Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:37:56 GMT

۶۰ نیکوکار اداره بهزیستی دماوند تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۵۹۷۶

۶۰ نیکوکار اداره بهزیستی دماوند تجلیل شدند

به گزارش ایرنا، مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند روز چهارشنبه در این مراسم که با حضور مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: انجام امور خیر در تاریخ، فرهنگ و سرزمین ما سابقه‌ای طولانی دارد و از دیرباز همه افراد در حد بضاعت خود به امور حسنه پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه از جمله مصادیق امور حسنه را می‌توان به هشت سال دفاع مقدس، ایثارگری شهدا و جانبازان و همچنین ساخت مدرسه اشاره کرد، گفت: در شرایط کنونی و با توجه به بیماری کرونا، با وجود فراز و نشیب‌های فراوان، حضور خیران موجب اخذ کارنامه قابل قبولی در این خصوص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خیران لزوما افراد متمکن مالی نیستند، بلکه بسیاری از افراد با وجود مشکلات فراوان، بخشی از زندگی و دارایی خود را هدیه می‌دهند که این نشان از داشتن نعمت بزرگی است که خداوند تحت عنوان جرئت بخشش در وجود آنان نهاده است.

حیدری با بیان اینکه حضور خیران در کنار افراد نیازمند می‌تواند از بروز بسیاری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند، بیان داشت: تهیه ۱۴۰۰بسته معیشتی توسط اداره بهزیستی به ارزش تقریبی ۸۰۰ میلیون تومان در شرایط اقتصادی کنونی بسیار پسندیده است که این امر جای تقدیر دارد.

حمایت خیرین از معلولان و زنان سرپرست خانوار نقش بسزایی در رفع بلا دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در این جلسه با بیان اینکه تشکیل شورای مشارکت‌های مردمی اقدامی ارزشمند و ضروری برای شهرستان بود و تقاضا داریم تعداد خیرین در امورات مختلف افزایش یابد، گفت: کمک به نیازمندان در همه کشورها توسط خیرین انجام شده و صرفا این کار بر عهده دولت‌ها نیست.

وی با بیان اینکه در دین اسلام همواره در کنار نماز به زکات نیز سفارش شده است، بیان داشت: در اسلام هم عبادت بدنی و هم عبادت مالی داریم؛ نیکوکاری، افزایش طول عمر و رزق و روزی را به همراه دارد و در این دوران سخت کرونایی، سفارش رهبر معظم انقلاب، رزمایش مواسات و کمک مومنانه بود.

امام جمعه دماوند با تاکید براینکه در شهرستان دماوند این رزمایش به همت خیرین در ۷مرحله انجام و توسط نهادهای ذیربط به خانواده‌های نیازمند رسیدگی شده است، خاطرنشان کرد: اشتغال زایی و توانمندسازی مالی نیز بسیار حائز اهمیت است و باید برای این افراد شغل و منبع درآمدی ایجاد کنیم.

حضور و فعالیت خیران موجب بیمه شدن سایر افراد جامعه خواهد شد

محمدتقی تقی‌زاده، دادستان شهرستان دماوند نیز با اشاره به اینکه موضوع خیرین موضوع ساده‌ای نیست و افرادی که در مسیر کار خیر قدم برمی‌دارند، جایگاه رفیعی دارند، گفت: ترک کار خیر موجب کاهش رزق و روزی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه عنوان خیر و نیکوکار در هر زمینه‌ای مقدس است و جایگاه رفیعی در نزد خداوند دارد، خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت خیران موجب بیمه شدن سایر افراد جامعه نیز خواهد شد و قدردانی از آنها، کمترین وظیفه‌ای است که می‌توانیم انجام دهیم.

خیرین پشتوانه گرمی برای جامعه هدف بهزیستی هستند

فاطمه خانزادی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند نیز در این نشست با اشاره به اینکه مسئولان شهرستان، پشتوانه محکمی برای جامعه هدف این نهاد بوده و همواره در کنارمان حضور دارند، گفت: جامعه آماری تحت حمایت این نهاد  ۲هزار و ۵۰۰ خانواده و جمعیتی بالغ بر ۱۵۴۰ معلول شناسایی و پرونده حمایتی و خدمات جانبی دارند.

وی با بیان اینکه این افراد شامل معلولان ضایعه نخاعی، جسمی و حرکتی، شنوایی و بینایی، اعصاب و روان و ترکیبی هستند، گفت: ۹۶۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان هستند که هر کدام از این بانوان بنا به دلایل مختلف، تحت حمایت اداره بهزیستی قرار گرفته و نگه‌داری از فرزندان مختلف را بر عهده دارند و همچنین مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با تاکید براینکه خدمات و حمایت خیرین پشتوانه گرمی برای جامعه هدف این مجموعه  است، تصریح کرد: ۱۱۸فرزند بی سرپرست در ۴مرکز دخترانه و پسرانه با میانگین سنی ۵ تا ۲۰ سال نگهداری می شوند؛ همچنین ۵۲ مرکز خصوصی نیز با نظارت این نهاد در حال فعالیت هستند.

برچسب‌ها شهرستان دماوند موسسات نیکوکاری سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند موسسات نیکوکاری سازمان بهزیستی کشور شهرستان دماوند موسسات نیکوکاری سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور شهرستان دماوند اداره بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دماوندی‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواری کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مردم مؤمن و مذهبی شهرستان دماوند در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، با حرکت دسته‌های سینه‌زنی به سوگواری پرداختند.

بر اساس این گزارش و به‌همین مناسبت از صبح شنبه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند با حرکت دسته‌های سینه‌زنی در سوگ شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) به عزاداری پرداختند.

گفتنی است که این آئین عزاداری از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز با آغاز از میدان امام خمینی (ره) به سمت گزار شهدای گمنام مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد.

لازم به ذکر است آئین سوگواری دوستداران اهل بیت (ع) با حضور مردم ولایتمدار و مذهبی در مساجد و حسینیه‌های شهرستان دماوند با نوحه‌خوانی و مدیحه‌سرایی طی شب گذشته و امروز برگزار شد.

کد خبر 6096263

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • دماوندی‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواری کردند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند