Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وزرای گردشگری ونزوئلا و ایران همچنین از بخش‌های مختلف بازار کرمان، حمام ابراهیم خان و موزه طلا و نقره بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اینجا به عنوان بازارچه و موزه طلا و فرایند ساخت طلا و نقره در دوره‌های مختلف تاریخی را در یک بنای تاریخی نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون فعالی افزود: این موزه توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و در این راستا سیاست دولت در نگهداری بناهای تاریخی است.

وی اضافه کرد: وزیر گردشگری ونزوئلا در نخستین سفر استانی خود پس از شرکت در نمایشگاه تهران با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری به کرمان سفر کرد.

فعالی ادامه داد: وزرای گردشگری ایران و ونزوئلا پس از ادای احترام به گلزار شهدا، حمام ابراهیم خان را افتتاح کردند که این مجموعه در تملک اوقاف بود، توسط بخش خصوصی احیا و امروز به‌وسیله ۲ وزیر، استاندار کرمان و مسئولان افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: یکی از سیاست‌های وزارت این است که بناهای تاریخی که قابلیت احیا و تغییر کاربری دارند را احیا و مرمت کنیم و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بناها کاربری مناسب به آن بدهیم و در این راستا بازارچه طلا و نقره با کاربری مناسب افتتاح شد و در کنار آن موزه ساخت طلا با نمایش اثرات تاریخی این حوزه را داشتیم.

وی عنوان کرد: همچنین یک خانه تاریخی در مجموعه شهر ماهان و روستای لنگر احیا شد و این بنای مرمت شده به یک هتل زیبا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت پنج میلیارد تومانی تسهیلات دولتی تبدیل می‌شود.

فعالی افزود: شرایط را برای حضور گردشگران در استان کرمان فراهم می‌کنیم و این استان را با وجود ظرفیت‌هایی ‌از جمله کویر و بناهای تاریخی به عنوان مقصد گردشگری معرفی می‌کنیم، زیرا این جاذبه‌ها می‌تواند فضای جدیدی را برای گردشگران از این استان فراهم کند.

وی اضافه کرد: ۱۴ بنای دیگر استان کرمان برای سال ۹۹ داریم که با مشارکت بخش خصوصی و دولت واگذار می‌شود و این بناها را با تغییر کاربری احیا می‌کنیم و این طرح‌ها با برنامه‌ریزی مناسب و خدمات دولت در زمینه تسهیلات کم بهره با نرخ چهار درصد و تسهیلات بلاعوض عملیاتی می‌شود.

کد خبر 587128 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری موزه استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری موزه استان کرمان استان کرمان بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم

  به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عبدالمجید شاکری گفت: همه معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی فرهنگی مشارکت‌کننده در این طرح، به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه بازدید کنند.   معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: بازدید از خانه لاریها، زندان اسکندر، نارین قلعه و باغ جهانی پهلوان پور مهریز در این روز برای فرهنگیان رایگان است، همچنین باغ جهانی دولت‌آباد و موزه آب با ۵۰ درصد تخفیف، قنات جهانی زارچ و موزه اسناد و نسخ مهربان پولادی با ۶۰ درصد تخفیف، موزه دیدنی‌های یزد با ۴۰ درصد تخفیف و موزه نور و روشنایی با ۸۰ درصد تخفیف در این طرح مشارکت دارند.   وی گفت: این طرح در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان با ارائه کارت شناسایی معتبر به همراه ۴ نفر از اعضای خانواده در نظر گرفته‌شده است.   در تقویم رسمی کشور ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد