Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:18:50 GMT

سگ رباتیک در گرفتن گروگان‌گیرها به پلیس کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۵۱۱۹

سگ رباتیک در گرفتن گروگان‌گیرها به پلیس کمک می‌کند

سگ رباتیکی که در خیابان‌های شهر برانکس نیویورک حرکت می‌کرد باعث حیرت مردم شد.

به گزارش ایسنا، این ربات که "دیگی ‌داگ"(Digidog) نام دارد یک پلیس را همراهی می‌کرد که یک مورد ورود بدون اجازه به منزل را بررسی کنند.

"دیگی داگ" سال گذشته که به پلیس نیویورک پیوست رنگ آن از زرد به آبی مشکی تغییر داده شد و نامی جدید به آن دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا سازندگان نام آن را "اسپات" گذاشته بودند.

طبق گزارشات این سگ رباتی برای بررسی به داخل یک ساختمان فرستاده شد تا محیط را برای احتمال وجود گروگان‌گیری جستجو کند اما چیزی پیدا نشد.

"دیگی‌داگ" که از رباتهای شرکت بوستون دینامیکس است، برای شرایط اضطراری که برای پلیس‌ها خطرناک است طراحی شده است. این ربات دوربین‌هایی برای جستجوی منطقه و ارسال تصاویر در لحظه دارد و همچنین دارای هوش مصنوعی است که آن را هدایت می‌کند.

اعضای بخش پاسخگویی به مسائل فنی در دپارتمان پلیس شهر نیویورک به ABC۷ گفتند که این سگ رباتیک وزنی ۷۰ پوندی (۳۲ کیلوگرم) دارد و می‌تواند با سرعت ۳.۵ مایل (۵.۶ کیلومتر) در ساعت بدود و از موانع بالا برود.

همچنین می‌تواند یک ارتباط دوطرفه بین افسر و مظنون برقرار کند بدون آن که نیاز به انجام کارهای خطرناک باشد.

پلیس از دیگی‌داگ پیش از این در بروکلین و کوئینز نیز استفاده کرده است. در سال ۲۰۲۰ یک تیراندازی در بروکلین رخ داد و این ربات برای بررسی زیرزمینی استفاده شد که شاهدان اظهار می‌کردند تیرانداز در آن پنهان شده است. همچنین در کوئینز دیگی‌داگ هنگامی که دو مرد مسلح پنج نفر را گروگان گرفته بودند به کمک آمد.

درحالی که پلیس از این سگ رباتیک برای مقابله با جرم و جنایت استفاده می‌کند، فردی دیگر از آن در یک گالری نقاشی استفاده می‌کند و مردم می‌توانند آن را کنترل کنند و با آن توپ رنگی پرتاب کنند. این رویداد در ۲۴ فوریه آغاز خواهد شد اما شرکت سازنده این ربات به آن انتقاداتی کرده است و معتقد است این رویدادها ربات را به گونه‌ای نامناسب نمایش می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سگ رباتیک پليس جرم و جنایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.   به گزارش ایرنا؛ در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.   در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط کامران قادری و مسعود مصاحب نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.   قانون‌گذاران اروپایی همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده اند.   گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند. بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان