Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی خراسان شمالی به منظور حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوآورانه، خلاقانه و تقویت زیست بوم کارآفرینی استان در حوزه صنایع خلاق فرهنگی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر مهران گرمه‌ای، رئیس پارک علم و فناوری استان در آئین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت‌های خراسان شمالی، نیاز است حوزه های صنایع خلاق فرهنگی را تقویت کرد که بسته بندی فاخر، صنعت زیورآلات و تزیینات سنگی، عروسک و بازی و اسباب بازی ایرانی، بازی های فکری، بازی های رایانه ای با محوریت بازی های بومی و محلی از جمله حوزه های مورد نیاز جامعه و البته بسیار سودآور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: راه های نرفته بسیاری وجود دارد و انعقاد این تفاهم نامه باید برای رفع چنین مشکلاتی کمک کننده  باشد که در این زمینه از سوی پارک علم و فناوری حمایت تمام قد انجام خواهد شد.

گرمه ای با اشاره به ظرفیت های ملی و استانی جهاددانشگاهی از جمله تاسیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی، افزود: برای موفقیت در این زمینه باید تجربه های موفق را در کنار قابلیت های استان قرار داد و بهره برداری کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تاکید کرد: راه فرهنگ به سادگی راه مهندسی نیست، راه فرهنگ با انسان سر و کار دارد و نتیجه آن هم دیربازده، اما لازم و موثر است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این آئین ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه بین دو نهاد علمی و فناوری، آن را نقطه قوت خواند و افزود:  جهاددانشگاهی در سطح کشور به عنوان نهادی علمی و فرهنگی شناخته می شود و در سیاست های کلان کشور تاسیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی به این نهاد محول شده است.

مهندس محسن رحمانی با بیان اینکه در برخی از استان های کشور مراکز نوآوری در حوزه فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی راه‌اندازی شده است، افزود: با توجه به غنای خراسان شمالی در تنوع اقوام و قومیت ها، آداب و رسوم مختلف، صنایع دستی و همچنین با توجه به ظرفیتهای استان در حوزه گردشگری فرهنگی و طبیعی، این حوزه می تواند به عنوان یکی از پیشران های اصلی اقتصاد استان مطرح باشد و باید از این پتانسیل ها به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: در جهاددانشگاهی زیست بوم کسب و کار در بخش فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی به خوبی دیده شده است و با استفاده از ظرفیت مراکز تخصصی علمی و فرهنگی، پژوهشکده ها و واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی، سازمان دانشجویان و همچنین بهره گیری از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در قالب تفاهم نامه مشترک مابین جهاددانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده است، فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت های مرکز نوآوری و شتابدهی در استان را ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: جهاددانشگاهی خراسان شمالی از طرح ها و برنامه هایی که موجب تقویت کسب و کار در حوزه صنایع خلاق فرهنگی در استان شود حمایت می کند.

بنا به این گزارش تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی خراسان شمالی در راستای بالفعل‌سازی توانمندی‌های بالقوه استان، فراهم نمودن بستر مناسب برای حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوآورانه و خلاقانه، تولید و توسعه محصولات و خدمات در زمینه صنایع خلاق فرهنگی، کمک به احیاء توانمندی‎های بومی هویت‎ساز استان و رونق اقتصاد محلی مبتنی بر خلاقیت و نوآوری و تقویت زیست بوم کارآفرینی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود طرفین منعقد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنایع خلاق جهاد دانشگاهی پارك علم و فناوري كسب و كار اشتغال فرهنگ استانی علمی و آموزشی خراسان شمالي فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی پارک علم و فناوری تفاهم نامه کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: این طرح در استان بین شهرداری بیرجند و شرکت ارتباطات شاتل به عنوان شرکت مجری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید و تا شهریور به بهره برداری می‌رسد.
روحانی نژاد با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است افزود: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.
استاندار نیز گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.
وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا خواهد شد و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.
شهردار بیرجند هم گفت: تمام توان خود را در راستای خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.
رئیس هیات مدیره شاتل هم با اشاره به هزینه هزار میلیارد ریال در زمینه اجرای این طرح گفت: خراسان جنوبی سی امین استان در زمینه اجرای این طرح در سطح کشور است.

همچنین عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها در بیرجند با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی در بلوار پاسداران این شهر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز