Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:32:47 GMT

طرح زیرگذر باغ شاهزاده ماهان توجیه فنی ندارد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۵۶۱۳

ایسنا/کرمان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پروژه زیرگذر از باغ شاهزاده ماهان به شهر ماهان توجیه فنی ندارد.

"علی اصغر مونسان" بعد از ظهر امروز در بازدید از محل اجرای طرح زیرگذر از باغ شاهزاده ماهان به شهر ماهان این طرح را غیرقابل توجیه دانست.

وی افزود: این طرح توجیه فنی ندارد و پروژه ای که با چند صد میلیون می توان انجام داد را دارید با چند صد میلیارد انجام میدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مونسان گفت: با اجرای این طرح گره ترافیکی در ورودی باغ شاهزاده به وجود می‌آید.

وی درباره فاصله استاندارد برای اجرای این طرح نسبت به باغ شاهزاده بیان کرد: تا ۲۰ روز آینده این فاصله را اعلام می‌کنیم.

بنابراین گزارش همچنین وزیر میراث فرهنگی در بازدید از غرفه های موقت صنایع دستی در باغ شاهزاده ماهان بر کاربردی شدن این آثار هنری تاکید کرد و افزود: هنرمندان صنایع دستی باید با همکاری معاونت صنایع دستی به معرفی تولیداتشان در فضای مجازی اهتمام ورزند.

وی با تاکید بر استفاده هنرمندان صنایع دستی از تسهیلات کرونا اظهار کرد: تا اواخر اسفندماه جاری فرصت استفاده از تسهیلات کرونا برای هنرمندان وجود دارد.

مونسان در ادامه سفر یک روزه خود به استان کرمان از باغ تاریخی هنرمند در شهر ماهان بازدید کرد.

این خانه تاریخی پس از اتمام مرمت، در قالب بوتیک هتل به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری باغ شاهزاده ماهان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از واگذاری ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۸ اردیبهشت در مراسمی که به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان برگزار شد، گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید دارای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است، تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهم‌ترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ارگ کریم‌خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر بسزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرش دستباف هنر مادر است
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم