناسبت صحن و رواق های این آستان را با هزاران گل طبیعی تزیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مسئولان این آستان با گل های گلایل، مریم، داوودی، کوکب، داوودی خوشه ای، رز، لیلیوم و برگ های زینتی  ضریح امام علی(ع) و صحن و رواق ها را تزیین کردند.

 

این آستان مطهر امروز با برگزاری مراسمی پرچم «علی رایة الهدی» را با حضور مسئولان و خادمان حرم امام علی(ع) بر فراز بارگاه این آستان به اهتزار درآورد.

 

این مراسم باتوجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه های ستاد بحران و مرجعیت عالی شیعیان عراق برگزار شد.

 

 مسئولان آستان مطهر علوی همچنین پارچه نوشته های سفیدی را که روی آنها عبارت «یا علی»، «السلام علی سید الموحدین»، «السلام علیک یا سید الوصیین» با رنگ سبز نوشته شده است، در صحن و رواق های این آستان نصب کردند.

 

گفتنی است، امام علی (ع) نخستین امام شیعیان و چهارمین خلیفه از خلفای راشدین اهل سنت است. وی در روز سیزدهم رجب سال سی ام عام الفیل در مکه مکرمه چشم به جهان گشود و در روز 21 رمضان سال 40 هجری قمری به ضرب شمشیر ابن ملجم مرادی در مسجد کوفه به شهادت رسید.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: آستان مطهر علوی میلاد امام علی ع گل آرایی آستان مطهر امام علی ع صحن و رواق مطهر علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد

به گزارش خبرنگارمهر، پیش از ظهر شنبه مراسم تشییع خانم معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله «سیدمصطفی خمینی» از مسجد نو واقع در میدان آستانه قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بر پیکر مرحومه خانم حائری اقامه نماز کرد و پس از طواف گرد مضجع مطهر بانوی کرامت، آن مرحومهدر مقبره شیخ فضل‌الله نوری صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر به خاک سپرده شد.

حجت ااسلام سید یاسر و سید حسن خمینی و تعدادی از اعضای بیت امام راحل، سید محمدآقامیری استاندار قم، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی چهره های سیاسی و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی بعد از نماز مغرب و عشا امشب در حسینیه شهدا برگزار می شود.

معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح ششم اردیبهشت ماه پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود که در ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان ۴ فرزند است.

این بانو در دوران تبعید حضرت امام (ره) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشت و همسر گرامیشان را همراهی می‌کرد.

کد خبر 6089930

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی