Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمیدرضا دهقانی پوده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در مصاحبه با روزنامه «قطر تریبیون» بر نقش کشور قطر برای ایفای نقش میانجی میان ایران و دیگر کشورهای منطقه تأکید کرد.

وی در آغاز این گفت‌وگو با تأکید بر لزوم حل سوء تفاهمات کشورهای منطقه، گفت که قطر در جایگاه قدرتمندی برای ایفای نقش میانجی میان ایران و دیگر کشورهای منطقه برای حل سوء تفاهمات و دیگر موضوعاتی است که بین آنها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ایرانی با تأکید بر لزوم حل اختلافات منطقه‌ای ادامه داد که به شدت بر این باور است که کشورهای منطقه می‌توانند بدون هرگونه مداخله قدرت‌های خارجی، از طریق مذاکرات دوجانبه هرگونه سوء‌تفاهماتی را برطرف کنند.

وی از کشورهای منطقه تقاضا کرد که تا با یکدیگر و در زمینه منافع مشترک برای بهبود و توسعه منطقه پیش روند.

دهقانی پوده در ادامه بر لزوم حل هرگونه مسئله منطقه‌ای از طریق گفت‌وگو تأکید کرد و نقش حاکمیت و مردم قطر در مدیریت چالش‌های گوناگونی را که این کشور در سالهای اخیر با آن مواجه بوده‌اند، مورد تحسین قرار داد.

وی در این خصوص گفت که قطر نه تنها چالش‌ها را به فرصتی برای توسعه و تقویت بخش غذایی خود تبدیل کرده است بلکه در عرصه جهانی ظهور پیدا کرده است و جایگاه خود را بعنوان یک کشور کامل تثبیت کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمایت ایران از قطر توضیح داد: «دوست آن است که بگیرد دست دوست، در پریشان حالی و درماندگی. روابط قطر و ایران بر اساس احترام دوجانبه، فرهنگ مشترک و اعتقاد مشترک بوده است. روابط ما فراتر از روابط تجاری است».

سفیر ایران در قطر، دیدار اخیر شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر به ایران را یک دیدار دوستانه و برای بحث درباره موضوعات مربوط به منافع مشترک توصیف کرد.

وزیر امور خارجه قطر در سفر خود به ایران که در تاریخ ۲۷ دی ماه انجام گرفت، از تمامی کمک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در طول دوران محاصره قطر انجام داده، قدردانی کرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی چندی پیش در مصاحبه‌ای با یک رسانه آمریکایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست وارد گفت‌وگو با ایران شوند و آمادگی کشورش را برای میانجی‌گری به منظور برگزاری نشستی بین اعضای ۶ کشور شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. (جزئیات بیشتر)

وزیر امور خارجه ایران هم در پیامی توئیتری از پیشنهاد وزیر خارجه قطر درباره گفت‌وگو بین ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استقبال کرد.

دهقانی پوده در سؤالی درباره مراسم اخیر بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ۲۲ بهمن، گفت که مردم ایران معتقدند که آنها در تصمیم‌گیری‌های خود در خصوص سیاست‌ها و تحولات کشورشان بعنوان یک جمهوری اسلامی، فارغ از هرگونه فشارهای خارجی هستند.

وی در پایان در خصوص علت لغو مراسم سال جاری بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در قطر ادامه داد که سفارت ایران در راستای اقدامات احتیاطی وزارت بهداشت قطر برای کرونا، تمامی مراسم‌های بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را لغو کرد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر ایران در قطر قطر جمهوری اسلامی ایران کشورهای منطقه ایران در قطر گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش احتمال توقف جنگ در غزه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «حسین امیرعبداللهیان» در جریان سفر به گامبیا و شرکت در پانزدهمین نشست سران کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز شد و در این نشست علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی، مساله توقف جنگ در غزه نیز در دستور کار جدی این نشست قرار داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال توقف در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است» اظهار کرد: علت آن رایزنی‌ها، تلاش‌ها، فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی است که رژیم صهیونیستی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی با آن مواجه شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد توقف جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خود به درستی فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در نشست روز شنبه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در موضوع رژیم صهیونیستی، حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رأی دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگر صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های دوجانبه خود در حاشیه این نشست تصریح کرد: در ملاقات با وزیران امور خارجه عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر، پیگیری دیدارهای سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفت‌وگو داشتیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: توافقاتی داشتیم که با یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه، بتوانیم حرکت کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: با دیگر وزرای خارجه نیز در مورد مسائل دوجانبه، امور منطقه و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه