Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ستاد کرونا هنوز درباره سفرهای نوروزی یا تعطیلات اسفندماه تصمیم قاطعانه‌ای را اعلام نکرده اما پلیس راهور ناجا با گسترش ویروس جهش‌یافته برای تردد به سمت شهرهای استان خوزستان منع تردد اعلام کرده است. هم‌اینک ۱۱ شهر اهواز، دزفول، آبادان، خرمشهر، کارون، شادگان، هویزه، شوشتر، ماهشهر، رامهرمز و دشت آزادگان در وضعیت خیلی پرخطر قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن این‌که ویروس جهش‌یافته وضعیت در اهواز را بحرانی کرده است. طبق اعلام پلیس، تردد به سمت استان خوزستان و این مناطق یک میلیون تومان جریمه دارد.

پلس راهور ناجا برای تعطیلات پایان هفته همچنان ورود خودروهای شخصی به استان‌های شمالی حتی با وجود وضعیت زرد (خطر متوسط) در برخی شهرهای این استان را به اضافه مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر و بندرعباس و جزایر قشم و کیش محدود و مشمول جریمه کرده است.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت ۵۲ شهرستان از جمله جلفا، آذرشهر، هادیشهر، عجب‌شیر (آذربایجان شرقی)، ارومیه، ماکو، بازرگان، شوط، خوی، میاندوآب (آذربایجان غربی)، زواره، اردستان (اصفهان) دره شهر (ایلام)، قائن (خراسان جنوبی)، شاهرود، بیارجمند (سمنان)، سیرجان (کرمان)، سعادت شهر (فارس)، خمین (مرکزی)، یاسوج، گچساران، دهدشت (کهگیلویه و بویراحمد)، تویسرکان (همدان)، بستک (هرمزگان) در وضعیت پرخطر قرار دارند که طبق اعلام قبلی قرارگاه ستاد کرونا ورود و خروج خودروهای شخصی در این مناطق مشمول ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

روابط عمومی فرمانداری تهران نیز از توقف فعالیت سایت صدور مجوز تردد بین شهری به دستور استاندار تا اطلاع ثانونی خبر داده و علت آن را خیز ویروس کرونا در برخی شهرها و شیوع ویروس جهش‌یافته اعلام کرده است. روابط عمومی فرمانداری تهران گفته که در این شرایط اگر هموطنان به ناچار نیازمند تردد به شهرهای محل غیرسکونت خود هستند می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز اعلام کرده که در گردنه «تاراز» و «سد کارون چهار» از ورود خودروهای غیربومی از استان‌های مجاور به چهارمحال و بختیاری جلوگیری می‌شود.

این محدودیت‌ها بیشتر برای سفرهای زمینی و با خودرو شخصی اعمال می‌شود و سفرهای هوایی و ریلی هنوز مشمول محدودیتی نشده است.

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، با اشاره به افزایش تعداد موارد جدید ویروس کرونا در کشور، گفته که این افزایش فعلا به حدی نیست که تمام تخت‌های بیمارستانی اشغال شده باشد، ولی از آن جهت نگران‌کننده است که اگر روند به این شکل ادامه داشته باشد تعطیلات نوروز امسال هم مردم درگیر خواهند بود.

تا کنون مقام‌های بهداشتی استان‌های قزوین، تهران، البرز، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گیلان و هرمزگان تایید کرده‌اند بیماران مبتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا در برخی از شهرهای این استان‌ها شناسایی شده‌اند. هنوز محدودیتی غیر از آنچه پیش از این تعیین شده بود برای استان‌های درگیر با ویروس جهش‌یافته کرونا تعیین نشده است. بنابراین در برنامه‌ریزی برای سفر یا تردد در این استان‌ها باید به خطر احتمالی انتقال ویروس جهش‌یافته کرونا توجه ویژه داشت.
 

کد خبر 587127 برچسب‌ها سفر ستاد ملی مقابله با کرونا پلیس راهور - جاده‌ها كرونا در ايران جريمه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر ستاد ملی مقابله با کرونا پلیس راهور جاده ها كرونا در ايران جريمه ویروس جهش یافته استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟

خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص باید و نبایدهای اجرای طرح تعطیلی آخر هفته گفت: همانطور که می‌دانیم در قانون اتاق بازرگانی قید شده است که اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه حاکمیتی ایفای نقش کند.

فعال اقتصادی ادامه داد: همچنین در دستور کار اتاق بازرگانی و تعاون و اصناف که مجموعه‌ای از بخش خصوصی هستند، یکی از مواردی که سالیان گذشته به صورت مستمر انجام می‌شود پایش کسب وکار است. در هر صورت مولفه‌هایی همواره در این پایش‌ها در صدر قرار می‌گیرند. اتاق بازرگانی از این طریق با اطلاع از محیط کسب و کار در تلاش برای ایفای وظایف مشاوره‌ای خود نسبت به دولت است.

گزدرازی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم که دولت  دید بهتری نسبت به این موضوع داشته باشد و از این طریق تصمیمات اقتصادی بهتری اتخاذ شود. در هر صورت ما نمی توانیم تعاملات اقتصادی و تجاری خود را با دنیای پیرامون قطع کنیم. ما بر این باوریم که در مباحث گمرکی و داد و ستد تجاری باید شرایط دیگر کشور‌ها را در نظر بگیریم.

ایران به رفتار اقتصادی کشورهای مقصد توجه داریم؟

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: حتی در مباحث ارتباط اقتصادی در فضای مجازی نیز توجه به شرایط کشور‌های هدف مهم است. حتی در زمینه تجارت با کشور‌های خاورمیانه‌ای و شرق آسیا هم نمی‌توانیم عنوان کنیم که ما به رفتار اقتصادی کشور مقصد توجه نداریم؛ چرا که زنجیره عرضه کشور‌های بسیاری به هم متصل و اقتصاد‌هایی درهم تنیده هستند.

گزدرازی ادامه داد: در اکثر کشور‌های جهان هم اکنون تعطیلات آخر هفته روز‌های شنبه و یکشنبه است؛ در کشور‌های مسلمان اطراف ما نیز تعطیلات آخر هفته از جمعه ظهر شروع شده و تا یکشنبه ادامه دارد. اگر ما بخواهیم پنجشنبه و جمعه را تعطیل اعلام کنیم، علاوه بر قطع ارتباطی که در این دو روز داریم، در روز‌های شنبه و یکشنبه نیز نمی توانیم ارتباطی برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: در روز‌های تعطیلی خارج از کشور اگر تاجری نیاز به هماهنگی و یا مراوده‌ای با شریک تجاری خارجی خود داشته باشد، چه در فضای مجازی و چه در مراجعه حضوری با عدم پاسخگویی مواجه می‌شود؛ چراکه اصلا امکان ارتباط وجود ندارد و کسی آن‌طرف نیست.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: به این صورت ما عملا چهار روز کاری را از دست می‌دهیم؛ از این رو ما به عنوان بخش خصوصی خواهشمندیم نسبت به این موضوع تمهیدات لازم اندیشیده شود چراکه فشار اقتصادی تعطیلات این‌گونه بر عهده بخش خصوصی و مردم خواهد بود.

درخواست بخش خصوصی از رهبر معظم انقلاب

وی تصریح کرد: اتاق ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی در نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری از ایشان درخواست کرده است که نسبت به لغو تعطیلات پنجشنبه دستور فرمایند. شایان ذکر است که لغو تعطیلات پنجشنبه می‌تواند در رقابت پذیرتر کردن تجارت خارجی بخش خصوصی موثر بوده و ارتباط تجاری کشور ما را تقویت کند.

گزدرازی گفت: اگر بخواهیم چهار روز از هفته را تعطیل باشیم دو الی سه روز باقی مانده عملا فقط هزینه است و به شدت دچار مشکل می‌شویم. در این مسئله ما فقط با یک قشر خاص در ارتباط نیستیم، بلکه بحث مراوده با جامعه جهانی در جریان است و نمی توانیم نسبت به ملزومات آنها بی تفاوت باشیم. در هر صورت اقتصاد جهانی در حال انجام کار خود است و این ما هستیم که باید همراه شویم.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر ادامه داد: ما با توجه به اعتقادات اسلامی بر تعطیلی و انجام مناسک دینی روز جمعه تاکید داریم، اما براساس تاکید مقام معظم رهبری بر گسترش مشارکت مردم در امر تولید و همچنین با توجه به فرمایشات ایشان در اهمیت اقتصاد مردمی می‌توانیم با انتقال تعطیلات پایان هفته از پنجشنبه به روز شنبه، شرایط مطلوب تری را برای بخش خصوصی که همان مردم هستند فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران