Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره جمع‌آوری مراکز دی‌آی سی در مناطقی مانند شوش گفت: نظرات مخالف و موافق درخصوص جمع‌آوری این مراکز به صورت بینابینی است و کمیته درمان در این باره جلساتی را برگزار کرده است. قرار است در این خصوص در کمیته درمان تصمیم‌گیری شده و به یک تعادل در این خصوص برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایط تقاضا و مصرف در خصوص این مراکز نیز در کمیته درمان تصمیم‌گیری می‌شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز گفت: در سال ۹۶ حدود ۴ هزار و ۶۰۰ ظرفیت برای نگهداری معتادان داشتیم که در حال حاضر در تهران حدود ۱۶ هزار ظرفیت نگهداری ایجاد شده که در حال حاضر ۱۵ هزار معتاد متجاهر در این مراکز نگهداری می‌شوند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که آیا مسیر ترانزیت مواد مخدر تغییر کرده است یا خیر، تصریح کرد: این مسیر به طور کامل تغییر پیدا نکرده است. البته ما اقدامات بسیار خوبی در مرزهای زمینی برای جلوگیری از ورود موادمخدر داشته‌ایم. همچنین دستگاه‌های آشکارساز ایکس‌ری در این مرزها قرار داده شده است.

وی ادامه داد: مسیر ترانزیت از طریق دریا کمی افزایش داشته است در این خصوص نیز جلساتی با دستگاه‌های مربوطه برگزار و اقداماتی برای کاهش ترانزیت مواد مخدر از طریق دریایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سردار مومنی همچنین درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش اعتیاد در میان کارگران گفت: در طرح یاریگران با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توافقاتی در خصوص پیشگیری از اعتیاد داریم. یکی از اولویت‌های ما طرح‌های پیشگیری از اعتیاد جامعه کارگری است.

وی ادامه داد: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در بخش کارگری زیاد است، از همین‌رو ما توافقاتی با وزارت رفاه و سازمان فنی و حرفه‌ای درخصوص پیشگیری داشته‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که مصرف چه نوع ماده مخدری در میان کارگران شایع است، گفت: مصرف مواد مخدر سنتی از جمله تریاک در میان کارگران شایع است.

کد خبر 587042 برچسب‌ها اعتیاد- ستاد مبارزه با مواد مخدر کارگری آسیب اجتماعی اعتیاد - مواد مخدر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کارگری آسیب اجتماعی اعتیاد مواد مخدر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری فرمانده انتظامی آبادان گفت: ماموران کلانتری ۱۳ قدس با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر و به منظور ضربه زدن به باندهای قاچاق کار شناسایی و دستگیری افرادی که در این زمینه فعالیت دارند را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او از دستگیری سه فروشنده مواد مخدر در این عملیات خبر داد و گفت:  در بازرسی از محل اختفای آنان سه کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع ماری جوانا همراه با یک قبضه سلاح جنگی کمری غیر مجاز ،دو تیغه خشاب مربوطه و شش هزار قرص ممنوعه روانگردان را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ کشوری در خاتمه با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند گفت: پلیس به صورت شبانه روزی و با شدت با قاچاقچیان مواد مخدر و مخلان امنیت و آرامش مردم برخورد می‌کند و اجازه جولان به آنها را نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید