Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی؛ مرتضی معتمد معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: تشکل‌های گاوداران، مرغداران، پروار بندان و مرغداران تخمگذار شرکت بازرگانی برای خود ایجاد کرده‌اند که فعایت‌های بازرگانی آنها به صورت یکنواخت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شرکت برای خود سازمان تعاون روستایی نیست و ساختار مستقل از این سازمان دارد و ما تنها مسئولیت نظارت بر آنها را برعهده داریم.

معتمد گفت: تولید کنندگان بخش کشاورزی خود این تشکل بازرگانی را ایجاد کرده‌اند و این تشکل مسئولیت دارد که نهاده‌های مورد نیاز تولید کنندگان را به صورت مستقیم تأمین کند و از طرفی محصولات تولید آنها را به فروش برساند.

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران ادامه داد: تشکل‌های بخش کشاورزی برای ایجاد شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران، کار قشنگی انجام داده‌اند زیرا این شرکت می‌تواند فعالیت بازرگانی داخلی به ویژه فعالیت‌های بازرگانی خارجی آنها را منسجم و از ایجاد رقابت‌های منفی صادرات جلوگیری کند.

وی با انتقاد از بی برنامه بودن صادرات محصولات کشاورزی گفت: صادرات محصولات کشاورزی ما بی برنامه و افسارگسیخته است و برخی صادرکنندگان داخلی حتی برای تسخیر بازارهای صادراتی اقدام به رقابت منفی می‌کنند.

معتمد درباره امکان واردات مستقیم نهاده‌های دامی توسط تشکل‌های تولیدی گفت: با توجه به وجود سامانه بازارگاه که توسط معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی مدیریت می‌شود تنها کسانی توانند در سامانه ثبت نام کننده که یا مصرف کنندگان قانونی نهاده‌های دامی هستند یا اینکه وارد کنندگان حرفه‌ای و قدیمی این محصولات از سنوات گذشته هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمام شرکت‌ها و تعاون‌های تحت نظر سازمان تعاون روستایی، به دنبال ورود به سامانه بازرگان و واردات و فروش نهاده‌های دامی هستند اما این امر توسط وزارت جهاد کشاورزی تنها برای افرادی میسر است که سابقه خوبی داشته باشند.

معتمد گفت: ما به عنوان سازمان تعاون روستایی بارها از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده‌ایم که به تشکل‌های بخش کشاورزی کد معاملاتی و امکان واردات مستقیم نهاده‌های دامی بدهد اما وزارتخانه بر اساس سیاست‌های خود عمل می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089891 برچسب‌ها سازمان مرکزی تعاونی روستایی نهاده های دامی مرتضی معتمد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان مرکزی تعاونی روستایی نهاده های دامی سازمان تعاون روستایی نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان